radekcezar Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam Mam do was czysto techniczne pytanie. Nabyłem ostatnio GPZ 500 S z 1992 r. Z przebiegiem 14 000 km . Można powiedzieć w idealnym stanie. Poprzedni właściciel sprowadził go z Niemiec w 2002 roku. A najlepsze jest to, że ostatni przegląd wbity w dowód ma w 2004 roku. Tak , tak 10 lat stał praktycznie nie używany. Obawiałem się, że silnik zastał się przez te lata, ale kupiłem to cudo za 2800 zł. polskich. Od razu wymieniłem olej, płyny, płukanie baku, czyszczenie gaźników, wymian świec i przewodów do nich. Silnik był dławiony, przez podkładki blaszane w króćcach ssących (w dowodzie ma wbite 25 kW). Oczywiście poszły do kosza. Powiem tak, silnik zagadał bez zbytniego proszenia. Potrzebował trochę czasu by paliwo zalało gaźniki i tyle. Następne odpały można powiedzieć od dotknięcia paznokcia. Zrobiło się synchro gaźników i nadszedł czas na testy. Okazuje się, że ma dziurę w obrotach. Na niskich chodzi dobrze, podkręca się obroty w pewnym momencie jest dziura i to duża, dalej jest ok. Były jeszcze raz rozkręcane gaźniki do czyszczenia i ustawienia pływaków. Luzy zaworowe ustawione, ciśnienie w garach równiutkie. Nie wiem co dalej. Może jeszcze gdzieś jest przydławiony ? Wyczytałem, akurat, że te modele, były tylko na króćcach. Nie wiem jeszcze jakie mają być dysze w gaźnikach, może trzeba zmienić? Na razie jest paskudna pogoda, więc nie żal mi tak, że maszyna stoi w garażu. Ale, jak się ociepli, to mnie chyba trafi, że nie mogę pośmigać. Za jakiekolwiek podpowiedzi z góry dzięki. Lewa w górę Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez radekcezar Cytuj Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Jak jest dziura to jest za ubogo . Iglice przepustnic podciśnieniowch ząbek w górę . I sprawdż czy otwierają się do końca . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekcezar Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Dobra jutro zrobię z bratem atak na te iglice :biggrin: Cytuj Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Gaźniki do regulacji - ale zanim zaczniesz regulować to przede wszystkim sprawdź wszystkie dysze pod kątem ich rozmiarów, czy są takie jak fabryka przewiduje. No i po takim długim postoju membrany mogą być sparciałe. Dobrze by było dać gaźniki do kogoś kto ma myjkę ultradźwiękową bo jednak czas postoju robi swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Jak już wyczerpiesz wszystkie opcje z gaźnikami to jedną z opcji są zimne luty w module zapłonowym. Objawia się właśnie to w ten sposób, że w pewnym momencie robi się dziura, przez którą ciężko się przebić a jak się to uda to potem idzie do odcinki.To akurat przypadłość gpz. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Tak z innej beczki - w GPZcie jest odcinka? Z takim zajebistym łututu? Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekcezar Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Bóg zapłać dobrzy ludzie :rolleyes:Już jest, jakiś punkt zaczepienia.A tak dla rozpoznania. Moja Kawa. Bóg zapłać dobrzy ludzie :rolleyes:Już jest, jakiś punkt zaczepienia.A tak dla rozpoznania. Moja Kawa. To zdjęcie jeszcze z ogłoszenia. Jak ją odpicuję na dniach to prześlę więcej fotek.Tak z innej beczki - w GPZcie jest odcinka? Z takim zajebistym łututu?Może i łutu na wolnych obrotach. Ale wiem co ta maszynka potrafi. Jak to mój brat mówi po rajdzie na mojej bryce- cytat " No to brat by mnie teraz zawstydził" A sam ma Yamahę XJ600N. Cytuj Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Tu jest moja :P Tylko jeszcze nie chodzi :D. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekcezar Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) No to będzie konkurs piękności :biggrin:A tak przy okazji, mam jeszcze jedno pytanko. Chodzi o układ chłodzenia. Niech mi ktoś wytłumaczy po co jest zbiornik na płyn po prawej stronie ? Wlew płynu chłodniczego, jest po lewej stronie, przy chłodnicy. Mi to wygląda na zbiornik przelewowy, a nie wyrównawczy. A jak jest przelewowy, to po co jest skala MIN/MAX i na dodatek, jest dodatkowa klapka którą się odkręca, by był dostęp do wlania płynu. Jak po kupnie wymieniałem płyn, to świeży wlałem bezpośrednio do chłodnicy i tak dla świętego spokoju do zbiorniczka do połowy skali, ale po co to nie wiem. Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez radekcezar Cytuj Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Ten zbiornik służy do kontroli ilości płynu chłodniczego, stąd podziałka, oraz do jego uzupełniania. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekcezar Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Panowie. Już prawie na pewno wiem co mu jest.Dzisiaj z bracholem pogrzebali my przy gaźnikach i co nam wyszło.Niestety iglice nie mają regulacji na ząbkach, po prostu nie ma ich. Prawdopodobnie jest tak, bo sprzęt był dławiony, jak wcześniej napisałem. Dysze są największe 130-tki. Podłożyli my zwykłe podkładki, by podnieść iglicę, nawet to trochę pomogło. Jak wcześniej miał doła od 3000 obr. tak już teraz płynie przyspiesza do 5000, później to już szarpie. Znalazłem komplet gaźników na OLX za 100-we z fabrycznej 60-konnej GPZ. Prawdopodobnie mają już inną budowę. Zobaczymy.A widział ktoś iglice z 60-konnej GPZ ? A tak to silniczek mruczy jak kicia. Pali na dotknięcie paznokcia. Cytuj Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamin Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Ja jeździłem GPZ 500 dwa sezony, pamiętam że po jakiś czasie zaczął się tak przyduszać przy ok. 6000 tys. obr. okazało się że filtr powietrza jest ''złachany'' i czarny, po wymianie na nowy wzystko wruciło do normy. A i śruby składu mieszanki według instrukcji powinny być wykręcone na 2,5 obrotu jak się nie mylę? Ja miałem wykręcone 2 obr. - moto lepiej się zbierało.Ten filtr powietrza musi być nasączony olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekcezar Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 WitamMoże kolega "monter" ma racje z tymi zimnymi lutami. Dzisiaj przyszły mi gaźniki niby z fabrycznie wypuszczonej GPZ 60- konnej. Prawie wszystko to samo co w moich, tylko w tych co dostałem wychodzą przewody gumowe ze spodu z obu gaźników i się łączą i jeszcze gdzieś mają iść, a gdzie kto to wie :banghead:Za cholerę nie da się ustawić na gaźnikach.Objawy są następujące. Na zimnym silniku pracuje dobrze na niskich obrotach, a jak się nagrzeje dobrze, to do 6000 obr. szarpie, ciężko się rozpędzić. A jak przekroczy 6000 to idzie po czerwone pole, bez zająknięcia. Brat jechał dzisiaj 140 km/h i miała ochotę jeszcze, tylko bał się bo kapcie kiepskie. Czyli paliwa mu nie brakuje. No i chyba nie jest już gdzieś blokowana, bo nie było by problemu wycisnąć 160 km.Najgorsze jest to, że ten moduł zapłonowy nie jest rozbieralny i muszę załatwić gdzieś na chwilę inny żeby przeprowadzić próbę.Jeszcze martwią mnie te gaźnik.Jak ktoś wie jak wyglądają w 60-konnej, to niech mi podpowie, może jakieś foto. Cytuj Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 ku*wa, żebyś mieszkał bliżej, to bym Ci pożyczył kilka swoich modułów.Mam Haynesowego manuala do GPZty, może poszukaj takiego na necie za free? A jak nie znajdziesz, wal na PW, pisz co Ci potrzeba, to podeślę to i owo w formacie jpg :).Powiem Ci, że u mnie jest w sumie całkiem spora ilość "ruły" ja naliczyłem 5 rurek gumowych w komplecie, który był zainstalowany w moto :D Za chwilkę wrzucę zdjęcie.Proszę bardzo, tak to wygląda Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekcezar Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) No i takie dostałem, a u mnie są bez tych rur połączonych spodem. Właśnie, gdzie mają być podłączone te dwie po bokach ?Może i to być wina tych gaźników. Bo u mnie tego nie ma. Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez radekcezar Cytuj Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.