pringie Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak powinno wyglądać prawidłowe sprawdzenie poziomu oleju w Pegaso. W serwisówce 97 jest coś takiego:Switch off engine and let it to cool down for at least ten minutes, thus allowing the oil to flow back into the oil pan and cool down.Switch on engine again and let it idle for at least oneminute in order to fill the oil tank.Switch off the engine.Keep vehicle in a vertical position, with both wheelsresting on the groundUnscrew and take out the plug/dipstick (1)Clean the part in contact with the oil with a clean cloth.Insert plug/dipstick completely into inlet hole (2) with-out screwing it.Take out plug/dipstick again (1) and read the oil levelitd.Robię tak jak jest napisane, tzn. krótka przejażdżka, postoi parę minut i na minutę zapalam silnik. Po zgaszeniu odkręcam bagnet i odczytuję poziom. Problem w tym, że za każdym razem jest dużo ponad poziom MAX. Od początku sprawdzania spuściłem już ok. 300ml oleju, powtórzyłem sekwencję i nadal grubo ponad MAX. Co robię nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkoch Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 (edytowane) W bmw f650 (ten sam silnik) rozgrzewa się silnik, aż zaczyna kręcić wiatrak i sprawdza na wyłączonym silniku nie wkręcając bagnetu, a jedynie przykładając do gwintu.Oleju wchodzi dokładnie 2 litry - może przelałes Edytowane 3 Czerwca 2015 przez mkoch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravter Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 (edytowane) kolor oleju? moze woda idzie ale jak dokladnie robisz? po zgaszeniu wyjmujesz i od razu odczytujesz? czy najpierw przecierasz, wkladasz jeszcze raz i dopiero wtedy odczytujesz? Edytowane 3 Czerwca 2015 przez kravter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pringie Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Kolor oleju normalny. Po za tym poziom cieczy nie zmienil sie przez dluzszy czas. Ja oleju nie wymienialem. Chyba ze ktos wczesniej przelal. Bagnet wycieram, wkladam ponownie i odczytuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 To tym bardziej powinieneś wymienić ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pringie Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 No Ok. Tylko boje sie, ze nawet jak wymienie to za jakis czas znowu bede sie martwil jak z tym poziomem oleju jest ;) Czyli ogolnie moge przyjac, ze sprawdzam dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Rozgrzewasz, tak z 10km jazdy, gasisz, czekasz z 5min, wyciągasz bagnet, wycierasz szmatka i bez wkręcania ponownie wkladasz. Wtedy masz prawidłowy odczyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Rozgrzewasz, tak z 10km jazdy, gasisz, czekasz z 5min, wyciągasz bagnet, wycierasz szmatka i bez wkręcania ponownie wkladasz. Wtedy masz prawidłowy odczyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pringie Opublikowano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Rozgrzewasz, tak z 10km jazdy, gasisz, czekasz z 5min, wyciągasz bagnet, wycierasz szmatka i bez wkręcania ponownie wkladasz. Wtedy masz prawidłowy odczyt. Po odczycie okazało się, że jest trochę powyżej MIN. Wygląda na to, że dobrze było i niepotrzebnie olej zacząłem spuszczać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Bo olej nie zdążył napełnić zbiorniczka. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.