tobias1 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 (edytowane) Witam ponownie po bardzo długiej nieobecności na forum. Człowiek się dokształcił, urósł, może troche zmądrzał, więc może wstydu nie będzie ;) Posiadam ja od kilku lat Yamahę xj 600 model 3km. Dla niewiedzących jest to 51j z troszeczkę innym silnikiem. Bolączką mojego egzemplarza pod koniec eksploatacji kilka lat temu było gubienie iskry na wszystkich czterech cylindrach. Jak wszedł na wyższe obroty, albo wpadłem w dołek to umierał na śmierć. Nie było zasady do tego kiedy odpali. Raz łapał iskrę od razu, tylko strzelił z wydechu, raz po godzinie, raz po minucie, aż w końcu wcale. Z racji tego, że miałem dostęp nieograniczony do drugiego motocykla, poirytowany rzuciłem swoją xjotę w kąt, i tak sobie dojrzewała pod warstewką kurzu. Później był jeszcze transalp, a teraz znowu nic. A jak wiadomo, raz zarażony motocyklizmem człowiek bez maszyny powoli i nieubłaganie umiera, więc nadszedł ten czas, żeby swoją "pierwszą prawdziwą japonię" sprowadzić z krainy umarłych. Rozrusznik kręcił, iskry brak.A więc - na pierwszy ogień poszły wszelkie przełączniki. Wszędzie przejście jest, wszystkie działają jak należy.Wiązka rozbebeszona, parę kwiatków znalazłem, ale jak wyżej - wszystko styka.Wszystkie czujniki/przekaźniki działają.Cewki - pomierzone, wszystko gut (zresztą, dwie cewki na raz?).Został moduł zapłonowy, który mam zamiar dopiero podmienić na drugim egzemplarzu motocykla, ale problem wygląda tak, że wersji 3km to jak na złość malutko. Po przewertowaniu niezliczonej ilości stron internetowych, mądrych książek o elektronice, wypaleniu kontenera fajek, podpisaniu cyrografu, kilku godzinach przeleżanych w kącie w pozycji embrionalnej i z kciukiem w ustach zacząłem się zastanawiać jakby tu podmienić moduł zapłonowy od innego motocykla ze stajni Yamahy z podobnych lat. Warunek jest taki, że musi to być motocykl z jednym impulsatorem, dwiema cewkami zapłonowymi i podobnymi podzespołami typu przekaźniki. Dlatego np moduł od wersji 51j nie pasuje, ponieważ ta posiada dwa impulsatory. Czym tak naprawdę różnią się moduły zapłonowe poza innym podpięciem przewodów? Ktoś robił już coś takiego jak podmiana na model z innym oznaczeniem? Poza tym nie potrafię dojść w jaki sposób moduł wie na którą cewkę dać iskrę, skoro na kole są cztery takie same magnesy, i jeden impulsator tylko wysyła sygnał. Są może jakieś czujniki położenia wału które dają sygnał do modułu na którą cewkę dać iskrę a ja je pominąłem? Moduł używany stoi po 300 zł w górę, Yamaha rzuciła cenę 1362 zł, więc szukam innego rozwiązania w razie gdyby się okazało że moduł zakończył żywot. Edytowane 29 Czerwca 2014 przez tobias1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darjerz Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Nie wiem jak wygląda w środku ten moduł ale brałeś pod uwagę przerwanie jakieś ścieżki bądź zimny lut? A pytam dlatego ze miałem podobny objaw w ... Polonezie. W latach 90 po załadowaniu rodzinki do auta próbowałem pojechać na nasze piękne polskie morze i ...po opuszczeniu rogatek auto zdechło. Po 0.5h odpaliło przejechałem z 10 km i zdechł. Ponieważ miałem zaprzyjaźnionego z rodziną diagnostę ściągnęli mnie na lince z majdanem na stacje diagnostyczna, podpięli pod urządzenia i... auto działa odczyty ok. Wyjeżdżam ze stacji auto zdycha. Znów pod przyrządy i działa uparłem się aby postało chwile na chodzi i.. zdechło. A po co to pisze ? Otóż okazało się że .. na aparacie zapłonowym pod wpływem temperatury robił się przerwa w ścieżce i aparat nie dawał sygnału do modułu. Tak więc to, że na zimno wszystko styka nie znaczy że po podgrzani/w trakcie rozruchu jest ok. Ja bym spróbował rozebrać moduł zapłonowy ( ale jak znam życie będzie zalany klejem ) bo tu może być problem z jakimś lutem/ścieżką który przerwał się już na amen skoro zdychał stopniowo lub impulsator i dokładnie się mu przyjrzeć, ale zapewne okaże się w ostatecznej diagnozie, że to czujnik kosy jest uszkodzony lub coś innego prozaicznego. Cytuj Praevenire melius