Skocz do zawartości

Yamaha R6 - stukanie po redukcji biegu


kalboy92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Posiadam Yamahę R6 '99. Dzisiaj stało się coś bardzo niefajnego... :(

Przy redukcji biegu z 3 na 2 bieg (2 bieg szarpał) coś stuknęło i zaczęło klekotać w silniku jakby ktoś wrzucił tam kamień (dźwięk podobny jakby do puszki wrzucić kamień i potrząsać)

 

Dźwięk jest nierównomierny, biegi wbijają się gładko - motocykl odpala bez problemu, na neutralnym tego dźwięku nie ma, dopiero jak wrzuci się bieg i kawałek ruszy, czasami ucichnie ale po odpuszczeniu gazu zaraz się nasila.

 

Co mogło się stać? Zdaję sobie sprawę, że bez mechanika się nie obejdzie, ale teraz siedzę jak na szpilkach w domu... =/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś się w skrzyni zmieliło, trzeba rozebrać i zrobić. Nie polecam jazdy, bo może się zablokować. (spotkałem takie przypadki). Pierwsza R6 nie ma udanej skrzyni (właściwie to w ogóle nie jest udana).

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem takie przygody, nie wiele trzeba by rozwalić skrzynie. Za delikatnie zapięty bieg, wyskakuje z taką siłą, że może pogiąć wodziki, co z kolei skutkuje zapięciem dwóch biegów na raz, a to daje skutki takie jak na zdjęciu.

8EzgJJ.jpg

 

To moja z skrzynia z mojego GSXRa, ale widziałem osobiście jeszcze trzy podobne przypadki, a jeden nawet miałem nagrany na kamerce, gdzie koledze w ThunderCat przy 150km/h zablokowało skrzynie, a wtedy klamka sprzęgła nic nie daje. (ustał, ale opona była do wyrzucenia).

post-30047-0-52698400-1407442458_thumb.jpg

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baba jesteś mechanior nie z pierwszej łapanki wiesz przecież że jeśli zachowany jest zarys na kłach bieg zakleszcza sie sam wiec zbyt delikatnie w tym typie skrzyni "nie da się" zmienić biegu. Musi być już uszkodzona wcześniej jeśli koła "nie domkną" się razem. Nie krytykuję proszę o dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak w nowej skrzyni teoretycznie nie da się za lekko zazębić biegu, w praktyce te krawędzie nie są idealnie ostre, są zawsze lekko zaokrąglone, a fabryczny kąt natarcia jest bardzo łagodny by biegi zmieniały się łatwo, i przyjemnie. Teoretycznie natomiast jest możliwe, że w momencie zmiany kły dwóch trybów nie miną się, tylko trafią na siebie, bieg się nie zapiął, bądź dopiero zaczyna się zakleszcząć, wodzik nie wykonał jeszcze pełnego przesuwu, kierowca o tym nie wie i daje w palnik by przyśpieszać dalej. Bieg zostaje wyrzucony, wpada luz albo ostra redukcja. Wszystko trwa ułamek sekundy. Kiedy skrzynie napędza 180KM, siła jest taka że robi miazgę jak na foto. Im bardziej zużyta skrzynia tym bardziej zaokrąglona, i pierwszy kontakt kłów ze sobą nie gwarantuje jeszcze solidnego zapięcia biegu. Dzięki za uznanie:)

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam!

 

Posiadam Yamahę R6 '99. Dzisiaj stało się coś bardzo niefajnego... :(

Przy redukcji biegu z 3 na 2 bieg (2 bieg szarpał) coś stuknęło i zaczęło klekotać w silniku jakby ktoś wrzucił tam kamień (dźwięk podobny jakby do puszki wrzucić kamień i potrząsać)

 

Dźwięk jest nierównomierny, biegi wbijają się gładko - motocykl odpala bez problemu, na neutralnym tego dźwięku nie ma, dopiero jak wrzuci się bieg i kawałek ruszy, czasami ucichnie ale po odpuszczeniu gazu zaraz się nasila.

 

Co mogło się stać? Zdaję sobie sprawę, że bez mechanika się nie obejdzie, ale teraz siedzę jak na szpilkach w domu... =/

 

Powiedz mi Mistrzu jak udało Ci się ruszyć ze zwaloną zębatką zdawczą? :huh:

i raczej nakrętka z blaszką blokującą a nie śruba- tak w gwoli ścisłości.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...