Skocz do zawartości

Przegrzewająca się cbr 600


hipolfs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześc wszystkim pisze w imieniu kumpla który ma problem ze swoją cbr 600 z 91 roku :) Więc opowiem od początku motocykl jeździł bez zarzutu od kupna niestety po przejechaniu jakiś 600km pękł wąż chłodniczy zanim się zorientował troche ubyło mu płynu usterkę zlikwidował i wybrał się na przejażdżkę ujechał około 800m potem chciał troche przyspieszyć odkręcają manetkę okazało się że motocykl jest słaby przjechał około 1,5km gdy zatrzymał się pod domem zobaczył że kolektory są rozgrzane do czerwoności. Po ostygnięciu i ponownym odpaleniu sytuacja się powtórzyła po około 2-3min wkręcania motocykla kolektory znowu zagrzały się do czerwoności. Przy gwałtwnym gazowaniu motocykl potrafił strzelić marchewkę w wydech albo kichnąc sobie . Motocykl nie kopci na biało ani niebiesko wygląda to tak jak by kopcił sadzami kolor spalin szary coś pod czarny ale tylko i wyłacznie przy gwąłtownym odkręceniu gazu i obrotach powyżej 7k na niskich normalny kolor taki jak powinien być oraz temperatura cieszy w normie. Ogólnie na ciepłym silnik czasami cięzko kręcił i musiał wspomagać się ssaniem. Kumpel ściągnał dekiel bo myślał że rozrząd się przestawił i ma złe spalanie mieszanki. Okazało się że rozrząd jest ok jeszcze ma sprawdzić czy wszystko gra z gaźnikami . Spotkał się ktoś z takim przypadkiem i wie co dolega piecowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile wyleciało płynu ?? 100ml 200ml 500ml ?? ten układ mieści malutko płynu nawet nie wielki wyciek to przegrzanie dodając do tego zegar temp w F2 który jest mało precyzyjny nie zauważył że sie gotował.

Obserwujcie czy zbiorniczku wyrównawczym pojawiają sie pęcherzyki powietrza

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to chyba dwie niezwiązane ze sobą rzeczy. Nawet jak poszła uszczelka pod głowicą to nie powinna powodować takich objawów. Jeśli rozrząd jest na pewno w porządku i luzy w normie to trzeba się przyjrzeć gniazdom zaworowym.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjrzeć się gniazdom zaworowym czyli jarząc logicznie sprawdzić czy nie są wypalone?? to czy poszła uszczelka czy też nie wystarczy wykręcić świece i jeśli pobiera płyn to powinna być z lepkim szarym osadem na elektrodzie bynajmniej taki zjawisko zachodzi w mniejszych pojemnościach więc tutaj efekt powinien być ten sam :D oprócz tych gniazd zaworowych jacyś inni podejrzani? np membrany w gaźniku czy coś silnik dostaje za dużo powietrza co za tym idzie zwiększona temperatura detonacyjna oraz zmniejszona moc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy w którym miejscu uszczelka puści. Objawy mogą być różne. A w tym przypadku jak masz czerwone kolektory to zapewne oznacza że temperatura spalin jest za wysoka. Może mieszanka jest spalana przy częściowo uchylonych zaworach. Nie ma spadku mocy?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo właśnie na samym początku uwzględniłem w poście że silnik jest słabszy :P dzisiaj do niego podjadę i sam sprawdzę mu te zawory bo może źle sprawdził

 

zawory sprawdzone wszystkie luzy w normie oraz wszystkie zawory się domykają wywnioskowałem to z tego że wszystkie sprężyny zaworowe są na tej samej wysokości :) chyba zostaje tylko zwalenie głowicy

Edytowane przez hipolfs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...