Skocz do zawartości

Kołysanka ciag dalszy...


PGR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś rzuciłem tu temat i nie moge go za cholere znaleźć więc zapodaje nowy.

 

Chodziło o kołysanie to w lewo to w prawo wystepujące tylko przy prędkościach parkingowych tak do 40.

 

Adam M. Obwinił łozyska wahacza i poradził mi ich wymianę, co uczyniłem.

 

Niestety nic się nie zmieniło.

 

Więc chłopy radźmy dalej jakie jeszcze mogą być przyczyny tego dość dziwnego zachowania?? Przy prędkościach wyższych moto jedzie jak po torach prościutko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakie jest tłumienie gdy jedziesz 20 na godzine po równym asfalcie??

 

Tylko wtedy ten efekt występuje. Gdy jade prędkościami drogowymi to nic takiego nie ma ani żadnej shimmy.

 

Tylna opona jest nówka dwudniowa i jest napompowana. Tzn. żeby było jasne to gdy opisywałem wcześniej to zjawisko to miałem jeszcze stara gumę ale po zmianie opony efekt nie zniknął, więc guma odpada.

 

Adam jeśli chodzi o ten łącznik to nie bardzo rozumiem. Ja mam klasyczne resorowanie czyli dwa amorki i nie ma w nich łożysk przy łączniku... Pewnie w mono shockach pro armach i innych z centralnym są łozyska jednak tu nie zauważyłem żadnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko ci cos poradzic jak sie na tym nie siedzi :buttrock:))

A jak wyglada sprawa lozyska glowki ramy - czy nie za mocno skrecone i moze stawia lekki opor przy wolnych predkosciach powodujac to bujanie.

Jak masz centralke to postaw, podnies przod i pokrec kierownica sprawdzajac czy lekko chodzi od odbojnika do odbojnika.

Jak nie masz centralki to podnosnik pod przodem silnika.

Nie poddajemy sie tylko szukamy.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a co z tym biciem kol - sprawdzales to ?

Kazda obrecz ma pewna tolerancje bicia i w razie jej przekroczenia dziwne rzeczy sie dzieja. To samo z lozyskami - to ze sa nasmarowane nie znaczy ze nie maja luzow.

Stara opona z tylu to tyfus, ta nowa z przodu to tez nie moj typ :)))

Wiadomo ze kazdy ma ograniczenia z kasa, ale to sa rzeczy na ktorych nie mozna oszczedzac w sportowym moto ( tzn opony )

Poza tym czy nie jest czasami tak ze Dunlop jest radialny a Haidenau opasany ?

Zebys sie troche pocieszyl ze nie tylko ty szukasz igly w stogu siana to mam jakis luz w przodzie jak go rusze z prawa na lewo i tez nie moge wykryc gdzie, a wydaje mi sie ze wszystko sprawdzilem - tyle ze moto zachowuje sie b stabilnie i nie czuc tego w jezdzie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie Gumy Heidenau ostatnio bardzo się poprawiły, Ja osobiście jestem z niej bardzo zadowolony klei się bardzo dobrze do asfaltu, szybko łapie temperaturę i ma dużą nośność. Niestety opony w tych rozmiarach (16 przód i 15 tył) należą do rzadkości i nie ma wielkie pola wyboru. Oraz w takich rozmiarach siłą rzeczy nie znajdziesz sportowych gum, jeszcze na przód może by coś było ale na tył 15-tka sportowa?? W każdym razie na żadną z tych opon nie mogę narzekać. Aha dla sprostowania to z tyłu jest nowa a z przodu stara.

Bicia kół nie sprawdzałem ,łożyska są nowe więc raczej nie powinno być luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...