Skocz do zawartości

opona cross na zime


Rekomendowane odpowiedzi

witam otoz mam juz dosyc zużytą oponę kostkę a że idzie zima to bedzie problem w jezdzie gdyż na tej oponie nie będe nawet w stanie ruszyć. motor honda nx 250 4T (26KM). i tak sie zastanawiam nad 3myslami: 1.kupic nową oponę(bieznik okolo 15mm) 2.zrobic kolce w oponie(tyle ze bardziej bede jezdzil po sniegu a nie po lodzie więc duzo moze mi to nie dać tak mi się wydaje) i 3.(moze mnie wyśmiejecie :D ale)myślałem aby "dołożyc gumy" na ta opone.wysokość gumy np 20mm lub wiecej (gume mam) tylko teraz kilka pytań odnośnie tego: czy jakbym poprzykręcał gume np na 3srubach każda to czy mi jej nie zerwie? tylko sie zastanawiam czy te paski gume ulozyc w poprzek opony czy tak w strzałki ?no bo nową opone i tak w sniegu zalepi wiec mysle ze jakbym sobie dorobil taką z wyższym bieżnikiem to by to może ciąglo jakos...jak wiadomo w zimie szybko nie pojade(załóżmy że nie szybciej jak 60km/h) . te "paski gumy" myslalem przykrecac na "starej"kostce tzn tam gdzie jeszcze bieżnik wystaje bo wiadomo grubsza guma tam jest . co wy na taki pomysł? dodam ze chęci do tego mam tylko czy pomysł nie będzie katastrofa ? :D sruby piątki lub szóstki do drewna(czyli te z okrągłym łbem (oczywiście puszczam wiertło przez opone i gume i potem z zewnatrz podkladka i nakretka(wrazie czego moge dac kontry)tylko tak sie zastanawiam czy lepiej zeby nakretki sie "schowały" w gume (tyle że guma bedzie oslabiona bo trzeba w niej zrobic takie podtoczenie na nakretke czy lepiej niech wystaja to mi cos na lodzie beda ciagly zawsze tylko czy ich wtedy nie pozrywa? troche zwariowany pomysł :D rozmiar opony 110/90 16" oczywiscie to tylna opona

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko tyle że kolce ci szybko znikną jak będziesz miał od czasu do czasu przelot po niezamarzniętym twardym twardym ( kostka , asfalt itp ), a w umiarkowanym śniegu zwykła kostka robi robotę ( styknie mitas c-04 ale zdrowy ) więc musisz zdecydować w jakich watunkach latasz częsciej......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głównie snieg (raz po polach na nieubitym czyli tam lepsze duze garby w oponie a raz po ubitym snigu np na asfalcie lub drodze przez las. a lod to bardzo rzadko lecz wiadomo ze kolce duzo lepsze na ubitym sniegu bo sie lepiej trzymaja . a jak waszym zdaniem ten pomysł o dołożeniu gumy np wysokosc 2cm(mam taka gume i jest wzmocniona takimi sznurkami w srodku wiec guma ta raczej wytrzyma gorzej obawiam sie o to zeby nie wydarlo sruby z opony. o detke sie nie martwie bo wloze tam jakas gruba oslone gumowa np ze stara bo duzo ich mam w domu takze takiej 2mm gumy mi raczej nie przechla szybko :P najbardziej odpowiada mi takie cos: dokladam gume ale nakretki wystaja poza nia(nakretka rowno z końcem sruby i wtedy mam 2w1 bo na ubitym sniegu by mi braly nakretki a na nieubitym garby wiadomo . tylko jak zrobic z nakretkami? 1 zwykła czy samokontrująca czy zwykła i na nią kontra(co pewniejsze ze sie nie odkreci ale nie wiem czy by sie dobrze trzymalo drogi itp) lub zwykła/samokontrujaca + zaklepanie gwintu na koncu (tylko czy po pewnym czasie mi tego nie wytrze i sie nie odkreci ? :P ale sie rozpisalem. powiem wam tak cos bede probował bo i tak na wiosne napewno nowa opone zaloze chyba ze z ta cos nie tak pojdzie to na zime nowa dam i tyle. a jak wam sie sprawuje opona z kolcami na sniegu ubitym i nie ubitym? tylko gorzej z przodem bo opona jest dobra i szkoda mi jej zepsuc. jakby co zawsze moge poszukac stara opone gdzies tylko czy bedzie sens...a np taka od komara 19" by spasowala i wgl ? czy za cienka guma i wyrwie kolce zaraz ?



dodam ze motor wazy okolo 130kg(+5kg zalezy ile pb95 :D) i ja 65kg to troche wagi ma wiec zaraz bede stal i grzebal jak poczuje goreczka mala :P wiec zwyklej oponie wole nie jezdzic bo to nawet jazda nie bedzie :P a ze mam pola dookola to potrzebuje cos lepszego :P



a co miałeś na mysli przy tych srubach 30m zamkowe? to specjalne sruby do opon czy co ? bo m6 no to srednica a 30m zamkowe to nie wiem o co chodzi ^^ :D moze chodziło ci o 30mm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30mm

w obecnego śmiecia sobie wkręć te śrubki i będziesz zadowolony, oczywiście otwory musisz zrobić wiertłem, ja używałem 7mm, śruba wtedy ciasno siedzi w oponie

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba spróbuje dołozyc gume takie paski i ustawie ich podobnie tak jak sa w traktorze w takie "strzalki: bo akurat tam mi dobrze wyjdzie zeby ich przykrecic na starej kostce i nakretki niech wystaja to mi zawsze cos lepiej bedzie darlo na lodzie/ubitym sniegu a gume tak na wysokosc z 2cm albo 2,5 doloze to bedzie mialo czym skrobac :P



jak to zrobie to napisze tu jak sie to sprawuje ale jeszcze sie za to nie biore bo nie ma sniegu . jak sie zacznie snieg to bede cos o tym myslal . a kto wie moze do ferii tego nie zrobie :P ja mam od 2 luty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chcesz jeżdzić po lodzie, to koniecznie kolce, jeśli po ubitym ( nie głębokim) śniegu, to polecam Mitas ICE SOFT - opona bardzo miękka z przeznaczeniem na śnieg i miękki teren. sam na takiej po górach teraz latam i jest idealnie

www.motoautostrada.pl zobacz co robią dla Ciebie inni motocykliści

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przednie koło można by spróbować owinąć cienkim łańcuchem - w końcu oni nie ciągnie tylko skręca więc szprych nie powinno uszkodzić , ja miałem taki pomysł coprawda taki łańcuch oponę będzie też niszczył ale to taki półśrodek między kolcami a zwykła oponą , ja miałem przetestować ale mi się odechciało :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym lancuchem to raczej kiepski pomysl bo jak bede hamowal to jak opona akurat lapnie podloza miedzy lancuchami czyli guma i snieg to i tak wypierdo*e :D heh jesli chodzi o przod to mi tylko chodzi oto zebym wlasnie zaraz nie lezal na boku bo wiadomo taka kostka to sie nie trzyma dobrze ubitego sniegu.. ale ciul z przodem pierw tylem trzeba sie zajac bo bez niego to nawet nie rusze :D hah . narazie jeszcze tego nie robie wiec jak ktos ma jakis pomysl to pisac . bo zanim caly tyl rozbiore to dopiero po 1sniegu :D lozyska trza wymienic bo juz luz :P a co myslicie o spince lancucha? bo ostatnio skracalem ale nie bylo spinki to kupilem tylko czy bedzie trzymac (wydaje mi sie ze spokojnie ale.. wkoncu jest tez czym ciagnac ale to chyba wszedzie stosuja w crosach i quadach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...