pedroo89 Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 (edytowane) Witam,Kupiłem Horneta 900 i wszystko było z nim w porządku aż do weekendu majowego. W drugi dzień weekendu po deszczowej po zimnej nocy motocykl miał problem z odpaleniem na wszystkie cylindry. Jak tylko się rozgrzał silnik zaczął pracować prawidłowo i byłem przekonany że to wina wilgoci lub po prostu zimna. Objawy zaczęły się nasilać w ten sposób że silnik pracował na 4 cylindry powyżej 4 tys obrotów, a poniżej na 3 cylindry. Po przegazowaniu do odcięcia przez chwilę silnik pracował normalnie na biegu jałowym po czym znów jeden cylinder odmawiał współpracy. W końcu całkowicie ucichł. Miesiąc temu wymieniałem świece na nowe, przyszło mi do głowy że może to być wina zawilgocenia kapturka lub elektryki (nieprawidłowy montaż, jazda w deszczu). Nie działał cylinder nr 2. Zdjąłem bak, wykręciłem świece i sprawdziłem iskrę która jest ok na wszystkich świecach, a także nie stwierdziłem problemu wilgoci. (Być może innym tropem może być także to że moi znajomi z którymi jeździłem zwrócili mi uwagę że motocykl przy gwałtownym przyspieszaniu kopci trochę zbyt intensywnie czarnym dymem) Po odpaleniu silnika z wydechu czuć świeżą benzynę a także pojawiły się czarne kropelki wypluwane z wydechu. Stwierdziłem że problemem może być wadliwy wtrysk, tak się złożyło że miałem akurat w domu kompletny wtrysk do horneta, więc postanowiłem go wymienić. Trochę było z tym zabawy ale ostatecznie udało się zamontować nowy wtrysk i poskłądać wszystko w kupę. Po odpaleniu motocykl nadal pracuje na 3 cylindrach z tą różnicą że zamiast 2 nie działa cylinder nr 4. Ponownie sprawdziłem świece, która jest ok... a silnik dalej pracuje na 3 garki ;( Może ktoś ma jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy? Bo ja już nie mam pomysłów... Z góry dzięki za pomoc!Pozdrawiam Zszedłem teraz do garażu i motocykl odpalił na 4 cylindry, niestety występuje totalny brak mocy na niskich obrotach, ciężko ruszyć żeby nie zgasł, powyżej tej wartości motocykl przyspiesza i ochoczo. Czy to może być problem regulatora ciśnienia paliwa? Edytowane 7 Maja 2014 przez pedroo89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Albo pompki , do serwisówki i sprawdzić jakie ciśnieie i wydajność potem zmierzyć . Ew. przeczysć kostki wszystkich gratów odpowiadających za tłoczenie i regulację dopływu paliwa . Co za moto masz w avatarze ? Wrzuć fote albo linka :D Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroo89 Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Wymieniłem całe wtryski razem z pompkami, kablami itp, wątpię żeby oba miały taką samą wadę... Jakieś inne propozycje?(A zdjęcie to i wiele innych można znaleść na mojej stronce https://www.facebook.com/CafeRacerProjekt?ref=hl) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 (edytowane) Świece zakopcone - czarne ?Jak odpala na zimno ? Czy gładko schodzi z obrotów (ze "ssania") ?Do głowy przyszedł mi uszkodzony TPS (sterownik odczytuje bardziej otwarte przepustnice niż są na jałowych i leje troche więcej czego efektem jest bogata mieszanka i objawy o których piszesz) Błędy w dobieraniu mieszanki może powodowac równiez czujnik temperatury . Edytowane 8 Maja 2014 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroo89 Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Świece zakopcone - czarne ?Jak odpala na zimno ? Czy gładko schodzi z obrotów (ze "ssania") ?Do głowy przyszedł mi uszkodzony TPS (sterownik odczytuje bardziej otwarte przepustnice niż są na jałowych i leje troche więcej czego efektem jest bogata mieszanka i objawy o których piszesz) Błędy w dobieraniu mieszanki może powodowac równiez czujnik temperatury .Odpaliłem rano motocykl, i przez kilka sekund sprawiał wrażenie że chodzi poprawnie. Niestety po próbie ruszenia silnik znów osłabł. W powietrzu wyraźnie czuć niedopalone paliwo. Po wyjechaniu na drogę silnik przestał pracować na jeden cylinder ale po kilometrze wrócił do życia i objawy są takie jak wcześniej. Czyli do 3 tys obr silnik szarpie a później idzie gładko i na wszystkie gary. Świece brunatne nie słomkowe, więc wydaje się że na 99 % problem stanowi zbyt duża ilość podawanego paliwa. Próbowałem pokręcić czujnikiem położenia przepustnicy, ale najlepiej jest gdy jest ustawiony na fabryczne ślady oznaczone również białą kropką. Mam drugi silnik więc spróbuję wymienić czujnik temperatury, może to coś da. A co to jest TPS? Przyszedł mi też do głowy Map sensor, może być temu winny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 TPS to właśnie czujnik położenia przepustnicy. