Skocz do zawartości

Olej do H-D Sportster


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przeglądając internet nie jestem do końca pewien jaki olej mam wlać do mojego Harego. Proszę o pomoc w ustaleniu oryginalnego oleju do silnika i skrzyni oraz jesli to możliwe proszę o informację na temat zamienników. Mój Hary to Sportster XL883R z roku 2007. Bardzo proszę o pomoc ponieważ jestem jego właścicielem od niedawna i nie mam wiedzy co do oleji jakie w nim są. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.harley-davidson.com/shop/motorcycle-oil-and-fluids

harley sygnuje olej 20w50 - wiec pewnie taki trzeba zalać.

Witam

Harley zazwyczaj dedykuje olej 20w50 ale...... czasami mineralny, czasami syntetyczny a spotkałem się też z dedykowanym olejem 10w50. Mineralny ogólnie bym odrzucił ponieważ w chwili rozruchu lepiej spisuja się syntetyczne oleje. Tylko teraz pytanie czy 20w50 czy 10w50. Nie znam się na tym i nie wiem czy to ma zasadnicze znaczenie i który jest lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zgadza się, że w niskich temperaturach się nie jeździ ale powinno się chyba "przepalać" motocykl właśnie w zimie więc logicznie rozumując nie zaszkodzi jak mu wleje 10w50 - powiedzmy że jestem już do niego przekonany.

Co natomiast ze skrzynią? - mam zamiar wlać "zwykły mineralny" olej 20w50 - proszę o podpowiedź czy może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno sie "przepalac", chyba ze do pelnego zagrzania silnika i ew zrobienia krotkiej przejazdzki.

Krotkie zapalenia i gaszenie zabija swiece i ma inne negatywne efekty dla silnika.

Ale 10 czy 20W nie ma zadnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przepalania zimą - chyba dobrze jest zagrzać motocykl (długo niejeżdżony) żeby olej nasmarował części w silniku i skrzyni. Jeśli się mylę prosze o wyjasnienia.