lilith_24 Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 wracając do tematu relacja z 3 rundy na portalu motormania: http://motormania.com.pl/sport/inne/iii-runda-gymkhana-gp-w-lodzi-bylo-gorrraco/pare slow ode mnie po 2 rundzie http://www.babanamotorze.pl/2014/07/01/gymkhane-supersportem-czemu-nie/ (3 wkrotce) Cytuj http://www.babanamotorze.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Czy nie uważacie, że u nas większość (a na pewno wielu) motocyklistów zatrzymało się na etapie techniki Micka Doohana? https://www.facebook.com/291306460950881/photos/a.297142687033925.71128.291306460950881/682294555185401/?type=1&theater Ja mam taką obserwację, nie tylko gymkhany, ale także SD. Myślę, że to wina kiepskiego szkolenia klursantów przez nieumiejących prawidłowo jeździć instruktorów, a z drugiej strony, wina samych motocyklistów, którzy nie widzą potrzeby doskonalenia swojej techniki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 No wiesz.... motocykle też zwykle mają z czasów Mike Doohana wiec chyba wszystko ok :tongue: . Opony drogowe, asfalt kiepski. W MotoGP mogą sobie schodzić i na kask. " What Makes this Possible?In one word, tires. In more words, tires, suspension and rider aids. As bikes and bike technology gets better, riders can lean the bikes further, for longer. No longer is it a requirement to have maximum lean for as short at time as possible. Riders can keep speeds higher for longer in turns now.Tire compounds are the biggest contributor to this. The advance in grip combined with decreasing wear means that riders are able to punish them harder, for longer. Look at how much of the actual tire is in contact with the road in the picture below. Even with the rounded profile of the tire, the actual contact patch is minimal. Lean angles at the speeds current MotoGP riders do in corners would have been impossible 10, even 5 years ago. "To fragment artykułu, z którego pochodzi zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 (edytowane) No część na pewno tak, ale wielu lata w ten sposób na choćby BMW S 1000RR, czy podobnych sprzętach...:-) Współczesne opony sportow-szosowe i możliwość regulacji zawieszenia daje wystarczające możliwości, aby się nie usprawiedliwiać...:-) Edytowane 1 Sierpnia 2014 przez piórko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Bedziesz na najbliższej, warszawskiej rundzie? 30 sierpnia. https://www.facebook.com/events/605428662907627/?notif_t=plan_edited Proponuję wystartować, na pewno będzie dobra zabawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Jak zaczną robić takie czasy na 1000rr jak Mick w tamtych latach to zabiorą się za technikę:P . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Bedziesz na najbliższej, warszawskiej rundzie? 30 sierpnia. https://www.facebook.com/events/605428662907627/?notif_t=plan_edited Proponuję wystartować, na pewno będzie dobra zabawa. Jeśli nie polecę na Półwysep na deskę, to chętnie, ale w charakterze obserwatora:-). Ja wolę długie i szybsze przejazdy:-). Do gymkhany trzeba się przygotować:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 (edytowane) No można sie przygotowywać, ale bądź co bądź są to zawody dla każdego.Przed startem jest kilka godzin treningów, więc można sie rozjeździć.Na jakiś wybitny czas nie ma co liczyć, bo 1) jak piszesz trzeba trenować i to dużo by być dobrym, 2) motocyklem sportowym z cliponami jeździ się trudniej. Mam kolegę, który z powodzeniem jezdzi od czasu do czasu na gymkhanie zx6r w stanie takim jakim go fabryka wypuściła i daje radę, wiec sie da. Są też przykłady tego, że ludzie którzy bardzo dobrze radzili sobie w gymkhanie, z marszu bardzo dobrze radzą sobie na torze, wiec w jezdzdzeni miedzy pachołkami jest jakiś głębszy sens :) Głębszy niż sie coponiektórym wydaje. Jak człowiek nastawi sie na dobrą zabawę, to raczej się nie zawiedzie. Tak więc proponuję nastawić się na dobrą zabawę i jednak wystartować. Edytowane 3 Sierpnia 2014 przez komandosek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lilith_24 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 (edytowane) 1:40 Zaraz zaraz, dlaczego on stosuje tę niepoprawną technikę w tym wolnym nawrocie? o.O Edytowane 4 Sierpnia 2014 przez lilith_24 Cytuj http://www.babanamotorze.