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 (edytowane) Miernik do ręki ustawiony na omomierz , podpinasz się do kostki TPS , kręcisz manetą i obserwujesz czy nie ma skokowych nieliniowych zmian rezystywności i czy te które odczytasz mieszczą się w wartościach podanych w serwisówce . Może byc koniecznym pomiar napięcia jeśli TPS ma elektronikę która od razu przetwarza połozenie na napięcie . Wiring . Edytowane 8 Maja 2014 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroo89 Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Miernik do ręki ustawiony na omomierz , podpinasz się do kostki TPS , kręcisz manetą i obserwujesz czy nie ma skokowych nieliniowych zmian rezystywności i czy te które odczytasz mieszczą się w wartościach podanych w serwisówce . Może byc koniecznym pomiar napięcia jeśli TPS ma elektronikę która od razu przetwarza połozenie na napięcie . Pomierzyłem napięcie między stykami w kostce a masą i mieszczą się w granicach 4.75 - 5.25 V podanych w manualu. Oporności nie potrafię zmierzyć, spróbuję jeszcze raz bo może coś źle zrobiłem. Nie jestem przekonany czy problemu szukać w tym czujniku. Miałem już problem z TPS i wówczas dioda FI migała 8 razy sygnalizując awarię, po wymianie problem zniknął a motocykl jeździł prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 No to do sprawdzenia jescze IACV , MAP i zawory recyrkulacji spalin (na schemacie tuż nad wtryskami ). Czujnik temperatury też ,bomożna wymienić wadliwy na wadliwy ;)Finalnie powinno okazać się że padło połączenie elektryczne lub masa w którymś punkcie . Podpowiedź - wilgotna nocka opisana w pierwszym poście. Zastanawia mnie to że nie pali zawsze któryś garnek , albo ciśnienie paliwa/wydajność za niskie (z powodu kiepskiego zasilania pompy) albo przez wtryskiwacz nie może przepłynąć pełny prąd ..Czy problemy nasilająsię po włączeniu swiateł ? Jesli tak to jak to w Hondzie z tamtych lat - problem z masą . W XX była wielka kostka łącząca wiele mas , zgniła całkowicie . A na wyższych chodzi lepiej bo średni pobór pradu przez ECM i wszystko czym steruje jest niższy . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroo89 Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 No to do sprawdzenia jescze IACV , MAP i zawory recyrkulacji spalin (na schemacie tuż nad wtryskami ). Czujnik temperatury też ,bomożna wymienić wadliwy na wadliwy ;) Finalnie powinno okazać się że padło połączenie elektryczne lub masa w którymś punkcie . Podpowiedź - wilgotna nocka opisana w pierwszym poście. Zastanawia mnie to że nie pali zawsze któryś garnek , albo ciśnienie paliwa/wydajność za niskie (z powodu kiepskiego zasilania pompy) albo przez wtryskiwacz nie może przepłynąć pełny prąd .. Czy problemy nasilająsię po włączeniu swiateł ? Jesli tak to jak to w Hondzie z tamtych lat - problem z masą . W XX była wielka kostka łącząca wiele mas , zgniła całkowicie . A na wyższych chodzi lepiej bo średni pobór pradu przez ECM i wszystko czym steruje jest niższy . A jak wygląda IACV, gdzie się znajduje i jak go sprawdzić?Czy czujnik temperatury to inaczej ECT?Problemy nie nasilają się po włączeniu świateł. Sprawdziłem wszystko pod kątem wilgoci, wymieniłem również wiązkę zasilającą wtryski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Masz pecha i przerzuciłeś układ wtryskowy z uszkodzonym 4 wtryskiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroo89 Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Masz pecha i przerzuciłeś układ wtryskowy z uszkodzonym 4 wtryskiemRaczej nie, bo po ostatnim odpaleniu znów nie działał 2 cylinder a nie 4... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.