cyborg78 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Tym razem problem z GS 500. Motocykl zakupiony za granica jako uszkodzony. Odpala bez problemu, jednak bardzo glosno, rytmicznie stuka cos w silniku, tak jakby młotkiem pukac. Stukanie w części nie do końca dolnej, tak gdzies pośrodku. Kontrolka ciśnienia oleju gasnie normalnie. Opisze co po kolei sprawdziłem. Po spuszczeniu oleju "złota" nie stwierdziłem. W misce oleju również nie, jedynie taki delikatny osad z jakby pyłu aluminiowego, ale śladowe ilości (coś takiego nie raz spotykałem w silniku, RACZEJ nie jest to ślad panewek). W filtrze oleju brak jakichkolwiek drobin metalu. Po wykręceniu świec i zakręceniu rozrusznikiem stukania nie ma, po wkręceniu jakiejkolwiek swiecy stukanie slychac. Próba obracania wałem za pomocą klucza i dociskanie tloka srubokretem nie wykazuje zadnego luzu. Stukanie slychac podczas szybkiego kręcenia walem w prawo i lewo kluczem. Po zdjęciu pokrywy rozrządu nic nie znalazłem. Po zdjęciu pokrywy sprzegla nic niepokojącego. Po zdjęciu pokrywy alternatora jedyne co znalazłem to luz poosiowy walu korbowego (ok 0,25 mm zmierzone suwmiarką elektroniczna), oraz luz poosiowy walka wyrownowazajacego o identycznej wartości. Moje pytanie brzmi - czy luz poosiowy może w tym silniku dawac takie dzwieki? Nic innego nie znalazłem, nie chciałbym zrzucać głowicy i cylindrow żeby być pewnym na 200% co do panewek korbowych i sworzni bo naprawdę nic na to nie wskazuje, ale jak nie znajde już nic innego to pewnie i to zdemontuje. Czy może sam walek wyrownowazajacy może tak stukac? Co podpowiecie z tym fantem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 No ten wałek wyrównowazający albo jego osprzęt w GSie potrafił strasznie klepać . Kiedyś tam miałem GSa po bułki i tak "przestukałem " na nim kilkanascie tysi . Ale tłuczek to nie był tylko takie standardowe GS-owe "klep-klep" i nie narastało z obrotami .Mozesz zmierzyć cisnienie smarowania to w kwestii panewek powinno rozjaśnić sytuację . Na kontrolke nie patrz bo to nieprecyzyjny wskaźnik.Niemniej jak już to cos tak napierdala to za chwile się "urwie" . Może zrób nagranie i wrzuć tu . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalBeast Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 (edytowane) Sprawdź sprzęgiełko rozrusznika. Miałem identyczny objaw. Poszukaj na forum gs500. Opisałem dokładnie co się stało, ale jak się znasz i obejrzysz, to jeśli to będzie to dowiesz się od razu. Edytowane 20 Marca 2015 przez MetalBeast Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Nie mogę znaleźć twojego tematu, możesz wrzucić link? Wczoraj przygladalem się sprzegielku i nic nienormalnego nie zauwazlem, ale chętnie poczytam o twoim przypadku-moze cos mi to podpowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 5 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Okazalo się jednak rozkręcone sprzegielko.. Sruby dokręcone na klej do gwintow, motocykl zlozony i jeździ az milo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalBeast Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 o dopiero teraz zajrzałem, ale widzę, że dałeś radę. No i git! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.