V12 Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 WitamCzy w Cbr sc33 występował problem napinacza rozrządu tak jak w CBR 600 f3Wkurza mnie brzęczenie najwięcej przy 3.5 tyś i delikane cykanie na wolnych ale nie zawsze to występuje .Jak jeźdzę dość spokojnie jest ok jak dłużej po zaglądam na wyższe obroty to lubi po brzęczeć ale tylko przy od 3 do 4 tyśluzy zaworowe w normie . Zamierzam zdjąć boczną pokrywe rozrządu i obadać . Na co zwracać uwagę ?pozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Rozrząd na łańcuchu nigdy jak wiesz nie jest cichy. Zwracać uwagę trzeba rutynowo na stan łańcucha, ślizgów i samego napinacza.Nawet "wieczne" koło mogą ulec uszkodzeniu przez nadmiernie wyciągnięty łańcuch. Zarys ewolwentowy może uleć uszkodzeniu w skutek nadmiernego obciążenia czuba zebu(na średnicy zewnętrznej koło zębatego). Z powodu tego zjawiska koło o mniejszej średnicy(mniejsza średnica opasania) ulega dużo większemu zużyciu niż koło średnicy większej, dodatkowo łańcuch rozrządu narażony jest na obciążenia o bardzo zróżnicowanej amplitudzie drgań, teoretycznie napinacz z tłumieniem hydraulicznym powinien je kompensować w praktyce jednak okazuję się że hydraulika nie nadąża z drganiami rzędu kilku kHZ w wyniku czego powstaje nadmierne zużycie trzpienia napinacza. Dla tego stosuje się "miękkie" ślizgi w technologi warstwowego pokrycia materiałem o zwiększonej chłonności drgań. W najstarszych konstrukcjach spotkamy bardzo twarde ślizgi z napinaczem sztywnym o ile są one bardzo trwałe o tyle dość upierdliwe w utrzymaniu i nie polecam stosowania stałego naciągu kontrolowanego przez kierowce to jak powrót do silnika z zaworem ssącym sterowanym atmosferycznie. Jeśli coś jest słabością konstrukcyjną a zdarza się to najlepszym należy jednak wymienić na nowe ale dedykowane do modelu i silnika. Mam nadzieję że pomogłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 tak, fireblade ma tą samą koncepcje napinacza jak cbr 600. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 A regulacja sprężyny? w F3 tak zrobiłem znajomi w hornetach też tak robią . Dla mnie to trochę druciarstwo ale cóż A jak czasami brzęczy to może skoczyćPlanuje na ten sezon góra jeszcze 3 tyś a potem w zime na spokojnie bym wymienił ten łańcuch Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Wykręć środkową śrubkę, włóż cienki śrubokręt i podkręć minimalnie sprężynę podczas pracy silnika. Jak usłyszysz różnicę to trzeba nawinąć od nowa sprężynę. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 (edytowane) Na szybko przez ta centralną śrubę psiknołem trochę smaru teflonowego.przez 20km jak by ciszej.Na razie nie mam czasu żeby na spokojnie zdjąc napinacz i pokrywkę i ocenić stan .U mnie dzwięk ma dość wysoki ton coś jak luźna śróba wpadająca w drgania a na jałowych cieniutkie cykanie ,lecz nie zawsze to występuje , najczesniej po dłuższej jeździe . Na zimnym silniku idealna ciszaA czy sprężyna od f3 pasuje do tego napinacza bo mam takowa nówkepozdr Edytowane 5 Lipca 2014 przez V12 Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Z tego co wiem to nie pasuje. Ale jak nie uda Ci się kupić nowej to możesz nakręcić starą na nowo.Albo spróbuj dopasować cały napinacz od F3. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 F3, też jest wadliwy, ja tam przerabiam na śrubę i jest spokój. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Jest wadliwy bo sprężyna jest fabrycznie słabo nawinięta. Normalnie bolec po całkowitym wysunięciu ma jeszcze luz. U mnie nie ma w ogóle luzu i wysuwa się z większym momentem. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 (edytowane) Nakręciłem mocniej sprężynę ogólnie sie wyciszyło , ale cykanie pozostało . Tylko wystepuje ono losowo . Dzwięk jest taki jak za duży luz zaworowy.. Na nie których wydechowych luz jest w dolnej tolerancji ( mogą cykać zawory ?? )A czy ta spężynka w napinaczu nie pęknie od mocniejszego nakręcenia ?? Edytowane 9 Lipca 2014 przez V12 Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Nie wiem jak w bladym ale w F3 takie cykanie to standardowa przypadłość, nawet jak luzy wyregulowane. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Limo . w której płaszczyźnie trzpień ma luz po całkowitym wysunięciu?? Ja tak myślę czy to podciąganie spręzyny jest bezpieczne ?? i Z jaka siła powinien się trzpień wysuwać da rade palcami utrzymać bo u mnie tak nawet po podciągnięciu sprężyny Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Tak ogólnie, bardziej przód tył, ale na boki trochę też. Ta sprężyna nie jest aż taka mocna żeby nie dało się utrzymać bolca palcem ale czuć wyraźną różnicę. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Nakręciłem z czuciem do oporu sprężyny nie doszedłem wiec mam nadzieje że ona nie pęknie :) Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Jakby Ci to powiedzieć, w końcu pęknie :D. Mi pękła jak stałem na czerwonym, ale akurat autobus stał koło mnie i myślałem że to on tak rzęzi :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.