?odzianin Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Witam wszystkich serdecznie!Od niedawna jestem (mniej, lub bardziej) szczęśliwym posiadaczem KTMa exc 125 z roku 2003.Ale do rzeczy:Po 1- przy rozebraniu silnika, okazało się, że magneto dzwoni jak się nim potrząśnie. W karterze było całkiem sporo opiłków z magnesów, a po wewnętrznej stronie widać wgniot w blasze- jakby coś uderzyło. Blacha jest też delikatnie porysowana przez cewki. Stąd mam pytanie- da się w jakiś sposób zdjąć tą blachę, żeby zajrzeć na magnesy? Próbowałem, ale nie chcę na siłę podważać śrubokrętem. I czy da się ewentualnie jakoś owe magneto zregenerować, czy szukać nowego?Po 2- okazało się, że gwint w wahaczu, od śruby napinającej tylną oś ma zerwany gwint. Jest jakiś sposób, żeby to uratować? Myślałem nad helicoil, ale jest tam dość nietypowy gwint M10 x1.25.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) Może ja miałem pecha, może ktoś spieprzył robotę, ale odnośnie helicoil - ja bym tego nie zakładał. W silniku mojej GPZty był gwint naprawiony w taki właśnie sposób i przy zdejmowaniu wałków rozrządu sprężynka wysypała się w częściach. Nie wiem czy coś nie zostało w środku, choć w sumie znaczenia to nie ma, bo piec do ramy nie wraca. Może lepiej to przegwintować?Odnośnie magneta, to zdaje się, że chyba jedna nie da się tego rozebrać, żeby rzucić okiem. Odnośnie ponownego użycia - tutaj nie mam pojęcia. Edytowane 3 Lutego 2015 przez Major87 Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WujoCaZa Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 Co do magneta to może łożyska na wale są mocno wylatane,że magneto trzęsie się góra-dół przez co masz opiłki i poobijane magneto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?odzianin Opublikowano 7 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 Na łożyskach nie było nawet najmniejszego luzu. Dla mnie to w ogóle dziwna sprawa jest, bo to wygląda jak uderzone młotkiem. Ogólnie w tym silniku grzebali jacyś "specjaliści", co ściągali magneto pająkiem.A masz pomysł na naprawę tego gwintu?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 gwintownik 11x1.25 i nowa śruba, to jest tylko do naciągu łańcuchaobecny gwint jest przekoszony i śruba się nie wkręca czy po całości zmielony ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?odzianin Opublikowano 7 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 Z gwintu nie zostało nic. Śruba lata jak szczur po klatce ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 no to kombinuj z gwintowaniem, to je amelinium, tego nie pomalujesz więc musisz gwintować Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Dla spokoju wymień magneto,bo to może Ci się rozsypać Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Zrob jakis drobny gwint ale m12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?odzianin Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Właśnie z gwintowaniem na większą średnicę może być problem. Jak byłem w sklepie ze śrubami, to mi powiedzieli, że nie dostanę śruby, której łeb nie będzie większy niż gwint. Takiej "normalnej" nie przekręcę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 nie masz szlifierki ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?odzianin Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 :) Mam i jak nie zostanie mi nic innego to tak zrobię. Po prostu nie lubię rzeźbić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Spokojnie nagwintujesz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.