ventura Opublikowano 2 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 To lipa się z tego robi. A więc jak jest z tymi CX, puchną czy pękają? I jak pasować taki tłok z cylindrem, na ile robić pasowanie podczas szlifu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Jak nie wiadomo jak będzie zachowywał się tłok, to pozostaje tylko stara metoda czyli grzanie. Zmierz średnicę tłoka przed zabiegiem. Wsadź tłok do piekarnika (ale patrz, bo żona cię po tym zabiegu wyklnie) i w temperaturze 200 stopni potrzymaj go kilka godzin (2-4). Potem niech razem z piecem tłok stygnie. Następnie znowu zmierz tłok, a będziesz wiedział ile zwiększyła się jego średnica. Potem idź do pana Lubińskiego, powiedz ile tłok spuchł a on doradzi ci jakie luzy zastosować, aby jakoś chodził. Czy te tłoki pękają to osobiście wątpię, ale tego nie wiem, bo nie miałem z nimi doświadczenia. Tak czy inaczej te z PRL lepsze nie będą, bo symbole stopu na denku są wynikiem stosowania form a nie właściwych stopów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannex Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Zapomniałeś powiedzieć gdzie się go mierzy :PW osi sworznia tłok puchnie najbardziej więc musi mieć tam średnicę o kilka setek mniejszą niż obrócony o 90 stopni.Co do tłoków CX, to pewnie puchną. W mojej wsk mam również tłok współczesny i po prostu raz go zatarłem, potem rozbiórka, zrobiłem owalizację w miejscach zatarcia. Teraz jest już spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Zapomniałeś powiedzieć gdzie się go mierzy :PAkurak tłok mierzy się w osi poprzecznej do osi sworznia, na dole jego płaszcza, bo tam ma największy wymiar, i jeśli w tym miejscu nie zachowa się wymaganego luzu, to tłok będzie się zacierał.Dla zobrazowania co i jak się robi polecam lekturę: http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Instrukcje%20i%20schematy/Tlok,%20sworzen%20i%20pierscienie%20tlokowe.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannex Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Napisałeś to samo tylko innymi słowami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Ciekawy artykuł z tą panonią, dzięki. Co do owalizacji to wg starych kowalskich prawideł to piszą że gumowym młotkiem można tłok zowalizować a gdzie ingdziej papierem ściernym. Kwestia umiejętności. Tylko w końcu z której strony tłok ma mieć mniejszą średnicę?? Poszukałem trochę informacji o tych CX. Podstawowy problem to osadzenie zamka. Może to poprawili ale szukać trzeba takich w których zamek jak najmocniej wystaje bo po jakimś czasie gdy już zużyją się pierścienie to potrafią się obracać i przydzwonić w okna. A druga sprawa to puchnięcie. HD 1940 masz rację z tym grzaniem. Trzeba to zrobić i nie musi to być gotowanie w oleju. Wystarczy tłok skitrać za piekącym się indykiem w piekarniku, może żona nie zauważy :) . 2 takie cykle powinny wystarczyć. I nie ma co wierzyć w farmazony że te z PRL są lepsze,puchną jak każde inne. Zobaczcie na tłok wyjęty z mojego sprzętu. Na pewno przez ostetnią dekadę albo i dwie żaden remont nie był robiony więc jest to stara produkcja Edytowane 6 Stycznia 2015 przez ventura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannex Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Tłok z tego zdjęcia nie wygląda na oryginalny. Fabryczne tłoki z lat produkcji są wykonane bardzo dobrze , w pełni zgodnie ze sztuką i pozwalają bezproblemowo eksploatować motocykl co sprawdziłem osobiście remontując Shl kolegi. Na chińczyku (nie CX) nie dało się jechać, po założeniu fabrycznego i lekki dotarciu motor dotrzymywał kroku na trasie z moją mz. Poza tym przyznaj, czy oprócz dzwonienia przed rozbiórką czułeś spadek mocy silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Ciężko jednoznacznie określić moc jak się jeździ na przemian japońcem ;) . Generalnie to silnik śmigał dość dobrze. Pod koniec jedynie wpadała i wypadała boczna blacha na wale. Ale jakotakiego spadku mocy nie odczuwałem. Dzwoniłem do kilku punktów. Twierdzą że CX to nie jest polski wyrób tylko ściągają to z chin. Ile w tym prawdy to nie wiem. Ale w takim razie co to jest za ustrojstwo na zdjęciu? Nie ma żadnych symboli. Jest po czwartym szlifie więc na pewno to nie żaden stary oryginał a jedynie rzemiosło jakiegoś kowala. Który o dziwo dobrał dobrze materiał bo nigdy się nie przycierała. Dziś byliśmy z kumplem po KOS 125. Rok temu po remoncie, nowy cylinder plus tłok CX. Facet jeździł po wsi, docierał i orał na przemian. Silnik na prawdę ładnie chodzi na tym CX i kupiliśmy kolejnego cudaka. Mój nowy cylinder jest po drugim szlifie. Znalazłem tłok z PRL ale też na drugi szlif. Chyba samo wygotowanie nie pomoże żeby po szlifie pasował w ten cylinder. Jeżeli prlu nie znajdę na 3 szlif to montuje CX, trudno. Wskoczy do piekarnika na dwa seanse i na szlif. