Lukepl Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Witam, jakiś czas temu pojawił mi się problem z odpalaniem na zimnym silniku, tj. za pierwszym razem odpala normalnie. Jeżeli jednak zgaszę go i będę chciał odpalić ponownie to muszę kręcić rozrusznikiem kilka dobrych sekund. Na ciepłym silniku pali już normalnie. Nie wiem czy ma to jakiś związek, ale zauważyłem też, że na wydechu osadziło się trochę sadzy.Co może być powodem tego problemu?Czy może to być związane ze świecami? Nigdy do nich nie zaglądałem, a motocykl ma przejechane ponad 18 tyś. km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Przerabiałem podobny problem w XJ600. Zaraz po zakupie był problem tego typu, że odpaliłem rano (odpalała w miarę ok), pojechałem jakieś 3 - 4km i zgasiłem, potem za 15min przy próbie odpalenia musiałem robić kilka podejść zanim odpaliła, przez chwilę po takim odpaleniu chodziła nierówno. Wymieniłem świece na nowe i jak ręką odjął, potem jeszcze regulacja zaworów i gaźników - XJ zaczęła odpalać idealnie. Kontaktowałem się z poprzednim właścicielem i pytałem, kiedy świece zmieniał - okazało się, że nigdy tam nie zaglądał i świece przez 3 lata nie ruszane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdzisiek19 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 (edytowane) Oczywiście, że mogą to być świeczki, możliwe że je zalewa po tak krótkim przepaleniu. Sprawdź świeczki w jakim są stanie, jaki mają kolor, czy nie ma przebić, przerwę. Przy okazji sprawdzisz sobie filtr powietrza. Sadza hmmm, w sumie nie powinno jej być bo to świadczy o zbyt bogatej mieszance. Odpal moto przejedz się minimum do rozgrzania silnika, zgaś, poczekaj jak ostygnie i zajrzyj najpierw do świec po kolorze będzie można coś więcej powiedzieć w sprawie tej sadzy. Edytowane 23 Czerwca 2014 przez zdzisiek19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukepl Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Wymieniłem na irydowe ngk. Pierwsze odpalenie po wymianie i problem dalej występuje. Poczekam jeszcze, aż ostygnie i znowu sprawdzę. Na pewno silnik zauważalnie lepiej chodzi.Podczas wymiany zauważyłem też, że filtr powietrza jest dosyć brudny. Trochę go przedmuchałem sprężarką ale chyba niewiele pomogło. Wg instrukcji zalecają wymianę co 40tyś. km, czyli nie ma nawet połowy. Może to jest problem, za mało ma powietrza i na ssaniu zalewa się. Mogło by też to chyba tłumaczyć brudny wydech. W dodatku jakiś czas temu zauważyłem, że powyżej 250km/h na 6biegu praktyczni nic nie przyśpiesza.Jeszcze chciałbym dodać, że filtr powietrza jak i airbox był uwalny olejem. Czy to jest normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Wymieniłem na irydowe ngk. Pierwsze odpalenie po wymianie i problem dalej występuje. Poczekam jeszcze, aż ostygnie i znowu sprawdzę. Na pewno silnik zauważalnie lepiej chodzi.Podczas wymiany zauważyłem też, że filtr powietrza jest dosyć brudny. Trochę go przedmuchałem sprężarką ale chyba niewiele pomogło. Wg instrukcji zalecają wymianę co 40tyś. km, czyli nie ma nawet połowy. Może to jest problem, za mało ma powietrza i na ssaniu zalewa się. Mogło by też to chyba tłumaczyć brudny wydech. W dodatku jakiś czas temu zauważyłem, że powyżej 250km/h na 6biegu praktyczni nic nie przyśpiesza. Jeszcze chciałbym dodać, że filtr powietrza jak i airbox był uwalny olejem. Czy to jest normalne?Ale to jest R6 a nie R1 :D Ile byś chciał żeby to zap...lało . Co do oleju w airboxie ,może ktoś gumował i miał ponad limit ? A czy nie jest to olej z benzyną ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukepl Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 (edytowane) Ale to jest R6 a nie R1 :D Ile byś chciał żeby to zap...lało . Co do oleju w airboxie ,może ktoś gumował i miał ponad limit ? A czy nie jest to olej z benzyną ?R1 może to i nie jest ale dobrze by było żeby przynajmniej jakoś się kręciło, a nie stawało na 14k rpm. Po co mi 6. jak na 5. więcej pojedzie :).Motocykl kupiłem dwuletni przy ok 5-6k km. Jeżeli chodzi o jeżdżeniu na kole, to raczej nie, a przynajmniej nie ja. Tzn. może i kila razy się zdarzyło ale to z gazu i na pewno nie do pionu. Problem pojawił się ok. rok temu. Czy olej był wymieszany z olejem to ciężko mi powiedzieć, wydaje mi się, że dosyć rzadki był Edytowane 28 Czerwca 2014 przez Lukepl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 No to jak olej z olejem jest rzadki to wtrysk leje rzadkim olejem :PSprawdź czy któraś świeczka nie jest ciemniejsza od pozostałych . Wtrysk lub jakiś sytemik puszcza paliwo nie tędy którędy powinien . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.