bubuss Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 (edytowane) Witam po długiej przerwieMam z moją hondą cbr 1000f następujące problemy:1) akumulator jak ma 10,5V motor nie odpala; aku w tamtym sezonie kupione nowe2)po 2-3 tygodnia stania akumulator pokazuje 10,5V3) jak wyjechałem ostatnio po zimie to na wolnych obrotach strasznie zamula motor dopiero na wyższych idzie ale nie tak jak przed zimą.4) jeszcze teraz zauważyłem spadek na obrotach jak włączam światła w motorze5) ładowanie od 13,5 do 14,6 po naładowaniu akumulatora do 12 V odpalił odrazu Panowie co sądzicie co może być przyczyną ? Edytowane 8 Marca 2015 przez bubuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saladin Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 ...5) ładowanie od 13,5 do 14,6 po naładowaniu akumulatora do 12 V odpalił odrazu Panowie co sądzicie co może być przyczyną ?No chyba sam sobie odpowiedziałeś :) Pewnie akku do śmieci. Może był stary (i długo stał zalany elektrolitem) już w chwili kupna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Dziwi mnie to że po naładowaniu go powinien mimo wszystko motor chodzić dobrze i mieć dobrą moc chociaż przez jakiś cza. Bo gdy motocykl jest odpalony to już aku. nie ma takiego wpływu na prawidłową prace maszyny. Działa w tedy alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Ten aku to jakiś chińczyk? 12V po naładowaniu to za mało. Musisz go wymienić i nie żałuj kasy bo za rok znowu będzie to samo. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 ale w trakcie jazdy aku nie ma aż tak dużego wpływu na moc że na niższych obrotach jest słaba dopiero jak złapie 5 tys to idzie ale nie tak jak wczesniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Niestety ma. Słabe aku to słaba iskra. Z resztą wyniki Twoich pomiarów mówią wszystko ale jak chcesz szukać innej przyczyny to szukaj. Nie odpowiedziałeś na pytanie czy to chinol więc obstawiam że tak. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Gdybyś miał zapłon AC CDI to nie miałoby znaczenia, ale w przypadku Twojego motocykla akumulator odgrywa kluczową rolę w pracy zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 (edytowane) panowie wymieniłem świece jeden przewód wysokiego był uszkodzony złamany skróciłem naładowałem ponownie akumulator motor odżył chodził ładnie. ale zgasiłem i chciałem ponownie odpalić i było tylko hle hle hle. Podpiąłem miernik 11.30 V przekręcam zapłon bez startu rozrusznika spada do 10.30 V włączam światła mijania kolejny 1 Volt mniej. Podczas próby odpalenia oczywiście z wyłączonymi światłami napięcie spada na akumulatorze do 8V z hakiem i trzeba znowu ładować. Zrobiłem jeszcze taką rzecz podłączyłem aku wyjąłem wszystkie bezpieczniki i chciałem sprawdzić po włożenie którego najbardziej spada napięcie i najwięcej spada po przekręceniu zapłonu około 1,5 V jak podpiąłem bezpiecznik do rozrusznika też coś spadło. I teraz moje pytanie takie czy to wina aku czy gdzieś mam spięcie w obwodzie? a jeszcze jak go naładuje i postoi w domu do rana czy popołudnia odpali motor. A akumulator to jakiś Quand nie jest to żelowy Edytowane 19 Marca 2015 przez bubuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
westt Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Wymień akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 no nic jutro pojadę do sklepu gdzie kupiłem i zobaczę czy mi wymieniaMam jeszcze takie pytanie bo po wyłączeniu zapłonu napięcie wzrasta do 11 z jakimś chaczykiem czy to nadal uważacie że aku. Bo niechciał bym żeby facet w sklepie powiedział że jestem jakiś nie poważny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 To chyba jednak wiązka. Szukaj przebicia. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
westt Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 W 100% naładowamy i sprawny akumlator ma 12.60v do12.80v.Jeżeli masz poniżej 12.20v po naładowaniu jest on do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Zaniosłem do sklepu powiedzieli że coś zawartości elektrolitu sie nie zgadzają i że do wymiany akumulator. Powiedział że musiał się zimą rozładować za mocno i dlatego padł. Ale szczerze pierwszy raz sie z takim czymś spotkałem wcześniej zawsze motory stały nie odpalałem zimą i aku zwykły kwasowy zimę wytrzymywał. A teraz nowy nawet roku nie ma i stał w ogrzewanym garażu i takie numery dziwi mnie to trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 21 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 (edytowane) Włożyłem nowy aku do motoru przed chwilą motor odpalił od strzała oczywiście na nowych świecach. teraz pomiary pokazują jak wkładałem aku 12,68 V cos takiego chwile pochodził i pokazał 13,26V troche spadło po chwili do jakiś 13.1 V. Ładowanie bez świateł pokazuje 14,15V w tych okolicach na światłach jakieś 13.8V na drogowych światłach spada do około 12.9 -13V. Jutro będzie jazda testowa czy moto odzyskało wigor na całego i pomiar aku rano przed odpaleniem.Co do spadania napięcia po przekręceniu zaplonu oczywiście tak że tylko kontrolki się świecą to napięcie spada do 12.1V. A mam takie do was jeszcze pytanie czy jak włączacie światło to obrotomierz wam wskazuje jakas może 100 obr/min mniej czy cały czas tak samo bo sie zastanawiam czy wszytko ok z alternatorem? Edytowane 21 Marca 2015 przez bubuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 (edytowane) Panowie wczoraj jeździłem hondą moc wigor jakby odzyskała ale jak by nie do końca. Sprawa jest taka wczoraj powyżej 2,2km na liczniku motocykl spalil mi ponad 11l/100km czy to norma u was w zeszłym sezonie palila mniej. A i coś ciężko przyspiesza powyżej 2,2. Możecie doradzic co to może być. Bo juz do mechanika niechce jechać bo zeby nie podpowiedź wasza z aku to by mi cały motor rozebrał na części pierwsze a z mechanikami troszke cięzko teraz dobrymi. A jeszcze pytanko mam ten motor 2 lata i zaobserwowałem że wskźnik temperatury jak jeżdze leży jak postoje podnosi sie do połowy nagrzeje sie i włącza sie wentylator ale jak jeżdze jest na zerze to normalne czy tak nie powinno być zastanawiam się nad termostatem Edytowane 25 Marca 2015 przez bubuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.