Songo Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 (edytowane) Jak chcesz nabierać doświadczenia w terenie, kasa nie jest problemem, nie masz potrzeby jechać 180km/h ekspresówką to bierz KTM 690 R. Mega zawieszenie, w terenie już pozwala na bardzo dużo, 138 kg na sucho. Nowoczesny najlepszy dual sport. Jak Ci szkoda wydawać kupy kasy i nie chcesz myśleć o porysowanych plastikach to weź DRZ 400S. 132 kg na sucho i mega poręczność. Kiedy się przewracasz nawet przez myśl Ci nie przejdzie czy coś się aby nie uszkodziło. Tyle że na asfalcie już bez szału. Te motocykle wymieniam teraz pod kątem magicznego "nabierania doświadczenia w terenie" Vstrom 1000 czy LC8 Adventure to jednak zbyt ciężkie klocki do takiej zabawy. Przeturlasz się na LC8 po błocie ale o ile nie jesteś mega ogarniętym rajderem to będzie jednak bardziej walka niż przyjemność. Do zabawy i nauki off bierz jakiegoś dual sporta. Chyba że teren nazywasz gruntówką i tylko po niej zamierzasz się przemieszczać, wtedy LC8 styknie. Edytowane 28 Listopada 2014 przez Songo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekP Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 To może XTZ660 Tenere. Duży zbiornik paliwa. Bardzo wytrzymały motocykl i pali bardzo mało. Idealny dla wyższych osób.Lekki. Może mocą nie powala ale fajnie zbiera się od dołu. W końcu to jeden gar. Po co ci mega przyspieszenia... i najważniejsze. Motocykl niczego nie udaje. Zero bzdurnej elektroniki, wytrzymałe i solidne plastiki. Dosyć duży prześwit i skoki zawieszenia. Na asfalcie tez daje radę. Podaję przykład : http://otomoto.pl/yamaha-xtz-660-xt660z-tenere-kufer-piekna-M3937415.html Nie że komuś robię reklamę...tak tylko podałem ogłoszenie pierwsze z brzegu bo czasami mylą ludzie starą z nową tenerką. Poczytaj testy, opinie i zadecyduj. Pełno jest tego na np. mobile.de za około 16, 17 tyś zł w przeliczeniu.Aha skoro jeździsz do tej pory na gsx 1400 to nie przeraź się wachlowaniem biegami. Ja po przesiadce z XJR1300 RP19 i Valkyrii byłem KTM-mem załamany :-) trzeba przywyknąć do innej techniki jazdy. W XJR i F6C zapinałem piątkę przy 30, 40km/h i przyspieszało prawie że aksamitnie a w 990 adventure łańcuch chciał rozpieprzyć wahacz :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Wszystkie w zasadzie kryteria spełnia Triumph Tiger 955.Nie jest może tylko najlżejszy ale przy wymiarach autora nie powinno być problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus 61 Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 (edytowane) Jak poprzednik wspomnial o xtz 660 tenere solidna maszyna.Mialem ja pare lat,tylko jadeno male ale to ta kanapa bardzo nie wygodna a tak po za tym nic dodac i nic ujac,ten model mam na mysli :) http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_xtz660z_ten%2095.htmAlbo najwiekszy z jedno cylindrowych Suzuki DR BIG 800 s sam tego sprzeta nie mialem ale kolega go mial i nie bylo slychac marudzenia :happy: Edytowane 28 Listopada 2014 przez Taurus 61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekP Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Kurcze...hehe a ja mam na myśli ten model: http://adventuremotorcyclinghandbook.files.wordpress.com/2012/02/bueller.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus 61 Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 :biggrin: no to my sie dogadali :wink: To jest nowszy model XT 660Z Tenere z 2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak19 Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 A co z xt660r kolega pisał że 80% asfalt a koła i felgi można zmienić na miejskie jeśli się będzie latać głównie po mieście, a jak pi terenie to zmienić na teren i gra gitara. Według mnie xt660r nadal się do tego najlepiej. Sam długo szukałem odpowiedniego moto i taki właśnie kupie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Zbyt ciężka krowa do zabawy w terenie. Bujak zainteresuj się tak jak i kolega;http://allegro.pl/ktm-690-enduro-r-2013-kat-a2-nie-smc-supermoto-i4841281543.htmlI pozamiatane. 30 kg cięższa xt z gorszym zawiasem wysiada przy tym. W trasę tak samo można na tym lecieć. Najlepszy nowy dual sport obecnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka69 Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 wypowiem się na razie w temacie KTM'ów. - 950, 990 adv - poza założonym budżetem- 690R - za bardzo enduro, ma być bardziej uniwersalny- LC4 640 adv - dużo poczytałem, bardzo fajna propozycja, niestety mało dostępny i mało popularny więc w przypadku problemów... odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Jeśli dual sport za bardzo terenowy, punkt mocy jest aktualny a KTM za drogi to bierz VStroma 1000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka69 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Poszperałem i przemyślałem. Po zastanowieniu chcę coś z większym zacięciem do terenu ale nie typowe enduro, a żeby można było też w miarę wygodnie jechać szosą. Odpuściłem kwestie dużej mocy. Najważniejsze kryteria to niezawodność, możliwie niskie spalanie, duży zasięg, niska waga i cena do 10 KPLN. Najbardziej do tej układanki pasuje mi poczciwy Transalp 650. Wprawdzie jego zasięg to tylko 350km, a średnie spalanie to 5,5l więc nie jakiś szał ciał, ale za to zalany płynami waży poniżej 220kg, interwały serwisowe ma co 12 tys. km i kosztuje w okolicach 10 KPLN. No i jest dosyć popularny więc dostępność i ceny części w miarę rozsądne. Osobiście widzę tylko dwie alternatywy do Trampka.1. Africa Twin, ale jest sporo droższa, sporo cięższa, trochę więcej pali, jest za to ciut mocniejsza.2. Super Tenere, ale waży jeszcze więcej niż Africa, jeszcze więcej pali, ma słabe hamulce i brak regulacji przedniego amora, jest za to najmocniejsza. Może nie wziąłem czegoś pod uwagę? Co w ogóle sądzicie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Poszperałem i przemyślałem. Po zastanowieniu chcę coś z większym zacięciem do terenu ale nie typowe enduro, a żeby można było też w miarę wygodnie jechać szosą. Odpuściłem kwestie dużej mocy. Najważniejsze kryteria to niezawodność, możliwie niskie spalanie, duży zasięg, niska waga i cena do 10 KPLN. Najbardziej do tej układanki pasuje mi poczciwy Transalp 650. Wprawdzie jego zasięg to tylko 350km, a średnie spalanie to 5,5l więc nie jakiś szał ciał, ale za to zalany płynami waży poniżej 220kg, interwały serwisowe ma co 12 tys. km i kosztuje w okolicach 10 KPLN. No i jest dosyć popularny więc dostępność i ceny części w miarę rozsądne. Osobiście widzę tylko dwie alternatywy do Trampka.1. Africa Twin, ale jest sporo droższa, sporo cięższa, trochę więcej pali, jest za to ciut mocniejsza.2. Super Tenere, ale waży jeszcze więcej niż Africa, jeszcze więcej pali, ma słabe hamulce i brak regulacji przedniego amora, jest za to najmocniejsza. Może nie wziąłem czegoś pod uwagę? Co w ogóle sądzicie? PozdrawiamMusisz przejechać się trampkiem, dla mnie to jeden z najnudniejszych motocykli, mocy praktycznie zero i okropnie ociężały, ale są też ludzie zakochani w tym sprzęcie. Dużo bardziej przemawia do mnie africa lub tenera. Właściwości terenowe tych motocykli podobne, czyli marne ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 (edytowane) Może pomyśl o BMW GS 650 Dakar. Tylko konkretnie Dakar, ma normalne koło z przodu(21 cali) i większy skok zawieszeń niż zwykła wersja. Za 10 koła już coś kupisz. Spala 4-5 l/100 km. Waży 177 kg na sucho i powiedzmy że na dobrych oponach już coś więcej jest dla niego dostępne niż zwykły szutr. Olej i zawory co 10 tysiecy km. Na szosie bardzo wygodny, tak samo jak Vstrom czy Afryka. 50 KM także mocą nie odstaje od Twoich faworytów.Jedyny minus to wymiana filtra paliwa co 20 tysięcy. Myk jest jedynie taki że jeszcze 3 lata temu pasował jedynie od BMW(350 zł) bo jest też odpowiedzialny za ciśnienie paliwa(czy jakoś tak). Być może weszły już jakieś zamienniki. Wiem też że sporo osób olewało temat i nie zauważali żadnej różnicy. Edytowane 3 Grudnia 2014 przez Songo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka69 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 dość ciekawa opcja, ale praktycznie niedostępny, nawet w Niemcowni.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 http://olx.pl/oferty/q-bmw-dakar/ Na wiosnę pewnie sporo więcej jeszcze będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.