Skocz do zawartości

Kawasaki KLE opinie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zwracam się do bardziej doświadczonych motocyklistów o poradę w zakupie motocykla. Poszukuję czegoś co nadawalo by się do jazdy głównie turystycznej ale i czym mógłbym potłuc się po mieście. Głównie ogranicza mnie kategoria prawa jazdy A2 więc moto musi mieścić się w mocy 47.6 KM. No i budżet ok 4500zł. W oko wpadło mi kawasaki KLE 500. Część egzemplarzy mieści się w tej mocy więc wydaje mi sie ze mozna zainteresować się tym moto. Niestety w tych pieniądzach są głównie egzemplarze z pierwszych lat produkcji (od ok 92r) Warto kupować jakby nie patrzeć tak stary motocykl ?

No i kolejna sprawa. Mam 18 lat i ~180cm wzrostu a waże 70kg. Poradzę sobie z tak dużym moto( podobno waży ponad 200kg no i jest wysokie)? Jakieś doświadczenie z większymi moto już mam bo obecnie jeżdżę Yamahą TDR 125(jedna z najwiekszych 125tek) i waży grubo ponad 100. No i kiedy szukać motocykla? Teraz czy poczekać jeszcze z miesiąc,dwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście w tych pieniądzach bym wolał Suzuki DR650 RS. Pewnie ciężko będzie znaleźć coś przyzwoitego za taką cenę, ale spróbować możesz. Jakoś nie mam zaufania do Kawasaki z tamtych lat :) Możesz też poszukać Aprilii Pegaso 650, siedzi tam austriacki Rotax, bardzo dobry silnik. W przypadku Aprilki trzeba by z 500zł dołożyć do wymienionej kwoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie martw się tym, że jeden gar, według mnie to na plus. Części pewnie jak to do włoszczyzny ciężko znaleźć, a jak są to drogie. Największą ich wadą, jak chyba w większości 650 z jednym garem jest sprzęgiełko rozrusznika. Jeśli kupisz zadbanego, który nie ma z tym problemów to będzie ok. Na A2 to nawet ostatnio gsxr600 widziałem, więc nic tylko szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... częsci..Podobno sprzęgiełko rozrusznika jest strasznie drogie.

Z wyglądu Apka ale rozum mówi KLE... Jak jest z awaryjnoscią tych straszych kawek? Części raczej bedą bardziej dostepne i tańsze niż te do apki... Ale apka bedzie parę lat młodsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałeś nad dominatorem 650? Na koło idzie z jedynki sam z gazu, z dwójki trzeba kierownicę pociągnąć albo strzelić ze sprzęgła, pasażer ma wygodnie, czy do lasu czy na drogę sprawuje się dobrze, awaryjność mała, sprzęgiełko rozrusznika da się dostać nowe za 400zł, więc w razie czego jest jak naprawić, spalanie niewielkie, ma 45KM, więc na A2 może być.

Edytowane przez Mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałeś nad dominatorem 650? Na koło idzie z jedynki sam z gazu

 

Na koło z jedynki z gazu to mi bez problemu idzie BMW F650 co ma 48KM :D

 

A co do sprzęgiełka rozrusznika - trzeba być naprawdę pechowcem, żeby się uszkodziło. Mam już 4 motocykl z singlem >600ccm (XT600, DR650, XF650, teraz F650) i nie miałem ani jednego przypadku awarii tego sprzęgiełka. Innych awarii też nie miałem (jeśli chodzi o silnik), w dużych singlach podoba mi się bardzo mocny dół obrotów i niskie spalanie. Może prędkość max nie powala (w granicach 160km/h) ale bardzo przyjemnie się nimi jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLE 500 to naprawdę bardzo fajny sprzęcik.Był to mój pierwszy japończyk i wiele mnie nauczył.Przy Twoim wzroście nie powinieneś mieć z nim problemu.W założonej cenie można znaleźć egzemplarz warty uwagi.Ważne aby był to egzemplarz po modernizacji 1994 roku - poprawiono detale skrzyni biegów ( wcześniej zdarzały się wypadające biegi) , zmieniono napinacz łańcucha rozrządu , inna jest też przednia owiewka - po niej właśnie najłatwiej rozpoznać model po zmianach.To ważne bo na aukcjach pojawiają się egzemplarze opisywane jako roczniki 94 , 95 lub nawet młodsze , a są to ewidentnie egzemplarze z początku produkcji - gdzieś więc jest wałek.Słabym punktem tego moto jest rozsypujące się koło magnesowe i na nie należy zwrócić szczególną uwagę - po zakupie zdjąć dekiel od strony alternatora i zobaczyć w jakim jest stanie , w razie potrzeby zregenerować.Ten element został poprawiony dopiero w egzemplarzach z ostatnich lat produkcji.Jeśli chodzi o eksploatację to na szczególną uwagę zasługują zawory - luz trzeba kontrolować co ok. 10 tyś km. ( na początku instrukcja podawała częstotliwość 6 tyś. , póżniej 10 , a w ostatnim okresie produkcji 24 tyś.)

Dużą zaletą KLE w porównaniu z wieloma konkurencyjnymi motocyklami z podobnego okresu produkcji są dwa cylindry pozwalające na dość dynamiczną jazdę i możliwośćw miarę bezstresowego pokonywania dość dalekich tras ( tu lepszy jest chyba tylko transalp ale kosztuje więcej).Wadą w długich trasach jest konieczność dość częstego tankowania ze względu na stosunkowo mały zbiornik paliwa (15 litrów) ale wdzięczne za to są cztery litery bo siedzenie nie jest zbyt wygodne.Z tym ostatnim problemem można się jednak dość łatwo uporać , bo na rynku istnieje sporo warsztatów poprawiających wygląd i wygodę kanapy , wołając za to dość rozsądne pieniądze.To w skrócie tyle.W razie dalszych pytań służę pomocą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o Yamaha XJ 600? Najlepiej w wersji N. Tu jest trochę ciężej znaleźć moto na A2 ale też jest ich sporo. Niższe ceny tylko nie wiem jak to moto poradzi sobie w trasie. Macie jakieś opinie o tym moto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...