mateusz786 Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Witam. Posiadam Loncina 200 ale niestety nie chce on odpalać. Gdy kręcę rozrusznikiem w pewnym momencie silnik łapie ale odpala w drugą stronę (spaliny wylatują przez gaznik i na tym koniec) Wszystko wskazuje na to że zapłon jest za wczesny. Czy mógłby ktoś mi powiedzieć jak w tym silniku opóznic zapłon ? Z góry dziękuje. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel1992 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) na początek sprawdź klin na wale (koło magnesowe) zapłon jest sterowany modułem CDI a czujnik halla (położenia wału korbowego ) nie ma regulacji albo ma bardzo mało . Następne co mogło się zepsuć to moduł zapłonu ,lub przestawiony rozrząd (ale nawet jak by był przestawiony o ząbek to by zapalił tylko by dzwonił zaworami) . Edytowane 1 Grudnia 2014 przez Daniel1992 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Dzięki Daniel za odpowiedź. Dzisiaj wieczorem się tym zajmę, a gdzie znajduje się czujnik położenia wału ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Dzięki Daniel za odpowiedź. Dzisiaj wieczorem się tym zajmę, a gdzie znajduje się czujnik położenia wału ? Bardzo blisko koła magnesowego Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Jest on zamocowany na pokrywie zapłonu czy przy karterze ? Próbowałem zdjąć magneto i w tym celu odkręciłem śrubę tą co magneto jest przykręcone do wału i próbowałem zdjąć takim ściągaczem jak na foto http://media1mi.pl/p/1/150/22/photo-714488c2-80a8-45d2-86e4-df61c1db3411-for_zoom.jpg. Nie udało się. Więc wykręciłem te 3 śruby wewnątrz magneta bo myślałem że może one trzymają ale dalej nie chce zejść. Boję się żeby czegoś nie urwać czy coś jeszcze trzyma te magneto czy po prostu dokręcać ściągacz na siłę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 a może wpierw poszukasz serwisówki do tego motocykla zanim coś zepsujesz ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel1992 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 jak pamiętam dobrze to jak odkręciłeś śrubę tą na środku wkręconą na wał to pod tą śrubą na kole magnesowym jest gwint na taki ściągacz http://allegro.pl/sciagacz-kola-magnesowego-magneta-skuter-4t-m24x1-i4802133565.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Tak, jest tam gwint, ale wczoraj robiłem dokładnie to samo w KLE 500 i jest tam tak samo wszystko, też jest tam gwint na ściągacz ale tym ściągaczem uniwersalnym co ja mam zeszło magneto bez problem i myślałem że w Loncinie też tak będzie. Chyba kupie po prostu specjalny ściągacz bo nie jest to jakiś duży wydatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 A po chu... ściągasz magneto? Jakby się miał zerwać klin to pewnie rękami byś zdjął to magneto. Poza tym czy nie jest przestawione magneto można sprawdzić inaczej. Masz na nim znak T (coś jak GMP) i F (to do sprawdzenia zapłonu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Sprawdziłem te znaki na magnecie i wygląda na to że nie jest przestawione F tłok jest przed GMP i T tłok jest w GMP więc klin jest dobry. Jeszcze co zauważyłem to podczas kręcenia rozrusznikiem jest duży pobór prądu z akumulatora ponieważ na kablu plusowym topi się izolacja i akumulator szybko się rozładowuje. Akumulator jest na 100% dobry ponieważ używam go w KLE 500 i tam odpala bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel1992 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 sprawdź masę od aku do silnika ,no i czy rozrusznik ma jeszcze szczotki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.