skaleckidam Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 WitamMam problem z temperaturą płyny chłodzącego, a mianowicie.Podczas postoju moto grzeje się normalnie aż do odpalenia wiatraka, jednak podczas jazdy temperatura to lekko ponad 40 stopni.Zamontowałem nowy termostat w sobotę, wymieniłem płyn, sprawdziłem szczelność ale nic to nie dało. Przysłoniłem kawałek chłodnicy, ale nadal nic.Myślę nad zamontowaniem dławika w przewodzie, bądź jakiegoś zaworu, ale boję się o pompę, chyba, że to pompa jest walnięta...Przed dalszymi działaniami chciałem poznać wasze opinie na ten temat.Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Zabawa w dławienie przeplywu w układzie chłodzenia to proszenie się o uszkodzenie silnika.Gdzie i jak mierzysz tę temperaturę? Co się dzieje z tymi yamahami? W ciągu kilku tygodni kolejna niedogrzana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skaleckidam Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Tylko odczyt ze zegarów mam, poza tym moge normalnie złapać przewód, więc tych 90 stopni to raczej płyn nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Tytul watku sugeruje, ze termostat byl wymieniany. Ja bym sugerowal sprawdzenie czy zostal prawidlowo zamontowany. Objawy wskazuja. ze jest przey caly czas otwarty. Blad montazu, lub uszkodzony (wadliwy) termostat. Proponuje wymontowac, sprawdzic czy dziala (garnek z woda, termometr). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Tak czy inaczej 40 stopni nawet przy ciągle otwartym termostacie to wydaje się za mało. Zmierzyłbym temperaturę płynu termometrem, kilka chwil po zgaszeniu silnika, żeby mieć pewność, że czujnik nie przekłamuje wskazań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skaleckidam Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 To jest już 3 termostat, drugi był używany a ten jest nowy z ASO, więc z góry zakładam, że działa.Napisana na nim jest temp. 82 stopnie, więc w tej temp. powiniem się otwierać; skoro mogę złapać za przewód zaraz po zgaszeniu silnika to na bank temp jest za niska. Termostat nie da rady włożyć w obudowe inaczej niż poprawnie, ponieważ są takie ząbki prowadzące i obudowa by się nie skręciła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 No ale łapiesz przewód za termostatem, tak? Więc gdy mały układ połączy się z dużym układem temperatura za termostatem nie będzie olbrzymia. Nagrzej motocykl i trzymaj ten przewód, jak zacznie się robić ciepły to termostat zaczyna się otwierać, a temperatura otwarcia jest znacznie większa niż Twoje 40 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skaleckidam Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Sprecyzujmy, bo sie pogubiłem, przewody dotykałem na odcinku od termostatu do chłodnicy i są chłodne.Dorzucam fote z wymontowanem termostatem.http://zapodaj.net/c1f03b5038967.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 A mozesz wrzucic fotke samego termostatu. Chodzi o wyglad wewnatrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Dokładnie tak. Ten przewód po otwarciu termostatu powinien zmienić tempetaturę. Weź też pod uwagę to, że guma jest kiepskim przewodnikiem, więc wewnątrz przewodu temperatura będzie wyższa niż to co dotykasz ręką :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Dokładnie tak. Ten przewód po otwarciu termostatu powinien zmienić tempetaturę. Weź też pod uwagę to, że guma jest kiepskim przewodnikiem, więc wewnątrz przewodu temperatura będzie wyższa niż to co dotykasz ręką :-).Mimo wszystko, jezeli p dluzszej jezdzie moze utrzymac przewod reka znaczy ze jest za niska temperatura. juz przy 60 stopniach C trudno jest utrzymac przywod reka. utrzymac a nie dotykac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skaleckidam Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Ok, guma, słaby przewodnik, wszystko fajnie, ale na postoju jak motocykl się nagrzewał i zegar pokazywał 80 - 90 stopni to przewodu nie dało się złapać - taki gorący był, jednak po jeździe i zbiciu temp. na liczniku do lekko ponad 40 stopni (bo poza miastem to chwilka i spada) to przewód normalnie mogłem złapać i ścisnąć.Zdjęcia niestety nie mam termostatu, a w necie nie mogę znaleźć takiego. Zapomniałem dodać, że w mieście, jak się jeździ od świateł do świateł w ciepłe dni to wskazówka od temp jest w połowie licznika, czyli około 80 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Jak dla mnie to wszystko jest ok. Jak temperatura idzie w górę (podczas postoju, w korkach, itp.) to termostat otwiera duży obieg, czyli działa poprawnie. A podczas jazdy wiatr chłodzi silnik na tyle że duży obieg się nie włącza i dlatego przewód nie jest gorący. Trzeba pamiętać że w motocyklach nie jest jak w samochodach że wskazówka zawsze stoi na 90 stopniach. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 dla pewności proponuję pomierzyć temperaturę zewnętrznym termometrem i się wszystko wyjaśni, nie wykluczone że zegarowe 40st to będzie realne 80stC Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skaleckidam Opublikowano 2 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2015 Jeszcze spróbuje sprawdzić temperaturę po jeździe.Dziękuje wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.