est quam praeveniri Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tobias1 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Jak stopka boczna jest rozlozona to nie kreci rozrusznik. Wiec czujka jest cacy. Modul rozebralem jakis czas temu, wszystkie sciezki cale, wszystkie luty poprawione i nic. Tu w sumie chodzi o mozliwosc podmianki innego modulu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tobias1 Opublikowano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Jeśli nic nie pomyliłem, to po odpowiednim podłączeniu kabli, powinien zadziałać moduł od pierwszych wersji diversiona. Więc daleko nie trzeba szukać. Tylko nie mogę znaleźć zdjecia koła magnesowego z tymi elementami które pobudzają impulsator. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy jest cztery sztuki tych elementów z czego jeden dłuższy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Kombinujesz jak koń pod górkę, sprawdzone zasilanie modułu ? masz pełny pinout ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tobias1 Opublikowano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 (edytowane) Wykluczyłem wszystko inne. Zasilanie sprawdziłem. Pełny pinout posiadam. A kombinowanie mam we krwi. Bez tego chyba nie da się jeździć starym motocyklem. Czekam na odzew chłopaka z Puław, żeby u niego podpiąć swój moduł i być już w 100% pewnym. Bo na razie to wciąż tylko 99%. Nie uśmiecha mi się zamawianie modułu u Yamahy za cenę motocykla delikatnie walniętego, ani wyczekiwanie na serwisach, aż pojawi się od wielkiego dzwonu moduł w cenie z kosmosu. Mała edyta. Czy jeśli impulsator ma inną oporność to moduł nie ma prawa zadziałać? Edytowane 1 Lipca 2014 przez tobias1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 http://allegro.pl/avt1474-b-generator-fali-prostokatnej-i4383554790.html tym za generuj impuls, zasilania na sztywno i sprawdzasz swój moduł. Ja stawiam na uszkodzenie "końcówki mocy" w module. Wepnij się żarówką miedzy styki cewki WN obserwuj czy występuje migotanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tobias1 Opublikowano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 O dziękuję. Nawet tak się składa, że mam taki układ, więc będzie łatwiej. A nawet mi to przez myśl nie przeszło. Dzięki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Chodzi tylko żebyś za generował prostokąt na wejściu 50Hz około 3 tys obr/min(zaczynaj wyzwalać od najniższego poziomu około 1V na wejściu to już dużo). Stabilne zasilanie na moduł i sprawdzasz jak zachowuje się na wyjściu do cewek. Moc cewki to około 60W wiec wystarczy wpiąć się zwykła żarówką około 30W(żarówka i tak mocniej obciąży moduł z racji mniejszej rezystancji) jeśli nie obciążysz modułu może odparować(tak jak byś podkręcił na przester wzmacniacz bez kolumn), masę podłącz też na obudowę modułu(chyba "dreny" są spięte z obudową dobrze mieć na czym odłożyć ewentualne stany nieustalone). czym oprócz iskry steruje ten moduł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tobias1 Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Moduł steruje tylko iskrą i obrotomierzem. Obudowa modułu była plastikowa, aktualnie jej nie ma, bo oglądałem całą płytkę w poszukiwaniu uszkodzeń. Mam dwie żarówki 50W. Mogą być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Mogą być ten motocykl zapali na module z poloneza a nawet z chińczyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cyngus Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 (edytowane) Witam, kupiłem taki silnik wraz z instalacją chcąc włożyć go do quada, u sprzedającego po podpięcia kabli rozrusznik kręcił, teraz nie kręci i gdy załączę na ostro przekaźnik rozrusznika to nie ma iskry, ma ktoś pinout tego modułu albo wie jak podłączyć żeby iskra była była? Impulastor sprawny, cewki również. Stopka blokuje tylko rozrusznik czy iskrę również? I jeszcze jedno pytanie, jak podłączę inny moduł to iskra na każdym cylindrze będzie 4x, odpali motor w takim połączeniu? Edytowane 5 Maja 2020 przez Cyngus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.