Skocz do zawartości

[Simson S51] Zmiana Biegów


kubaszekr38
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie! Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie tematu. Może trochę temat głupi, bez sensu, ale prosze o odpowiedź. Jutro (chyba) mój simek wraca z naprawy i chcę go szanować, by ryzyko zepsucia się silnika zmniejszyło sie do minimum. Co mu było? uszczelniaczne + łożyska poszły. I teraz tak, co do zmiany biegów, a mianowicie:

Pierwsze pytanie: Czy można jedynkę trzymać na sprzęgle? Chodzi mi oto, czy jeżeli przupuścmy były by duże piachy i ciężko byłoby wyjechać, to czy można trzymać jedynkę na sprzęgle (że jedzie, ale lekko sprzęgło mam wciśnięte)

Drugie pytanie: Czy jesli zmieniam bieg na np. dwójke, trójke, czwórke.. To trzeba puścić gaz przed zmianą, a dopiero po zmianie (puszczeniu sprzęgła) gaz? Czy to nie istotne i mogę w czasie zmiany dodać już gazu?

 

Trzecie Pytanie: Czy można cały czas jechać na najwyższych obrotach?

Dajcie znać wink.gif

 

PS. Jestem zielony w tych tematach ;/

Edytowane przez kubaszekr38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie: można, ale po co? Co najwyżej spalisz w ten sposób sprzęgło.

Drugie pytanie: Bieg zmienia się bez gazu. Puszczasz gaz, wciskasz sprzęgło, wrzucasz bieg, puszczasz sprzęgło i dodajesz gazu, przy odrobinie wprawy wszystkie czynności będą Ci zajmować dosłownie sekundę ;).

 

Ja Ci poradzę jedną rzecz, jako że Simson to dwutakt, nie hamuj silnikiem. Dwusuwy mają to do siebie, że przy hamowaniu silnikiem mają bardzo ubogie smarowanie i przy odrobinie szczęścia silnik się zatrze :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie! Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie tematu. Może trochę temat głupi, bez sensu, ale prosze o odpowiedź. Jutro (chyba) mój simek wraca z naprawy i chcę go szanować, by ryzyko zepsucia się silnika zmniejszyło sie do minimum. Co mu było? uszczelniaczne + łożyska poszły. I teraz tak, co do zmiany biegów, a mianowicie: