Szycha998 Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Witam remontuje SHL M17 Gazela silnik jużzrobiłem, stała ona w stodole ponad 20 lat wiecoryginalną prądnica nie nadawała się do niczegowiec wziąłem od kolegi prądnice i magnes z WSK175 założyłem i nie ma z niej w ogóle prądu a ukolegi było wszystko ok, czemu nie wytwarza onaprądu? z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Gdzie sprawdzales ze tego pradu nie ma ?W ktorym miejscu instalacji elektrycznej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 W WSK 175 i SHL 175 stosowane są silniki WIATR z alternatorem (prądnicą prądu zmiennego) podającym prąd na układ prostowniczy. Jeśli napięcia nie ma w instalacji to masz zapewne uszkodzony mostek prostowniczy, a wielce prawdopodobne, że również gdzieś brak jest przejść w samej instalacji w wiązce idącej od mostka. Jeśli brak jest napięcia na wyjściu z alternatora to znaczy, że coś źle podłączyłeś lub uszkodzenie tej części wystąpiło w trakcie samej wymiany. Napisz dokładnie gdzie stwierdzasz brak prądu to może coś wymyślimy. Z tego co pamiętam, to jeśli brak jest akumulatora w układzie to pomimo działającego alternatora i mostka prostowniczego nie będzie niektórych świateł (długich i Stop o ile kojarzę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szycha998 Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 prądu nie ma w tych kablach które wychodza z prądnicy instalacji jeszcze nie podłączałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 A jak badales ze nie ma wnich pradu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szycha998 Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 żarówka mam już prąd, teraz podłączyłem akumulator i przerywacz do cewki i nie ma iskry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 To czy jest iskra nie zalezy od pradnicy, tylko od jaskodci elementow i polaczen ukladu zaplonowego, czyli prad z plusa aku powinien docierac na cewke a z tamtad na przerywacz polaczony z kondensatorem.Jak to sie stalo ze pradu z pradnicy nie bylo a teraz sie pojawil ?Jak chcesz coskolwiek robic z elektryka to musisz kupic miernik wielo funkcyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Jeśli instalacja jest oryginalna, nie ruszana od lat to dopóki nie sprawdzisz wszystkich połączeń, nie oczyścisz ich i nie doprowadzisz do porządku w Gazeli takie cuda będą się działy non stop. Jednym z powodów braku sukcesu w sprzedaży tego motocykla w latach 70-tych były problemy z instalacją elektryczną, brakiem ładowania, rozładowywaniem się akumulatora ( brak zabezpieczenia w postaci wyłącznika prądu zwrotnego zabezpieczającego akumulator na postoju). Proponuję uzbroić się w miernik, wziąć w garść schemat elektryki ( http://arecki113.republika.pl/schematy/gazela.JPG ) i punkt po punkcie wszystko skontrolować a jak trzeba będzie wymienić uszkodzone kawałki instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szycha998 Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 mam już miernik miałem z przerywacza mały prąd że iskry nie było a teraz założyłem nowy przerywacz i nie ma w ogóle prądu co jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Gdzie nie ma pradu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szycha998 Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 czarny kabel z prądnicy a na czerwonym jest sprawdzałem ma krótko czarny kabel z prądnicy a na czerwonym jest sprawdzałem ma krótko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szycha998 Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Witam remontuje SHL M17 Gazela zrobiłem juz prawie wszystko tylko mam problem z iskrą bo nie miałem prądu w ogóle z prądnicy założyłem drugą i był z czerwonego i czarnego kabla ale był bardzo słaby ok 0,11 v i nie było iskry myślałem ze to wina przerywacza założyłem nowy i teraz wcale nie ma prądu z czarnego jest tylko z czerwonego kabla pomocy co zrobić bo z elektryki jestem bardzo słaby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Pradnica nie ma z tym nic wspolnego, do sprawdzenia iskry mozesz ja odlaczyc.Sprawdz prad idacy z aku na stacyjke przez puszke bezpiecznikow, a po wlaczeniu zaplonu ze stacyjki na cewke.Dopiero z cewki prad idzie do przerywacza.Trzeba sprawdzic miernikiem czy jest prad w poszczegolnych odcinkach instalacji, czyli czy dochodzi do stacyjki,potem do cewki i przerywacza i jezeli nie to dlaczego.Wygooglaj sobie schemat tej instalacji z netu i sprawdzaj po kolei, bo na razie to jest rozmowa jak ze slepym o kolorach :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek85 Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Jeśli odbudowujesz motocykl do jazdy i klepania parę tysięcy km rocznie, a nie do stania w garażu przy okazji niedziałających "prądów" proponuje przeróbkę zapłonu na CDI. Koszt takiej zabawy z przewinięciem cewek i zastosowania mocniejszego magneta to ok 200 - 250 zł. Będziesz miał wtedy super ładowanie które spokojnie pociągnie H4 55/60W, ładowarki GPS itp. Wywalając platynki będziesz miał zapłon bezstykowy. Nie będziesz już musiał zaglądać co 300 km do zapłonu bo tak niestety trzeba przy dzisiejszej jakości chińskich platynek które zjeżdżają się w mgnieniu oka. Przeróbka jest bez ingerencji w oryginalne części. Początkowo też miałem problemy z chińskimi elementami tego zapłonu, ale to co miało się zepsuć zepsuło się na początku i teraz od 2 lat nie zaglądałem do zapłonu. Poczytaj więcej na forum WSK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szycha998 Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 sprawdziłem i z aku do stacyjki idze, ze stacyjki do cewki też ale z cewki do przerywacza już nie może coś z cewka jest nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.