ryto Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 (edytowane) Panie i Panowie, zaczęło ślizgać mi się sprzęgło w moim fazerze 2003 r. Zdjąłem pokrywę sprzęgła, docisk i wyjąłem tarcze. Pomierzyłem, w zasadzie mają ok. 3mm, więc zgodnie z serwisówką. Natomiast 1 tarcza (ta całkowicie po stronie zewnętrznej, od razu na początku) jest inna niż pozostałe. Ma inny kolor, jakby była trochę spalona. Normalne tarcze są jasnobrązowe z ciemnobrązowym elementem "ściernym". Natomiast ta jedna jest cała ciemnobrązowa, nawet w czarny wpada... Tak jakby poza tymi prostokącikami (element trący) na całości była pokryta elementem trącym, a same prostokąciki są mniejszej grubości niż w pozostałych tarczach (ale sama tarcza ma grubość 3mm). Poniżej zdjęcie tej tarczy:https://imageshack.com/i/mr8gykj I teraz czy tak ma być, czy rzeczywiście coś nie tak z tą tarczą? Mechanik powiedział, że wymieniłby, ale sam nie był chyba do końca pewny... Proszę o pilną pomoc bo nie wiem czy zamawiać sprzęgło.Pozdrawiam. Edytowane 8 Lipca 2014 przez ryto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Sprawdź czy przekładki nie są powyginane (na przykład na szkle) i pomierz sprężyny. Olej jest świeży czy do wymiany? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryto Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Olej świeży, przekładki jeszcze sprawdzę, ale na pewno nie są poprzypalane, więc sądzę że będą ok.Hmm, a ktoś orientuje się jaką długość powinny mieć sprężyny w tym modelu moto? Niestety, ale nie mam serwisówki :( No i w dalszym ciągu nie wiem co z tą tarczą, czy taka powinna być czy po prostu jest przypalona... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Jak ma odpowiednią grubość to raczej wina leży gdzie indziej. Przekładki trzeba sprawdzić czy nie są powyginane. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryto Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 No właśnie, na razie wstrzymam się z kupnem, sprawdzę jeszcze te przekładki czy proste...Jak komuś coś jeszcze przyjdzie do głowy to liczę na odpowiedź w temacie ;-)Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 klasyczny przypadek spalonych tarcz, w 90% przypadków najbardziej spalona jest pierwsza albo, ostatnia tarcza- kpl do wymiany. Sprężyny również wymień, nie zawracaj sobie głowy mierzeniem, wydasz 50zł więcej, ale tak naprawdę zaoszczędzisz. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryto Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 (edytowane) Ok, sprzęgło na pewno do wymiany... Dziś miałem okazję lepiej się przyjrzeć - nawet 3 tarcze są trochę spalone. Nowe zamówione i czekam. Złożyłem na razie te stare i pojawił się problem - klamka sprzęgła strasznie lekko chodzi. Pewnie coś poruszyłem i trzeba sprzęgło wyregulować. Czy ktoś może podesłać instrukcję regulacji sprzęgła do fzs 600 fazer, albo jakiś link do serwisówki?Reguluje się przy zębatce zdawczej czy właśnie tam gdzie tarcze sprzęgła?Proszę o pomoc obeznanych w temacie...Pozdrawiam. Edytowane 8 Lipca 2014 przez ryto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pa2olo Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Ok, sprzęgło na pewno do wymiany... Dziś miałem okazję lepiej się przyjrzeć - nawet 3 tarcze są trochę spalone. Nowe zamówione i czekam. Złożyłem na razie te stare i pojawił się problem - klamka sprzęgła strasznie lekko chodzi. Pewnie coś poruszyłem i trzeba sprzęgło wyregulować. Czy ktoś może podesłać instrukcję regulacji sprzęgła do fzs 600 fazer, albo jakiś link do serwisówki?Reguluje się przy zębatce zdawczej czy właśnie tam gdzie tarcze sprzęgła?Proszę o pomoc obeznanych w temacie...Pozdrawiam. serwisówka:http://www.pa2olo.republika.pl/pliki/tmp/FZS600.PDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryto Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Niestety manual niewiele pomaga w tej kwestii. Wyjaśnia jak wyregulować linkę przy manetce, nic nie mówi o regulacji "internal clutch mechanism" poza tym, żeby skontaktować się z Yamaha dealer. Ale mimo wszystko wielkie dzięki. Chyba dam moto mechanikowi i niech wszystko wymieni, zapłacę, ale będzie dobrze i bezpiecznie...Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.