Skocz do zawartości

Honda XR na pierwsze moto, ogłoszenie.


Rekomendowane odpowiedzi

Na poczatku chciałbym się z wszystkimi przywitać, gdyż to mój pierwszy post. Noszę się z zamiarem zakupu motorku enduro i rozmawiając z bardziej doświdczonymi kolegami polecili mi Hondę XR 400. Podobno stara niezawodna konstrukcja, dosyć prosta w opanowaniu podcza jazdy i jeszcze wiele by tego wymieniać. Dodam, że parę lat temu miałem styczność z MZtkami i jakieś tam kroki zrobiłem. W okolicy znalazłem jeden model i chciałem zapytać Was o opinię, na co zwracać uwagę przy oględzinach, gdyż mam zamiar wybrać się ją obejrzeć. http://olx.pl/oferta/honda-xr-400-CID5-ID9zcGt.html#e976377bb3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko to moge wymienić niektóre rzeczy które powinieneś sprawdzić. Na pewno pozostali coś dopowiedzą.

- czy silnik chodzi rowno, czy nic nie stuka

- czy gaźnik się nie "poci"

- czy lagi nie są wilgotne od oleju (Czy uszczelniacze są w dobrym stanie)

- czy nie ma problemów z wrzuceniem biegów

- stan zębatek, łańcucha

- bieżnik w oponach

To są bardziej takie ogólne sprawy, ale warto na to zwrócić uwagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można wskazywać kierunek ręką :) Ja kiedys dużo jeździłem crossem i na tor dojeżdżałem normalnie po ulicy mimo braku rejestracji i nigdy nikt się nie przyczepił.

 

Generalnie honda xr 400 to rewelacyjny motocykl i zawsze chciałem taki mieć ale raczej rzadki i drogi, chyba że mocno zużyty.

Edytowane przez adam87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xr 400 nie jest rzadka ale jest cholernie droga , choć uważam że jest warta swojej ceny :D

 

kierunki do przeglądu muszą być...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto zakupione, wizualnie troche zjechane, ale mechanicznie super. Wystarczy trochę pracy i powinień długo cieszyć:). Faktycznie ceny są wysokie, ale mam nadzieję, że w użytkowaniu odbije się do na bezawaryjności. Problemem będzie chyba trochę dostępność nietypowych częsci, bo brak jest w nim linki prędkościomierza i niegdzie nie mogę jej znaleźć. Może ktoś z Was ma gdzieś taką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem sie dzisiaj na stację diagnostyczną, no i niestety zostałem odprawiony z kwitkiem. Brak kierunków, klaksonu, lusterka i tłumik za głośny. Myślę, że wydech wyciszę watą, lusterko się jakieś pożyczy, a problem ma z kierunkami i klaksonem. Tzn to i to mogę kupić, bo kiedyś się tam przyda, ale zastanawiam się czy instalacja, którą mam jakoś to pociągnie. Bo cały sterownik do klaksonu i kierunków jest, jakiś przerywacz jest i kupa kabli, których za bardzo nie kminie, bo na elektryce za bardzo się nie znam. Może ktoś ma schemat całej instalacji do XRki? I czy oferowane na aledrogo kierunki ledowe z przerywaczem będą do Hondzi pasowały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat w serwisówce a tej poszukaj w googlu.

Kierunki ledowe tak ale wraz z przerywaczem do ledowych kierunków.

Co do kierunków i instalacji to zobacz jakie wychodzą kolory z przełącznika przy kierownicy. Jeden jest od przerywacza a dwa pozostałe idą na strony. Zobacz jakie kolory wiszą z tyłu i z przodu po lewej i prawej i jakie wychodzą z przełącznika i tyle (będą to plusowe przewody, masa z kierunków idzie po prostu na masę).

Klakson może być uruchamiany masą a to możesz sprawdzić z kolei przy włączniku klasonu. Poszukaj jakiegoś kolegę co ogarnia miernik i plus i minus i poradzicie sobie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie z gadżetami drogowymi sobie odpuściłem, bo przegląd załatwiony i jakoś moto przerejestruje. Chciałbym tylko wyciszyć tłumik, bo niby seria, ale bardzo głośny i trochę drażni niezmotoryzowanych. Dzisiaj go rozebrałem, bo chciałem włożyć w niego trochę waty wyciszającej, ale niestety nie dam rady go włożyć w rurę z zawiniętą w tzw odiskrownik watą, bo wszystko tam pasuje na styk. Czy ktoś może stosował jakiś inny patent, może macie namiar na jakiś db killer, bo w sieci jest tego sporo, ale nie znalazłem nic pasującego do XRki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z rana spotkała mnie dziwna rzecz, bo zaczęło ciec paliwo z dolnego przewodu gaźnika. Honda odpaliła na zimnym od strzała, ale po chwili zaczęła nierówno pracować, traciła obroty, aż w końcu zgasła. Wtedy właśnie zaczęło uciekać paliwo i ciężko było odpalić moto. Gdy w końcu odpalił na wolnych obrotach dalej leciało, na wyższych przestawało. Gaźnik rozebrałem, sprawdziłem czy pływak zamyka zaworek dmuchając w przewód podający paliwo. No i wszystko wydawało się ok. Po złożeniu gaźnika, kilkanaście minut było ok, ale po dłuższej jeździe ten sam problem. Teraz zastanawiam się jaka może być przyczyna, chce znowu rozebrać gaźnik i prosiłbym o wskazówki czemu się przyjrzeć. Czytałem o oringu na śrubie, w którym porusza się zaworek zamykający, czy to może być ta przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...