Major87 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Nie, nie, o reanimacji nie ma mowy, chcę go rozebrać na części i zobaczyć co i jak, co jest w jakim stanie, jak to wszystko jest poskładane itp. Ponoć biologii najlepiej można się nauczyć patrząc w cipkę lub krojąc żaby... :DJeżeli okaże się, że coś z niego będzie się nadawać, to oczywiście części zostawię, ale to też na spokojnie. Muszę pokupować mikrometry i tym podobne, i wszystko pomierzyć.Swoją drogą, nie wie ktoś w jakim tempie rozciąga się łańcuch rozrządu? Na ile mógłby teoretycznie starczyć luz 1.5mm? Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Janosik widzi cos czego ja nie widze, np cylindry :).Jasnowidz ?Na lewym garnku widac ok 1cm lusterka , dlaczego reszta ma wyglądac inaczej ? :) A że fotki kłamią to nic na to nie poradzę . W ręku tego nie miałem. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 W takim wypadku (mówię o cylindrach) można jeszcze coś zrobić, żeby je uratować? Czy już raczej nadają się do wyrzucenia? Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Jak tłok - cylinder - pierścienie trzymają wymiary to honowanie cylindrów , czyszczenie nagaru i powinno banglać . Jak długo to sprawa osobna , zalezy ile wymiaru się jescze zostało . Ale w UK taka robota to prawdopodobnie portfelik wydrenuje bardzej niż następny piec ale to już było tu poruszane. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Tak, teraz mam ofertę zakupu całego silnika, z dowozem za 300 funtów. Co prawda nie znam szczegółów, ale tyle wyjdzie za same tłoki, pierścienie, uszczelki i komplet świec. Gość daje też tydzień gwarancji na rozruch i testy.Szkoda tylko, że jestem przed wypłatą i dość spłukałem się na święta i nowy rok. Pewnie zanim dostanę kolejną, piecyk już dawno znajdzie nowego właściciela. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Z ciekawości zabrałem głowicę do znajomego mechanika. Pooglądał i stwierdził, że wałki rozrządu są ok, ich gniazda tak samo, zerwany gwint można naprawić bez problemu sprężynką. Pytałem o rysy i ubytki na panewkach, powiedział, że wyglądają ok, że takie ubytki jakie ja sobie znalazłem to nie ubytki i że śmiało można ją wykorzystać. Do wymiany oczywiście uszczelki, o-ringi, zalecił też rozebranie zaworów i ich dotarcie (nie wiem jak to się fachowo nazywa, chodzi o spasowanie ich z gniazdami), oraz wymianę uszczelniaczy.W przyszły piątek mam zabrać do niego blok na dalszą inspekcję i mówi, że wtedy zobaczymy co dalej, ale głowica wygląda dobrze i zachęcająco do dalszych napraw.Nie powiem, że troszkę mnie zmieszał, no ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Póki co zaopatrzyłem się w specjalne urządzenie do dotarcia zaworów (kawałek patyczka z przyssawkami :D ) i dwie różne pasty. Teraz muszę tylko wykombinować coś do zaciśnięcia sprężyn i można się bawić. Nawet jeżeli nic z tego nie wyjdzie, to przynajmniej czegoś się nauczę.Z zakupem innego silnika chyba jednak się wstrzymam. Gdybym potrzebował części, to mam się nie martwić, bo będę miał je załatwione taniej niż normalnie. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Ok, kolejne pytanko. Czy silnik z 95 roku będzie pasował? Jeśli tak, to jakie modyfikacje będą potrzebne? Mam opcję kupić piec w dobrym stanie razem z cewkami i zapłonem, tylko nie wiem, czy będzie się to dało wykorzystać bez nadmiernego kombinowania? Cena razem z dostawą to dosłownie grosze, więc szkoda by było puścić okazję. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Czas najwyższy zakończyć moją przygodę z GPZtą :D.W ciągu tego roku najeździłem się za częściami, dane mi było dilować z handlarzami złomem, obejrzałem kilka silników - i wszystkie były zje*ane.Z jednej strony szkoda mi jej, bo jednak miałem jakieś tam nadzieje z nią związane, z drugiej - cieszę się, że już mogę powoli zapomnieć o tym paździerzu ;).Co jakiś czas zabawiałem się z nią - a to pozbywając się rdzy, a to zmieniając jakieś tam części itd. Cel poniekąd osiągnięty, bo jednak nauczyłem się całkiem sporo i wyposażyłem nieco warsztat, ale następnym razem będę celował w coś dużo młodszego.Moto zostało oficjalnie sprzedane na części ;). Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Pozostaje życzyć aby kolejny zakup był bardziej przemyślany :) P.S. gix ma się rozumieć :P Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Podziekowal ;) W piatek jade zobaczyc Thundercata, bo jednak cos z owiewka przyda sie na zime ;). Co do Suzuki, to Gix zaczyna wygrywac z Sv i juz przy tym zostane. Ja chce gumowac bez obawy o panewki ;). Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Weź przestań, chyba że chcesz nauczyć się wymieniać skrzynię :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Gumowanie to tylko CBR 600 a i to nie na dlugo :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Tutaj jeszcze decyzji nie podjalem, jedynie wykluczylem Bandita. Pozostale dwa bardzo mi sie podobaja i pewnie jeszcze nie raz mi sie zmieni - no nie potrafie sie zdecydowac po prostu ;). Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Ziomek w gixie (600 pierwsze modele na wtrysku) założył modyfikowany smok i uszczelkę miski z przesłoną , polatał spokojnie ponad rok a z gumy nie schodził , potem się juz z nim nie widziałem więc nie wiem ile toto mu wytrzymało . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Nie no, cebra polata na gumie dość długo tylko trzeba pilnować oleju i rozgrzewać przed stuntami. Co do przegrody to czytałem że podczas gumowania olej zbiera się nad nią i wcale nie pomaga. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.