_Monter_ Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Ja nie pytałem czy Ty coś z nim robiłeś, odłącz teraz rozrusznik i sprawdź. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanBoczek Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Zrobie to ale niestety za 3 tygodnie, po powrocie z urlopu. Dam znac jak cos ustale.Dzieki bardzo za wszystkie rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 To czekam na dalsze postępy. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanBoczek Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Troche czasu minelo...W miedzyczasie zdjalem pokrywe sprzegla i zobaczylem, ze zebatka wirnika rozrusznika byla zakleszcona na zebatce kola sprzeglowego.Po popchnieciu palcem "bendix" wrocil na miajsce. Pomyslalem, ze cos jest nie tak z rozrusznikiem. Wymontowalem go i oddalem koledze, ktory go przejrzal, wyczyscil i sprzawdzil "na sucho". Stwierdzil, ze po przegladzie rozrusznik wyglada na sprawny.Zamontowalem go i podlaczajac kablami silny akumulator samochodowy postanowilem (jeszcze przed zalozeniem pokrywy) sprawdzic jak dziala.Po przekrecenia kluczyka i zalaczenia zalaczeniu obwodu rozruchowego pompa wtryskowa podpompowala normalnie, a po wcisnieciu rozrusznika "bendix" wyskoczyl, zalaczyl sie z kolem sprzeglowym, nie mial jednak sily zakrecic silnikiem (przesunal kolo sprzeglowe tylko minimalnie - o jakies 2 cm). Po puszczeniu rozrusznika "bendix" nie wrocil - pozostal zalaczony na kole sprzeglowym.Wydaje mi sie, ze to jednak wina zdupczonego rozrusznika. Bendix nie wraca, chociaz zakleszczenie jest delikatne - wystarczy popchnac go palcem, zeby sie schowal. Czyzby sprezyna powrotna byla az taka slaba? Co powoduje rozlaczenie rozrusznika od kola sprzeglowego i jego cofniecie? Mechaniczna sprezyna powrotna, czy jakis sygnal na cewke powodujacy ruch wstecz?Czy taki rozrusznik da sie zregenerowac, czy najprawdopodobniej czeka mnie kupno nowego?Prosze Kolegow o jakies rady i z gory dziekuje.Pozdrawiam,Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Sprężyna w elektromagnesie wciąga bendix...Takie akcje mogą sie dziać jeśli zasyfiały jest trzpień elektromagnesu. Tam musi być czysto i co najważniejsze SUCHO, żadnych mazideł. Jeśli uda sie go wyjąć to wyczyść i sprawdź. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Czy "zębatka" dobrze się zazębia z kołem od sprzęgła? Piszę jeszcze raz - sprawdź kabel dający prąd na rozrusznik. Wyciągnij rozrusznik, zobacz co się stanie, jak śruba wystająca z rozrusznika jest okręcona choćby trochę. Jeśli ją odkręcisz, to taki półksiężyc powoduje że "zębatka"nie wybija do końca i nie ma siły kręcić. Ja przez to mam nowe aku w Bule, mimo że stary był też dobry :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanBoczek Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Czysty i suchy jest. moj kumpel to sprawdzil.jesli chodzi o akku to wlasnie tez sobie zalatwolem calkiem nowy.Musialem kupic nowy, ktorego jeszcze nie sformatowalem.Proby robie na samochodowym podlaczonym kablami. Co do zazebienia zebatek rozrusznika i kola sprzeglowego, to mam wrazenie, ze nie zazebiaja sie kompletnie, tylko tak na pol zęba...Ale dlaczego niepelne wbicie zebatki mialoby wplyw na sile obrotu?Ktora śrube wystająca z rozrusznika masz na mysli. Te do ktorej przykrecony jest przewod zasilajacy?Moge sprobowac podac na te srube zasilanie bezposrednio z plusa akumulatora i zobaczyc czy to cos da.W rozruszniku sa takie miedziane styki w ksztalcie polksiezyca, ktore zwierane sa miedzianym kolkiem osadzonym na rdzeniu. Kolko to przesywa sie wraz z rdzeniem i gdy ten sie przesunie zazebiajac zebatke z kolem sprzeglowym, kolko dotyka do polksiezycow, zwiera je i zalacza roch obrotowy. U mnie do ruchu obrotowego dochodzi (co prawda tylko minimalnego), wiec zakladam, ze ten styk dziala. A moc obrotu powinna byc przy zwartym styku od razy pelna. Gdybym byl pewien, ze to rozrusznik, to kupilbym nowy i po prostu go wymienil, ale boje sie, ze to moze byc cos innego i tylko niepotrzebnie kupie drugi rozrusznik. Edytowane 2 Listopada 2015 przez PanBoczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Tak chodzi mi o tą śrubę do której jest przykręcony kabel. Odkręć ją delikatnie i zobacz co się dzieje z półksiężycem w rozruszniku. Wtedy zrozumiesz, że nie wybija do końca zębatki.U mnie dochodziło do ruchu, ale dziwnie rzęził przy tym, potem w ogóle nie kręcił. U mnie było tak że jak podłączyłem mocniejsze aku( ale dalej motocyklowe!) to odpalił, na oryginalnym nie odpalał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanBoczek Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Rozrusznik byl wyjety i podawalismy z kumplem prad na ten styk. Wtedy chodzil elegancko - jak zegarek. Wysuwal sie i krecil. Po odlaczniu zasilania bendix sie chowal. Po wmontowaniu do moto jest lipa.Przemek96, a Ty jak temu zaradziles? Pokreciles ta sruba i ustawiles ten polksiezyc tak, ze potem juz bylo OK?Ale powtarzam, ze u mnie wyjety rozrusznik dziala OK. Zamontowany wydaje sie nie miac mocy, zeby zakrecic no i bendix nie wraca, ale zostaje zazebiony z zebatka kola sprzeglowego. Edytowane 2 Listopada 2015 przez PanBoczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Ja też wyjmowałem. Wyczyściłem, przetarłem szczotki, dopiero po czasie zajarzyłem, że jak jest przekręcona śruba do której przykręca się kabel, to ten półksiężyc blokuje zębatkę. Na sucho chodzi, ale pod obciążeniem już nie. Półksiężyc ma się zapierać o rozrusznik, prostopadle do ośki zębatki. Pokręć tą śrubą co wystaje z rozrusznika to zaczaisz o co chodzi. Jeśli to nie to, to pomysłów nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanBoczek Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Moj kumpel poczyscil i poustawial wszystkie styki, lacznie z tym polksiezycem, wiec powiino byc OK.W stanach rozrusznik kosztuje jakies 130 $, bede tam za 2 tygodnie i chyba przywioze sobie nowy.Chyba, ze pojawi sie jakas genialna podpowiedz... Edytowane 2 Listopada 2015 przez PanBoczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Ale to nie jest wielka technologia! Dwie śrubki chyba i zobaczysz o co chodzi przynajmniej. Ale jak Cię stać... to kupuj :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanBoczek Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Sek w tym, ze te styki moga byc wyrobione i regulacja moze niewiele dac.W jednym ze sklepow znalazlem nawet zestaw naprawczy:http://www.twinmotorcycles.nl/webshop/artikel.asp?guid=&aid=6017&cid=0&s=&aname=Buell_XB912_M2S1S2S3X1_Starter_motor_solenoid Wymienia sie elementy oznaczone na czerwono (rys. ponizej). Z tego wnioskuje, ze styki te ulegaja uszkodzeniu. Ale skoro moge kupic caly nowy rozrusznika za cene minimalnie wieksza nize ten zestwa, to wole caly rozrusznik, zwlaszcza, ze jak widze w tej ofercie:http://www.befr.ebay.be/itm/120833098926?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AITproponuja wersie mocniejsza (1,4kW zamiast oryginalnej 1kW), wiec moze bedzie to zmiana na lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Jakoś tego nie widzę na tym rysunku :) Gorzej jak się okaże, że to jednak nie rozrusznik :/ Dlatego nic Ci nie szkodzi sprawdzić stary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PanBoczek Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Wydaje mi sie, ze taki element trojkatny w ksztalcie litery L (wygladajacy troche jak miniaturowy fotel samochodowy), ktory jest zamocowany na srubce uwidicznionej na rysunku (oznaczonej nr 21) to wlasnie polksiezyc o ktorym piszesz. Z tym ze ten element wystaje tylko kawaleczek i wyglada jak polksiezyc. W rzeczywistosci ma ksztalt miniaturowy fotela samochodowego ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.