Arek Z Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Witam , mam Gazelę odremontowaną odpala mi na drugie kopnięcie ale po przejechaniu 1 km nagle gaśnie i muszę trochę poczekać by odpalić ale z wielkim trudem, jak już odpali to przejadę znowu 1 km i staje sytuacja się powtarza - co to moze być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Sprawdż czy nie masz zapchanego tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mostasz Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 paliwo dochodzi ? gaźnik i kranik nie zapchane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Z Opublikowano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 nie paliwo dochodzi bo w filtrze widać do połowy zalany , tłumik chyba nie zapchany bo odpala ładnie pochodzi i po 1km zgaśnie postoji trochę i znów zapali, przejadę ok km i znów to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Nie pisz że tłumik "chyba nie zapchany" tylko sprawdź - najlepiej jest wymontować , włożyć długi sztywny drut , poruszać , postukać , wysypać co wyleci - będziesz widział co się dzieje.Instrukcja obsługi mówiła że należy : wsypać do tłumika kilka garści ostrego żwiru , zatkać (np. korkiem) wlot tłumika , wlać ok. 1 litra nafty , zatkać wylot i silnie potrząsać tłumikiem we wszystkich kierunkach przez ok. 10 min.Po tym wszystkim wysypać wszystko i przepłukać tłumik naftą.W praktyce zazwyczaj wystarczało poruszanie drutem i wysypanie nieczystości.Zapchany tłumik dawał właśnie takie objawy o jakich piszesz.Przyczyną może być też zbyt niski stan paliwa w komorze pływakowej.Należy wtedy wyregulować pływak.Ja stawiam jednak raczej na tłumik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Z Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Tłumik czysty trochę wyleciało . Świece wymieniłem i kondensator i to samo. Najpierw chodzi ładnie po paru minutach wchodzi sam na wysokie obroty i gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Tłumik czysty trochę wyleciało . Świece wymieniłem i kondensator i to samo. Najpierw chodzi ładnie po paru minutach wchodzi sam na wysokie obroty i gaśnie. Typowy objaw zbyt niskiego poziomu paliwa w silnikach 2T.Jak pisał klas500-wyreguluj pływak Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Z Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 A w jaki sposób się reguluje pływak ( ale jak patrzę na filtr paliwa to jest zapełniony do połowy więc paliwo dochodzi ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Paliwo dochodzi do komory plywakowej ale z jakiegos powodu nie przechodzi dalej w odpowiedniej ilosci.Trzeba rozebrac, wyczyscic i sprawdzic ustawienia gaznika z serwisowka, jako ze ten objaw moze byc nie tylko spowodowany zlym ustawieniem plywaka, ale jego zacinaniem sie powodowanym przez iglice zaworka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 A widzisz - dopiero teraz napisałeś , że najpierw wchodzi na wysokie obroty a potem gaśnie - a to jest bardzo istotna informacja świadcząca właśnie o niedostatecznej ilości paliwa - gdybyś to napisał wcześniej to nie podejrzewałbym tłumika ;)To , że w filtrze jest paliwo nie oznacza , że odpowiednia ilość jest dostarczana do cylindra.Jeśli masz dane serwisowe gaźnika to zrób jak pisze Adam M.Jeśli nie dysponujesz takimi danymi to sprawa jest trudniejsza - trzeba to robić trochę na wyczucie a do tego potrzebne już spore doświadczenie którym raczej nie dysponujesz.Nie wiem jaki masz typ gaźnika ale generalnie poziom paliwa w komorze pływakowej w moto z tego okresu reguluje się poprzez odpowidenie podgięcie blaszki pływaka ( nieduża blaszka przy ośce na której pływak jest zawieszony).Trzeba to jednak robić z dużym wyczuciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Z Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Dzięki za informacje ale czy muszę wymontować cały gaźnik czy tylko komorę pływakową - pływak jest dobry bo kilka razy go sprawdzałem, czyli ma więcej paliwa dochodzić rozumiem - a nie będzie mi zalewało świecy? Bo kilka razy jak mi zgasł to wykręciłem świecę i parę razy była mokra ale tyko kila razy . Tak sobie myślę czy moze coś w gaźniku się zacinać?Moze ktoś mi napisze jak ustawić ten pływak ale tak krok po kroku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Wydaje mi sie ze instrukacja naprawy Gazeli jest na necie, wiec poszukaj - tam sprawdz dane gaznika i porownaj ze swoim.Tak nAjlatwiej jest wymontowac caly gaznik, bo wowczas latwiej sprawdzac, czyscic i mierzyc.Poza tym to zadna robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Zdemontuj filtr paliwa do testu,bo coś mi się wydaje,że to on psuje zabawę.Paliwo z kranika leci całym wężykiem ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Z Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 czy może ktoś ma zdjęcia krok po krogu jak zdemontować gaźnik by czegoś nie spiepszyć. Co najpierw odkręcić ( linki poluzować ) boje się że mi się rozsypie i nie złozę tego do kupy. Pomocy. Byłbym wdzięczny za zdjęcia mój e-mail to [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makumba Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Hej. Sprawdź odpowietrzenie zbiornika, czy jest drożne. Taka mała dziurka w korku paliwa. Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.