Skocz do zawartości

SHL M11 remont


ventura
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Spotkał się kiedyś ktoś z czymś takim żeby z wału wypadł boczny wypełniacz? Po zgaszeniu jeszcze chwile się kręcił :biggrin: Biorę się za swoją SHL M11 z 68 roku, kompleksowa odbudowa. Moto zarejestrowane do tej pory jeżdżące i co najważniejsze kompletne. Na zdjęciu jak widać wypadł boczny wypełniacz. Wał jest do regeneracji, będę montował podkowę i kilka patentów wg tego co Sałek opisywał. Pisał też o bocznych wypełnieniach. Chciałbym tak właśnie zrobić zeby dotoczyć z aluminium zamiast blach ale pojęcia nie mam jak je zamontować do wału. Niby na 12 śrub M4 ale jakoś wizji mi na to brak.

post-5818-0-41356300-1419191609_thumb.jpg

post-5818-0-59846800-1419191670_thumb.jpg

Edytowane przez ventura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadanie pokryw w kołach zamachowych polskich dwusuwów to stała bolączka wynikająca z niskiej jakości mocowania blach do korpusu koła. Powinni to zrobić w zakładzie regenerującym wały. Najczęściej po rozbiórce wału, trzeba podtoczyć zamki w kołach zamachowych i w pokrywach, tak by nieco głębiej wchodziły. Mocowane są bowiem poprzez zagniecenie krawędzi gniazda. Jak jest to za słabe to efekt po jakimś czasie jest taki jak na zdjęciach. W kwestii wypełnień zmniejszających pojemność komory sprężania oraz sposobu mocowania ich do wału to się nie wypowiem, bo nigdy sam nie robiłem. Pan Sałek opisał to jednak szczegółowo i chyba nie jest to aż takie trudne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam z nim ustawioną robotę, już kilka sprzętów mi szlifował :) . Ale co do mocowania bocznych wypełniaczy to myślę że tego się nie podejmie. Zrobię zatem jak podręcznik podpowiada, stoczę boki walu, nawiercę, nagwintuje i zobaczę co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co jest trudnego w wywierceniu 12 otworów i nagwintowaniu ich. Nie zapomnij o kleju do gwintu na wkręcane śrubki.

A odnośnie samego tuningu, nie zapomnij o dyfuzorze, bez niego szkoda roboty z tą przeróbką.

 

Generalnie nie ma w tym nic trudnego poza tym że ścianka o której mowa do nawiercenia jest niewiele grubsza od śrub M4 ale chyba się da. Masz na myśli ten dyfuzor do wersji 18KM? Raczej zajmę się budową tłumika który z zewnątrz będzie wyglądał jak oryginał na 14KM. A reszta to tylko usprawnienia bo mimo wszystko w wygląd nie chciałbym ingerować. A zapłonu, gaźnika i usprawnień widać nie będzie.

 

Jak się nie podejmie, moje zamontowane na mur beton :)

Te zewnętrzne ci klecił? :) Z blachy czy aluminium? Podjadę do niego po świętach, bo ma mi wał rozmontować do polerki korbowodu. A później szlif cylindra na tłokach CX bo innych nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro odbiorę paczkę z drugim garem aluminiowym bo ten który był jest już po czwartym szlifie a starych tłoków w takim rozmiarze na czwarty i piąty szlif chyba już nawet nie ma. Ten podobno jest po drugim więc zmierzę i poszukam czegoś z PRLu. Tylko obym nie trafił na jakieś rzemiosło. A CX faktycznie, to szajs ale nic innego do SHL 175 z tego co wiem to nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarł do mnie ten aluminiak po 2 szlifie. Na pierwszy rzut oka wygląda ok ale w razie jak będzie z nim coś nie halo to zdzwonimy się. Najgorszy problem jest z tłokiem. Nie wiem teraz co z tym robić. CX gotować w oleju i robić do niego szlif czy szukać takiego z PRLu który też niewiadomo jaki się trafi. Mam już patent na wydech, tak żeby za wiele nie rzucał się w oczy więc największym wyzwaniem jest ten nieszczęsny tłok. Almot nie będzie inwestował 8000 żeby otworzyć produkcję. A z ciapatymi nie idzie się dogadać i nici z Indyjskiej współpracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Cię to pocieszy to mój projekt rasowanego S32 umarł właśnie przez tłok. Patrząc w przyszłość ja zawsze jak jestem na bazarze to pierwszą orbitkę po stoiskach robię właśnie w poszukiwaniu fabrycznych tłoków. Ostatnio do S32 były we wrześniu jak już nie miałem kasy. Jeszcze do spokojnej jazdy, po obróbce dodatkowej może by dał rady ten CX ale do modyfikowanego silnika zapomnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A S32 i S32u ten z aluminiowym garem mają takie same tłoki? To mnie pocieszyłeś. Ale może i w porę bo dobrze że nie dałem tego nowego gara na szlif pod CX. A na czym głównie polega problem tego CX. Pęka, puchnie,zamki wypadają czy loteria i wszystko może się zdarzyć? To ile chcieli na motobajzlu za oryginał? Bo z tego co widziałem po aukcjach to ceny 80-150 zeta. W moim przypadku muszę szukać takiego na III szlif.



A może orientuje się ktoś jak sprawdzają się indyjskie tłoki bliźniaczych shl o nazwie Rajdoot? Bo przeglądając rózne informacje znalazłem te motocykle w wersjach usportowionych. Bardzo popularny sprzęt. Oni poszukują części karoserji o które ciężko a my części silnikowych. Moja znajoma wyszła za hindusa i myślę że była by możliwość sciągnięcia tego nieszczęsnego tłoka bo kontakt jest. Widok czterech hindusów na rajdoocie z workiem paszy na głowie :) to codzienność a zważywszy na fakt że temperatura 30* to codzienność więc chyba się nie zacierają :)

Edytowane przez ventura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...