Skocz do zawartości

Dobre, niedrogie opony do enduro ?


Rekomendowane odpowiedzi

Jakie polecilibyście stosunkowo dobre/niedrogie opony z naciskiem na ćwiczenia w terenie (jazda po szutrach/piachu, mniej pokonywanie hardcorowych przeszkód).
Będę też jeździł na nich na codzień po mieście i okazyjnie małe przeloty asfaltowe ~150km.

Moto to Honda NX650, dodam że jestem amatorem w temacie offroadu, więc nie chcę na początek jakichś drogich/wypaśnych.

Zapewne jakaś kostka, bo enduro raczej odpadają - jeżdzę na Dunlop Trailmax TR91 i w terenie-tragedia.
Ponadto jak w rzeczywistośći jest z kostkami na asfalcie? Wiem, że szybciej się zużwają i na mokrym asfalcie są tragiczne, ale czytając na forum, podobno na suchym asfalcie, zarówno w mieście jak i trasie są jak najbardziej ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opona nadających się w teren i asfalt. AC 10 jest spoko oponą, ale szutry i drogi szybko ją zniszczą to jest typowo offroadowa opona. Taką przejściów teoretycznie może być motoz tractionator desert. Zwracaj uwagę, żeby kostki były jak najgęstsze jeżeli ma to w miarę wytzymać na szytrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl głównie będę użytkował na codzień po mieście no i czasem dojazdowo miasto-miasto, a weekendowo chciałem pobawić się (jakkolwiek to dziecinnie brzmi) - w a'la dakarowską jazdę poza miastem tj. popylanie po szutrach/piachu, nie chodzi o typowy wyczynowy hard offroad typu błota, jakieś skały itp.

Ten Michellin wydawał się ok, tylko szkoda by było ją rzeczywiście od razu zajechać? No i nie mogę znaleźć 17'?
Ponadto jakich rozmiarów opon najlepiej szukać do NX650? Koniecznie muszą być tak jak producent radzi? (tj. P:90/90 R21' T:120/90 R17' czy kombinować z innymi?)

Sory za laikowe pytania, to mój pierwszy zakup/wymiana opon i nie mam żadnego punktu odniesienia/doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach