Skocz do zawartości

Problem z wyregulowaniem gaźnika


Ciupcius
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) posiadam DT 125 RE z gaźnikiem Mikuni CORP. problem ciągnie się już od dłuższego czasu. Motocykl nie może za długo jechać na wysokich obrotach, ponieważ zaczyna go dusić. na ostatnim Biegu prędkość z jaką mogę spokojnie jechać, wiedząc, że nic się nie stanie wynosi 90-100 km/h próbowałem już zmieniać dysze, zwiększać lub zmniejszać dopływ powietrza ale wciąż to samo. Więc pomyślałem, że może to być wina niewyregulowanego gaźnika. Problem tkwi w tym, że dysza od składu PALIWO-POWIETRZE jest w takim jakby kanale, który ma wysokość około 1 cm przez co dostęp do dyszy jest możliwy tylko przez śrubokręt. niestety dysza jest objechana i nie wiem jak ją wydostać. próbowałem już wykrętakiem, ale zamiast wykręcić, wkręcił się w mosiądz zabrał aluminium i rozerwało pokrywę z iglicy. Jeśli ktoś miał już podobną sytuacje lub pomysł na to jak rozwiązać problem byłym bardzo wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że zaczyna go dusić to wina małej ilości paliwa, zacznij od sprawdzenia dopływu paliwa do gaźnika, czy kranik nie jest zatkany i filtr jak masz. Potem zobacz czy poziom paliwa w gaźniku nie jest za niski i czy zaworek pływaka się nie zacina. Co do pęknięć w gaźniku, to musisz wymienić uszkodzone elementy, jak się nie da wykręć dyszy to cały gaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sprawdzałem. dopływ jest ok. filtr czysciłem i smarowałem. poziom paliwa w gaźniku zwiekszałem ( nie zalewało jej ) i dalej nic. zaworek też jest w porządku. tak nie wspomniałem, że mam drugi gaźnik. ten pierwszy pęknięty wymieniłem. kupiłem drugi i tak samo objechana dysza :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź jakiś szpikulec trochę większy od dyszy i natnij tak żeby wyglądał jak plus ( brzegi muszą być ostre, musisz go dobrze wyprofilować) jak już uda ci się to zrobić, wbij go ( nie za mocno) w uszkodzoną dyszę i kluczem spróbuj wykręcać... Przed całą operacją zalej to np wd 40 tak żeby postało całą noc ( uszczelki pójdą do kosza) jak zrobisz to porządnie to powinno puścić. Przerabiałem ten temat i mi się udało. To jest zbyt miękki materiał żeby go rozwiertakiem traktować.

Zapiekająca sie ta dysza to standard więc ciężko będzie znaleźć gaźnik w lepszym stanie.

 

nie radze wbijać śrubokręta. to nie ten kształt, punktak ma się zamocować na większej powierzchni a nie tylko na brzegu, możesz przerobić do tego celu punktak tapicerski, tylko uważaj żeby go nie przegrzać np szlifierką.

Edytowane przez MaciekV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...