Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Troche czasu minelo...

W miedzyczasie zdjalem pokrywe sprzegla i zobaczylem, ze zebatka wirnika rozrusznika byla zakleszcona na zebatce kola sprzeglowego.

Po popchnieciu palcem "bendix" wrocil na miajsce. Pomyslalem, ze cos jest nie tak z rozrusznikiem. Wymontowalem go i oddalem koledze, ktory go przejrzal, wyczyscil i sprzawdzil "na sucho". Stwierdzil, ze po przegladzie rozrusznik wyglada na sprawny.

Zamontowalem go i podlaczajac kablami silny akumulator samochodowy postanowilem (jeszcze przed zalozeniem pokrywy) sprawdzic jak dziala.

Po przekrecenia kluczyka i zalaczenia zalaczeniu obwodu rozruchowego pompa wtryskowa podpompowala normalnie, a po wcisnieciu rozrusznika "bendix" wyskoczyl, zalaczyl sie z kolem sprzeglowym, nie mial jednak sily zakrecic silnikiem (przesunal kolo sprzeglowe tylko minimalnie - o jakies 2 cm). Po puszczeniu rozrusznika "bendix" nie wrocil - pozostal zalaczony na kole sprzeglowym.

Wydaje mi sie, ze to jednak wina zdupczonego rozrusznika. Bendix nie wraca, chociaz zakleszczenie jest delikatne - wystarczy popchnac go palcem, zeby sie schowal. Czyzby sprezyna powrotna byla az taka slaba? Co powoduje rozlaczenie rozrusznika od kola sprzeglowego i jego cofniecie? Mechaniczna sprezyna powrotna, czy jakis sygnal na cewke powodujacy ruch wstecz?

Czy taki rozrusznik da sie zregenerowac, czy najprawdopodobniej czeka mnie kupno nowego?

Prosze Kolegow o jakies rady i z gory dziekuje.

Pozdrawiam,

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyna w elektromagnesie wciąga bendix...

Takie akcje mogą sie dziać jeśli zasyfiały jest trzpień elektromagnesu. Tam musi być czysto i co najważniejsze SUCHO, żadnych mazideł. Jeśli uda sie go wyjąć to wyczyść i sprawdź.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy "zębatka" dobrze się zazębia z kołem od sprzęgła? Piszę jeszcze raz - sprawdź kabel dający prąd na rozrusznik. Wyciągnij rozrusznik, zobacz co się stanie, jak śruba wystająca z rozrusznika jest okręcona choćby trochę. Jeśli ją odkręcisz, to taki półksiężyc powoduje że "zębatka"nie wybija do końca i nie ma siły kręcić. Ja przez to mam nowe aku w Bule, mimo że stary był też dobry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysty i suchy jest. moj kumpel to sprawdzil.

jesli chodzi o akku to wlasnie tez sobie zalatwolem calkiem nowy.

Musialem kupic nowy, ktorego jeszcze nie sformatowalem.

Proby robie na samochodowym podlaczonym kablami.

 

Co do zazebienia zebatek rozrusznika i kola sprzeglowego, to mam wrazenie, ze nie zazebiaja sie kompletnie, tylko tak na pol zęba...

Ale dlaczego niepelne wbicie zebatki mialoby wplyw na sile obrotu?

Ktora śrube wystająca z rozrusznika masz na mysli. Te do ktorej przykrecony jest przewod zasilajacy?

Moge sprobowac podac na te srube zasilanie bezposrednio z plusa akumulatora i zobaczyc czy to cos da.

W rozruszniku sa takie miedziane styki w ksztalcie polksiezyca, ktore zwierane sa miedzianym kolkiem osadzonym na rdzeniu. Kolko to przesywa sie wraz z rdzeniem i gdy ten sie przesunie zazebiajac zebatke z kolem sprzeglowym, kolko dotyka do polksiezycow, zwiera je i zalacza roch obrotowy. U mnie do ruchu obrotowego dochodzi (co prawda tylko minimalnego), wiec zakladam, ze ten styk dziala. A moc obrotu powinna byc przy zwartym styku od razy pelna.

