Marecki_ Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 (edytowane) CześćPrzedwczoraj przyjechał do mnie szwagier na skuterku TGB Mystyque - 50ccm 2T. Wymieniał pasek w napędzie i kazał mi się przejechać, abym zobaczył jakiego ma "kopa" :blink: :) No więc garnełem się 200m, wróciłem - wszystko było ok. Postawiłem go na stopkę. Skuter chwilę pochodził i sobie zgasł. Nie dał się odpalić...No więc sprawdziłem czy ma iskrę - miał słabą, ale była. Dalej nie pali... Pomyślałem- fafar w gaźniku - rozebrałem i wyczyściłem gaźnik. Dalej nie pali... Szwagier stwierdził, że to moduł - zamieniliśmy i bez rezultatu.Iskra nie dawała mi spokoju, więc rozebrałem magneto, aby dojść do iskrownika - nie miał oznak przepalenia, ale po zmierzeniu miernikiem, cewka od zasilania CDI wykazywała przebicie, impulsator ok. Asekuracyjnie sprawdziłem cewkę WN- ta była ok. Wymieniłem iskrownik na nowy, poskładałem wszystko do kupy. Iskra piękna, silna, wręcz zajebista!Chce odpalić- a tu zonk! ni hooja! nie chce zagadać... I teraz tak:- iskra jest,- paliwo dochodzi,- gaźnik czysty,- nie łapie "lewego" powietrza,- wężyki podciśnieniowe całe,- kompresji nie mierzyłem, jednak jak zatykam palcem głowicę, to czuć że kompresja jest,- impulsator podaje info do modułu w odpowiednim momencie (GMP),- klina nie ścieło, magneto na swoim miejscu,- po wstrzyknięciu paliwa bezpośrednio w komorę spalania, nawet nie pierdnie...- świece wymieniałem,- filtr powietrza czysty.Ręce mi opadają, pomysłów brakuje.Jedyna rzecz jaka przychodzi mi do głowy to, że je*nął mu tłok i pierścienie. Tylko czy byłby to aż taki zbieg okoliczności - iskrownik i pierścienie?... Szlag mnie trafia, bo teoretycznie powinien odpalić i jeździć! Taki prosty silniczek a tu takie cyrki... Czy macie jakieś pomysły dlaczego nie może odpalić? Edytowane 18 Czerwca 2015 przez Marecki_ Cytuj <<=== BORN TO RIDE ===>> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Jeżeli po podlaniu na tłok nic się nie dzieje to mieszanka zostaje przepuszczona do skrzyni korbowej zamiast detonowana na tłoku. Zdejmij głowicę i będziesz miał pewność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 18 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Czyli obstawiasz utratę kompresji? W sumie zdjęcie samej głowicy nic mi nie pomoże. Będe musiał zdjąć cylinder i sprawdzić pierścienie. Tylko zastanawia mnie to, że kompresja niby jest a nawet nie załapie na chwilę po wstrzyknięciu benzyny... No i fakt, że cały czas chodził i tak nagle zdechł... Cytuj <<=== BORN TO RIDE ===>> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmax Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Palcem nie mierzy się kompresji. Weź miernik i zmierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 Palcem nie mierzy się kompresji. Weź miernik i zmierz.Gdybym go miał, to bym to zrobił ;) Jak szwagier zdecyduje się na ściągnięcie głowicy i cylindra, to dam znać czy tam coś strzeliło. Cytuj <<=== BORN TO RIDE ===>> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 jak ma iskrę paliwo dochodzi i nawet nie strzela to albo go zalewa albo nie ma kompresji...... że kompresja niby jest palcem to chłopie będzie 6 bar i będzie ci dmuchało i ,,kompresja jest'' :"D 4 bary będa też będzie dmuchało i kompresja jest, palcem to można sprawdzić czy dziewczyna między nogami ma wilgotno a nie kompresje...............albo miernik albo ściągać głowicę...... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 27 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 No więc panowie uruchomiłem gnoja :biggrin: Nim napiszę, co było przyczyną, napiszę jaki może być zaczarowany zwykły skuter... Po odkręceniu głowicy i wyjęciu cylindra - okazało się, że jest zapieczony dolny pierścień a tłok też zdrowo nie wyglądał. Jednak cylinder miał jeszcze (o dziwo :blink: ) ślady honowania... Wcześniej nie pisałem, ale szwagier natrzaskał tym TGB ponad 33tys km bez ingerencji w cokolwiek. Zatem wymieniłem tłok z pierścieniami, sworzeń, zabezpieczenia i uszczelki. Po tym zabiegu skuterek miał prawie 9 barów kompresji i ... nadal nie odpalał... :icon_evil:Iskra jest, kompresja jest, nowa świeca, wstrzynknięte paliwo i zero odzewu!!! Rozkręciłem nawet membrankę w dolocie. Stan dobry+, miała niewielkie nieszczelności, jednak nie mają one wpływu na odpalenie po wstrzyknięciu paliwa... Wczoraj siedziałem w garażu prawie do 2 giej, sącząc piwo i nie mogłem rozszyfrować co jest nie tak. Kompresja jest, iskra jest, iskrownik i impulsator nowy, paliwo dostaje... Ręce opadają, browar się kończył, więc poszedłem spać... Dziś rano wpadłem na pomysł, że spróbuje z cewką od starego ogara 200, gdyż cewka WN to cewka WN.Pełen nadziei podłączyłem starą, wielką cewkę - sprawdzam - iskra jest, więc wkręcam świece i jakgdyby nigdy nic ODPALA i pięknie chodzi !!! :lalag: :biggrin: :lalag: Byłem jednocześnie wkurw*ony i mega szczęśliwy! Szybka wizyta u znajomego w sklepie - kupiona oryginalna cewka i chodzi jak nówka cewka nieśmiganka :crossy: I teraz zobaczcie - je**na stara cewka na mierniku niczego złego nie wykazywała - omy w tolerancji, przejście było i co najważniejsze dawała super iskrę... Taki zespolony element powinien działać zero jedynkowo - działa albo nie działa... a tak można było kurwicy dostać! No cóż, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :) Jeszcze żaden pojazd - czy to motocykl czy samochód nie spowodował, że nie wiedziałem co jest usterką - hahahahaha tutaj to już myślałem o sprowadzeniu szamana do odpędzenia złych duchów :) :) :) Zależało mi na tym, aby go naprawić - już nawet nie dlatego, aby szwagier nie musiał dygać rowerem codziennie do roboty po 15 km, tylko przez ambicje - bo na początku myślałem- a co tam, taki prosty konstrukcyjnie motorek więc naprawię bez żadnego "ale" - a on mi tu takie cyrki wyprawiał hahahaha - no jaja jak berety :icon_biggrin: Teraz następuje chwila relaksu :flesje: i radości :biggrin: Pozdrowionka!!! Cytuj <<=== BORN TO RIDE ===>> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 dlatego nie cierpie elektryki, już wole 5x silnik rozebrać i złożyć niż się bawić ze spaghetti Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 nauczcie się że instalacji motocyklowej nigdy nie zdiagnozujecie miernikiem uniwersalnym - w warunkach chałupniczych jedyną receptą są podmianki w ciemno na sprawdzone części........ miernik pokazuje wam ..omy'' przy niskim napięciu testującym , rżedu kilku V natomiast cewka WN czy cewka zasilająca CDI pracują przy dziesiątkach albo setkach V i tam gdzie napięcie rzędu kilku V nie przebije izolacji i według miernika jest dobrze , tam 100v robi przeskok iskry i nie działa........... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.