Skocz do zawartości

Spalone sprzęglo i wymiana na nowe w Hornet CB 600F


xope19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich forumowiczów, jest to mój pierwszy post, także prosilbym o wyrozumiałość :)

 

Po nie udolnych próbach "palenia gumy" zjarałem w swojej Hani sprzęgło. Wczoraj zdemontowałem tarcze i definitywnie są do wymiany tak samo jak sprężyny, odbiegają od minimalnej normy serwisowej mają 47,5mm. Pytanie moje to jak poznać czy przekładki są też do wymiany? Mogę powiedzieć o nich, że są proste, nie zdeformowane pod wplywem temperatury, grubość przekładki jest taka sama mierząc ją suwmiarką od strony zewnetrznej jak i wewnętrznej jedynie są przebarwione i czy to nie przeszkadza w dalszej eksploatacji?

 

Kolejne pytanie, podczas zakładania nowych tarcz, trzeba je zakladac wedlug jakies kolejnosci? Wiadomo, ze ta mniejsza tarcza idzie na spod zachodzac na taki pierścien pozniej przekladka i dalej jak? Sa na nowych tarczach jakies numeracje w jakiej kolejnosci je zakladac? Wyczytałem gdzieś, że nowe tarcze trzeba cała noc moczyc w oleju inni, zaś twierdzą, że wystarczy palcem rozsmarować olej po tarczy i ja złożyć, co o tym sądzicie, ktory sposob jest lepszy? I ostatnie pytanie jakie proponujecie tarcze? Myslalem nad NHC albo EBC, sprężyny EBC. Moze mial ktos z was stycznosc z tymi NHC i moze mi powiedziec jak one sie sprawuja? Wiem, ze wielokrotnie ten temat byl poruszany ale chcialbym go odswiezyc. Z góry dzieki za wasza pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze na całą noc zanurz w oleju, najlepiej takim, jakim jest zalany silnik. Po takim zabiegu składasz sprzęgło i działa od razu jak trzeba, tarcze się nie sklejają.

Z doświadczenia powiem Ci tyle - jak robisz sprzęgło to wymieniaj wszystko: tarcze, przekładki, sprężyny. Plus nowa uszczelka dekla. Jak złożysz na starych przekładkach to może się okazać, że one nie trzymają parametrów na skutek przegrzania i będziesz jeszcze raz wszystko rozkręcał.

 

NHC nigdy nie zakładałem ale za to EBC już kilka razy i nigdy się nie zawiodłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób tak jak napisał Qadrat wymień tarcze przekładki i sprężyny nie ma co oszczędzać

a jak założysz stare przekładki i po odpaleniu okaże się że je tez trzeba wymienić to będziesz sobie pluł w,,brodę" że ładna pogoda a ty z powrotem rozbierasz moto

 

polecam zestaw EBC

Edytowane przez erykkyre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebarwione przekładki będą krzywe. Te krzywizny są małe ale już w złożeniu daje to wymiar uniemożliwiający prawidłową pracę sprzęgła. Quadrat już przedstawił słuszna drogę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że może coś z nich jeszcze będzie ale w takim razie kupie nowe firmy EBC albo TRW. Jeszcze jedno pytanie mam jak długo muszę sprzęgło docierać? tzn. ile muszę przejechać km aby wszystko się dobrze ułożyło, abym nie musiał obchodzić się z nim bardzo delikatnie? :)

Z góry dzięki za pomoc Panowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym docieraniem sprzęgła nigdzie się nie spotkałem u siebie zrobiłem tak po namoczeniu tarcz złożyłem wszystko do kupy zalałem oliwą odpaliłem moto poczekałem parę minut aż się oliwa nagrzała przejechałem spokojnie około 700 m a później kat :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie bawiłem się w żadne docieranie sprzęgła. Po złożeniu odpalałem motocykl, sprawdzałem czy biegi wchodzą jak trzeba i czy nie ciągnie. W moim przypadku zawsze wszystko było w porządku więc wsiadam na motocykl i robię jazdę testową, przeważnie "na ostro" żeby sprawdzić działanie sprzęgła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś mi się obiło o uszy z tym docieraniem i wlaśnie pytam bo w moto pierwszy raz robie sprzęgło i sam dokładnie nie wiem ale skoro twierdzicie, że nie trzeba docierać to micha sama już się cieszy hehe :) Dzięki wszystkim za pomoc. LWG! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że jedna tarcza jest inna (pierwsza od zewnętrznej strony) i jest zamocowana inaczej niż pozostałe, tak samo wewnętrzna część kosza i docisk mają znaczniki które należy zgrać oraz nie pomyl kolejności sprężyny i gniazda (ten duży okrągły pierścień pod pierwszą tarczą). Najlepiej zassij sobie manuala z neta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dorwałem manuala do mojej Hornetki i będę składał według instrukcji, teraz tylko czekam na części kiedy mi przyjdą i mam nadzieję, że wszystko dobrze złoże. Dzięki raz jeszcze za pomoc.

Pozdrawiam, LWG! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...