 

Gdybym byl pewien, ze to rozrusznik, to kupilbym nowy i po prostu go wymienil, ale boje sie, ze to moze byc cos innego i tylko niepotrzebnie kupie drugi rozrusznik.

Edytowane przez PanBoczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chodzi mi o tą śrubę do której jest przykręcony kabel. Odkręć ją delikatnie i zobacz co się dzieje z półksiężycem w rozruszniku. Wtedy zrozumiesz, że nie wybija do końca zębatki.U mnie dochodziło do ruchu, ale dziwnie rzęził przy tym, potem w ogóle nie kręcił. U mnie było tak że jak podłączyłem mocniejsze aku( ale dalej motocyklowe!) to odpalił, na oryginalnym nie odpalał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik byl wyjety i podawalismy z kumplem prad na ten styk. Wtedy chodzil elegancko - jak zegarek. Wysuwal sie i krecil. Po odlaczniu zasilania bendix sie chowal. Po wmontowaniu do moto jest lipa.

Przemek96, a Ty jak temu zaradziles? Pokreciles ta sruba i ustawiles ten polksiezyc tak, ze potem juz bylo OK?

Ale powtarzam, ze u mnie wyjety rozrusznik dziala OK. Zamontowany wydaje sie nie miac mocy, zeby zakrecic no i bendix nie wraca, ale zostaje zazebiony z zebatka kola sprzeglowego.

Edytowane przez PanBoczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wyjmowałem. Wyczyściłem, przetarłem szczotki, dopiero po czasie zajarzyłem, że jak jest przekręcona śruba do której przykręca się kabel, to ten półksiężyc blokuje zębatkę. Na sucho chodzi, ale pod obciążeniem już nie. Półksiężyc ma się zapierać o rozrusznik, prostopadle do ośki zębatki. Pokręć tą śrubą co wystaje z rozrusznika to zaczaisz o co chodzi. Jeśli to nie to, to pomysłów nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj kumpel poczyscil i poustawial wszystkie styki, lacznie z tym polksiezycem, wiec powiino byc OK.

W stanach rozrusznik kosztuje jakies 130 $, bede tam za 2 tygodnie i chyba przywioze sobie nowy.

Chyba, ze pojawi sie jakas genialna podpowiedz...

Edytowane przez PanBoczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sek w tym, ze te styki moga byc wyrobione i regulacja moze niewiele dac.

W jednym ze sklepow znalazlem nawet zestaw naprawczy:

http://www.twinmotorcycles.nl/webshop/artikel.asp?guid=&aid=6017&cid=0&s=&aname=Buell_XB912_M2S1S2S3X1_Starter_motor_solenoid

 

Wymienia sie elementy oznaczone na czerwono (rys. ponizej). Z tego wnioskuje, ze styki te ulegaja uszkodzeniu.

 

8ED0F372-5D49-4190-A258-855C5A70D309.jpg

 

 

Ale skoro moge kupic caly nowy rozrusznika za cene minimalnie wieksza nize ten zestwa, to wole caly rozrusznik, zwlaszcza, ze jak widze w tej ofercie:

http://www.befr.ebay.be/itm/120833098926?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

proponuja wersie mocniejsza (1,4kW zamiast oryginalnej 1kW), wiec moze bedzie to zmiana na lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze taki element trojkatny w ksztalcie litery L (wygladajacy troche jak miniaturowy fotel samochodowy), ktory jest zamocowany na srubce uwidicznionej na rysunku (oznaczonej nr 21) to wlasnie polksiezyc o ktorym piszesz. Z tym ze ten element wystaje tylko kawaleczek i wyglada jak polksiezyc. W rzeczywistosci ma ksztalt miniaturowy fotela samochodowego ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...