Skocz do zawartości

Yamaha R6 RJ11(2006) - problem z odpalaniem na zimnym silniku


Lukepl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu pojawił mi się problem z odpalaniem na zimnym silniku, tj. za pierwszym razem odpala normalnie. Jeżeli jednak zgaszę go i będę chciał odpalić ponownie to muszę kręcić rozrusznikiem kilka dobrych sekund. Na ciepłym silniku pali już normalnie. Nie wiem czy ma to jakiś związek, ale zauważyłem też, że na wydechu osadziło się trochę sadzy.

Co może być powodem tego problemu?

Czy może to być związane ze świecami? Nigdy do nich nie zaglądałem, a motocykl ma przejechane ponad 18 tyś. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem podobny problem w XJ600. Zaraz po zakupie był problem tego typu, że odpaliłem rano (odpalała w miarę ok), pojechałem jakieś 3 - 4km i zgasiłem, potem za 15min przy próbie odpalenia musiałem robić kilka podejść zanim odpaliła, przez chwilę po takim odpaleniu chodziła nierówno. Wymieniłem świece na nowe i jak ręką odjął, potem jeszcze regulacja zaworów i gaźników - XJ zaczęła odpalać idealnie. Kontaktowałem się z poprzednim właścicielem i pytałem, kiedy świece zmieniał - okazało się, że nigdy tam nie zaglądał i świece przez 3 lata nie ruszane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że mogą to być świeczki, możliwe że je zalewa po tak krótkim przepaleniu. Sprawdź świeczki w jakim są stanie, jaki mają kolor, czy nie ma przebić, przerwę. Przy okazji sprawdzisz sobie filtr powietrza. Sadza hmmm, w sumie nie powinno jej być bo to świadczy o zbyt bogatej mieszance.

 

Odpal moto przejedz się minimum do rozgrzania silnika, zgaś, poczekaj jak ostygnie i zajrzyj najpierw do świec po kolorze będzie można coś więcej powiedzieć w sprawie tej sadzy.

Edytowane przez zdzisiek19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem na irydowe ngk. Pierwsze odpalenie po wymianie i problem dalej występuje. Poczekam jeszcze, aż ostygnie i znowu sprawdzę. Na pewno silnik zauważalnie lepiej chodzi.

Podczas wymiany zauważyłem też, że filtr powietrza jest dosyć brudny. Trochę go przedmuchałem sprężarką ale chyba niewiele pomogło. Wg instrukcji zalecają wymianę co 40tyś. km, czyli nie ma nawet połowy. Może to jest problem, za mało ma powietrza i na ssaniu zalewa się. Mogło by też to chyba tłumaczyć brudny wydech. W dodatku jakiś czas temu zauważyłem, że powyżej 250km/h na 6biegu praktyczni nic nie przyśpiesza.



Jeszcze chciałbym dodać, że filtr powietrza jak i airbox był uwalny olejem. Czy to jest normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem na irydowe ngk. Pierwsze odpalenie po wymianie i problem dalej występuje. Poczekam jeszcze, aż ostygnie i znowu sprawdzę. Na pewno silnik zauważalnie lepiej chodzi.

Podczas wymiany zauważyłem też, że filtr powietrza jest dosyć brudny. Trochę go przedmuchałem sprężarką ale chyba niewiele pomogło. Wg instrukcji zalecają wymianę co 40tyś. km, czyli nie ma nawet połowy. Może to jest problem, za mało ma powietrza i na ssaniu zalewa się. Mogło by też to chyba tłumaczyć brudny wydech. W dodatku jakiś czas temu zauważyłem, że powyżej 250km/h na 6biegu praktyczni nic nie przyśpiesza.

 

Jeszcze chciałbym dodać, że filtr powietrza jak i airbox był uwalny olejem. Czy to jest normalne?

Ale to jest R6 a nie R1 :D Ile byś chciał żeby to zap...lało .

 

Co do oleju w airboxie ,może ktoś gumował i miał ponad limit ? A czy nie jest to olej z benzyną ?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest R6 a nie R1 :D Ile byś chciał żeby to zap...lało .

 

Co do oleju w airboxie ,może ktoś gumował i miał ponad limit ? A czy nie jest to olej z benzyną ?

R1 może to i nie jest ale dobrze by było żeby przynajmniej jakoś się kręciło, a nie stawało na 14k rpm. Po co mi 6. jak na 5. więcej pojedzie :).

Motocykl kupiłem dwuletni przy ok 5-6k km. Jeżeli chodzi o jeżdżeniu na kole, to raczej nie, a przynajmniej nie ja. Tzn. może i kila razy się zdarzyło ale to z gazu i na pewno nie do pionu. Problem pojawił się ok. rok temu. Czy olej był wymieszany z olejem to ciężko mi powiedzieć, wydaje mi się, że dosyć rzadki był

Edytowane przez Lukepl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak olej z olejem jest rzadki to wtrysk leje rzadkim olejem :P

Sprawdź czy któraś świeczka nie jest ciemniejsza od pozostałych . Wtrysk lub jakiś sytemik puszcza paliwo nie tędy którędy powinien .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...