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Jak człowiek nastawi sie na dobrą zabawę, to raczej się nie zawiedzie. Tak więc proponuję nastawić się na dobrą zabawę i jednak wystartować. Ale po co skoro przyjemniej krytykować zza komputera ;). To trochę jak nauki Janusza z Jukeja na temat tego jak powinna wyglądać Polska :biggrin: Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Limo, ja wyrażam swoją opinię, która oparta jest na tym, czego na temat techniki jazdy motocyklem dowiedziałam się ze szkoleń i książek. Tę wiedzę wcielam w życie podczas jazdy na torze i po ulicach. I widzę, że to działa.To, co widzę na naszych zawodach gymkhany (jedne widziałam na żywo pod M1 w Markach), nie przekonuje mnie. I tyle. A że można przy tym dobrze się bawić i mieć z takich zawodów frajdę - na pewno tak i super. P.S. Technika ciasnych nawrotów na wolnej prędkości, to coś zupełnie innego niż szybkie slalomy miedzy pachołkami, więc nie ma o czym dyskutować.A jeśli ktoś uważa, że na naszych motocyklach nie da się jeździć poprawnie, to niech popatrzy choćby na zdjęcia Sikora z toru Poznań. Da się? Da się, tylko trzeba chcieć się czegoś nauczyć, zmienić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Piórko, w zawodach biorą udział amatorzy, motoGP to to nie będzie. I tak prezentują dużo wyższy poziom niż to co można zobaczyć na drogach - bo to co można zobaczyć to bardzo obraz nędzy i rozpaczy. Aż sie "machać" odechciewa do tych braci motonitów.slalom między pachołkami sam w sobie jest prosty, polega na " gaz! gaz! gaz! gaz! i rzeczywiście wygląda inaczej niż ciasny nawrot - ciasne nawroty polegają na ostrym hamowaniu bez zamykania gazu, złożeniu motocykla na hamulcu by nie rozprężać przedniego zawieszenia, złapaniu wzrokiem miejsca gdzie mamy jechać, kontrolowania wzrostu obrotów tylnym hamulcem, i znów pełne kotły na wyjściu z nawrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Nie, Piórko, ty nie "wyrażasz jedynie swojej opinii", tylko nazywasz w ten sposób przypierdzielanie się do wszystkiego co nie mieści się w twoim wąziutkim światopoglądzie. Ot, takie usprawiedliwienie twojego wyjątkowo irytującego charakteru. Skoro wiesz jak to zrobić, żeby było lepiej to potrenuj i pokaż. Inaczej twoje mądrości nie mają żadnego pokrycia, czyli są nic nie warte. P.S. ja tylko wyrażam swoją opinię ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Nie dziwne że osoby jeżdżące w gymkhanie lepiej sobie radzą przy wizycie na torze od osób które w niej nie jeżdżą. Ale to nie tyle zasługa samej gymkhany, co jakiegokolwiek treningu i postrzegania motocykla jako narzedzia do uprawiania technicznej umiejetności.Jaki by trening nie był to będzie lepszy niż żaden. Jakakolwiek umiejętność i zrozumienie zachowania motocykla relatywnie dużo daje.Ale wynika to raczej z żenująco niskich umiejętności reprezentowanych przez przeciętną większość motocyklistów, niż jakiegoś mega wpływu kręcenia sie wokół pachołka na zapierdalanie w zakrętach. To taka moja opinia ;) Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 http://motormania.com.pl/porady/technika-jazdy/gymkhana-jako-wstep-do-wyscigow-torowych-dlaczego-nie/ Wiem, że teraz chłopaki mieli dużo lepsze wyniki, a coponiektórzy pierwszy raz jezdzili po dużym torze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.