kalboy92 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Witam! Posiadam Yamahę R6 '99. Dzisiaj stało się coś bardzo niefajnego... :(Przy redukcji biegu z 3 na 2 bieg (2 bieg szarpał) coś stuknęło i zaczęło klekotać w silniku jakby ktoś wrzucił tam kamień (dźwięk podobny jakby do puszki wrzucić kamień i potrząsać) Dźwięk jest nierównomierny, biegi wbijają się gładko - motocykl odpala bez problemu, na neutralnym tego dźwięku nie ma, dopiero jak wrzuci się bieg i kawałek ruszy, czasami ucichnie ale po odpuszczeniu gazu zaraz się nasila. Co mogło się stać? Zdaję sobie sprawę, że bez mechanika się nie obejdzie, ale teraz siedzę jak na szpilkach w domu... =/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 coś się w skrzyni zmieliło, trzeba rozebrać i zrobić. Nie polecam jazdy, bo może się zablokować. (spotkałem takie przypadki). Pierwsza R6 nie ma udanej skrzyni (właściwie to w ogóle nie jest udana). Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalboy92 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Motocykl już odstawiłem i nie mam zamiaru go ruszać...Spuściłbym olej, być może tryb 2 biegu się wyłamał? Zleciałby z olejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Prędzej jak miskę zdejmiesz to możesz podejrzeć koła zębate. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalboy92 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Tak też jutro zrobię, jak ktoś miał jeszcze jakieś podobne przygody lub podejrzewa co się mogło stać, będę wdzięczny za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 (edytowane) miałem takie przygody, nie wiele trzeba by rozwalić skrzynie. Za delikatnie zapięty bieg, wyskakuje z taką siłą, że może pogiąć wodziki, co z kolei skutkuje zapięciem dwóch biegów na raz, a to daje skutki takie jak na zdjęciu. To moja z skrzynia z mojego GSXRa, ale widziałem osobiście jeszcze trzy podobne przypadki, a jeden nawet miałem nagrany na kamerce, gdzie koledze w ThunderCat przy 150km/h zablokowało skrzynie, a wtedy klamka sprzęgła nic nie daje. (ustał, ale opona była do wyrzucenia). Edytowane 7 Sierpnia 2014 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalboy92 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 :ohmy: nieciekawie to wygląda... i na czym się to skończyło? Wymiana trybu, całej skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Kalboy, nie zawsze jest tragedia, u ciebie podejrzewam tryb dwójki, może jeszcze szóstki, bo się zazębiają razem z tego, co pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 całej skrzyni- wałki sprzęgłowy i zdawczy pogieły się. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Baba jesteś mechanior nie z pierwszej łapanki wiesz przecież że jeśli zachowany jest zarys na kłach bieg zakleszcza sie sam wiec zbyt delikatnie w tym typie skrzyni "nie da się" zmienić biegu. Musi być już uszkodzona wcześniej jeśli koła "nie domkną" się razem. Nie krytykuję proszę o dyskusję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 no tak w nowej skrzyni teoretycznie nie da się za lekko zazębić biegu, w praktyce te krawędzie nie są idealnie ostre, są zawsze lekko zaokrąglone, a fabryczny kąt natarcia jest bardzo łagodny by biegi zmieniały się łatwo, i przyjemnie. Teoretycznie natomiast jest możliwe, że w momencie zmiany kły dwóch trybów nie miną się, tylko trafią na siebie, bieg się nie zapiął, bądź dopiero zaczyna się zakleszcząć, wodzik nie wykonał jeszcze pełnego przesuwu, kierowca o tym nie wie i daje w palnik by przyśpieszać dalej. Bieg zostaje wyrzucony, wpada luz albo ostra redukcja. Wszystko trwa ułamek sekundy. Kiedy skrzynie napędza 180KM, siła jest taka że robi miazgę jak na foto. Im bardziej zużyta skrzynia tym bardziej zaokrąglona, i pierwszy kontakt kłów ze sobą nie gwarantuje jeszcze solidnego zapięcia biegu. Dzięki za uznanie:) Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Skrzynia szybko się zazębia jeśli tryby są sprawne, niestety jakość japończyków mocno opada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Ktoś kiedyś wspomniał że problemy zaczeły sie kiedy zaczeli stosować ciche skrzynie tylko nie jasne dla mnie jest stwierdzenie cicha skrzyniapozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalboy92 Opublikowano 12 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 Problem zlokalizowany. Spadła zębatka z wałka - oczywiście śruby, która miała zapobiegać przed spadnięciem nie ma...Teraz tylko kupić śrubę i po kłopocie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 (edytowane) Witam! Posiadam Yamahę R6 '99. Dzisiaj stało się coś bardzo niefajnego... :(Przy redukcji biegu z 3 na 2 bieg (2 bieg szarpał) coś stuknęło i zaczęło klekotać w silniku jakby ktoś wrzucił tam kamień (dźwięk podobny jakby do puszki wrzucić kamień i potrząsać) Dźwięk jest nierównomierny, biegi wbijają się gładko - motocykl odpala bez problemu, na neutralnym tego dźwięku nie ma, dopiero jak wrzuci się bieg i kawałek ruszy, czasami ucichnie ale po odpuszczeniu gazu zaraz się nasila. Co mogło się stać? Zdaję sobie sprawę, że bez mechanika się nie obejdzie, ale teraz siedzę jak na szpilkach w domu... =/ Powiedz mi Mistrzu jak udało Ci się ruszyć ze zwaloną zębatką zdawczą? :huh:i raczej nakrętka z blaszką blokującą a nie śruba- tak w gwoli ścisłości. Edytowane 12 Września 2014 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.