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Temat trochę się rozkręcił i postanowiłem relacjonować sprawę odnośnie całego remontu. Tak więc odnośnie tłoka to CX robi zarówno stożki jak i owalizowane. Problem jest tego typu że potrafi spuchnąć. Ale zastosuje ze trzy kompiele w oleju i zobaczmy co z tego wyjdzie. Na pewno nie zaszkodzi.Natomiast włos mi się zjeżył wczoraj gdy odebrałem klamoty z piaskowania. Gość przywalił aż głupio. Za samo piaskowanie dwóch błotników, zbiornika i bocznych blach policzył 190zeta. Wg mnie to kosmos. Bo za piaskowanie i malowanie proszkowe ramy i całego kartonu części zapłaciłem 110zł. Są to dwie różne firemki. Pierwsza w Iławie którą oczywiście będę odradzał ze względu na cenę. Druga niedaleko,jakieś 20 km odemnie.i super zrobione, cena jak za darmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannex Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Bo to nie jest fabryczny tłok. Ja tam nie widzę przedmuchów w związku z czym nie robiłbym szlifu no chyba że chcesz zrobić generalkę i klepać kilometry.W skuterdębica pojawiły się jakieś nowe tłoki do S32, wg znajomego trzymają wymiary tak jak fabryka. Ten sam znajomy szuka kogoś na testy na zasadzie wysyłasz cylek do szlifu i płacisz tylko za sam tłok bez ceny szlifu. W zamian docierasz i dzielisz się wrażeniami.Co do tuningu jak śmigasz dużym moto to odpuść sobie, i tak nie poczujesz różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Tak odnośnie tuningu to mimo innych sprzętów miło będzie polatać usprawnionym starym 2T bo grono miłośników legend prl-u zaczęło się powiększąc. A różnica powinna być wyraźna nawet jak się lata japońcem bo parę liczników na mz wsk przekręciłem za młodu :-) Widziałem te tłoki na Skuterdębica. Nawet dziś złożyłem zamówienie. Wyglądają na prawdę solidnie, wzór oryginał. Jedne są po 35zeta a drugie 63 za komplet i ten właśnie zamówiłem bo niczym od oryginału się nie różni na pierwszy rzut oka. To elegancko że Twój znajomy obadał te tłoki bo właściciel sklepu nie jest w stanie nic więcej powiedzieć więc pozostają tylko testy. Jeżeli będę szlif robił u siebie to mimo to będę dzielił się wrażeniami na bieżąco.Nóż widelec nadejdzie tłokowe wybawienie dla S32. Moja shl przechodzi generalkę, więc nie wypadało tego silnika nie zrobić na tle całości. Dolne szklanki amorów z nierdzewkiRama i reszta co czarna proszkowoPoszła partia do cynkowania. 20 zł od kilograma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Wał po polerce przed montowaniemDotarł tłok ze Skuter dębica. Wrażenia bardzo pozytywne. Pierścienie w komplecie, sworzeń i zabezpieczenia bardzo przyzwoicie wykonane. Zamki w tłoku grube, wystają w sam raz tak że pierścień na pewno się nie obkręci. Wygląda bardzo identycznie jak ten z prl-u. Zrobiłem pomiary. Jest zarówno stożek jak i owal. Wymiary od 62.15 u góry do 62.35 na dole i w drugiej linii 62.2 tak że jest bajka..W środku wytłoczone symbole AK12 oraz S32 1210. Na wszelki wypadek i tak go wygotuje ale zapowiada się nieźle. Cena 63 zł za komplet. Kilka fot jak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Jak masz oryginalny tłok to zważ go i porównaj z tym. Bo wygląda, że jest cięższy ( możliwe, że to tylko złudzenie z foto) z powodu grubszych ścianek. No i ciekawe, kto jest producentem, bo wygląd to nie wszystko. Jak to zwykle bywa dopiero po założeniu okaże się co to jest naprawdę warte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Jest faktycznie cięższy ale trochę odpadnie bo wnętrze będzie szlifowane i polerowane. Wróciły klamoty z cynkowania. Wyszło całkiem przyzwoicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shalashaska Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Szacun za tą robotę :) Cytuj Forum Volvo V40 S40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.