Durszlak Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 (edytowane) Marka HondaModel Varadero 125Rok produkcji 2004Silnik 4T V2 na dwoch gaźnikachMam bardzo dziwny problem z moją Honda Varadero.Brakuje jej mocy, nie rozpedza sie powyzej 90-95 km/h zachowuje się, jakby ciagnela za sobą przyczepę.Rozbierałem nawet silnik, sprawdzałem gładź cylindrów i wszystko wygląda ok. Tłoki z pierścieniami rownież, były mierzone mikrometrem. Głowica jest szczelna. Zawory wyregulowane, filtry wymienione, świece nowe.Jest to wersja na gaźnikach, regulowałem dopływ mieszanki, ale bezskutecznie.Co do zachowań silnika, zimny czy cieply odpala bez żadnego ale, pracuje cichutko. Początkowo świece były białe po jeździe, ale po drobnej regulacji doprowadziłem do tego, że są koloru kawy z mlekiem. Oleju nie bierze, nie ma żadnego kopcenia. Rozrząd wyglada jak nowy.Jeszcze podejrzewam, że poprzedni własciciel zmienił dysze, ale prosiłbym o jakieś inne wskazówki, bo moje pomysły się juz wyczerpały... Edit: Jeżeli chodzi o to "jak to się stało?" Kupiłem ten motocykl z zatartym silnikiem, okazało się, że w poprzednim silniku uszkodzony był wał i ogólnie był strasznie zajeżdżony, dlatego kupiłem drugi cały, kompletny. Silnik, który kupiłem ma podobno 30tyś przebiegu, leżał rok w garażu, dlatego przed rozruchem pokręciłem troche rozrusznikiem żeby olej wszędzie dotarł. Silnik odpalił praktycznie od razu, wkreca się na jałowym biegu na obroty tak jak powinien, ale występuje wyżej opisany problem z niedoborem mocy. Sprężanie jest w miare spore. Edytowane 1 Maja 2014 przez Durszlak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Czy kiedykolwiek w twoich rękach rozpedział się powyżej 95km/h ?Zdejmij dekle membran na gaźnikach i sprawdź czy nie ma tam tulejek oporowych (blokada mocy ) .Czy przepustnice sterowane rolgazem otwierają się do końca ?http://forum.scigacz.pl/about50515-0.html Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durszlak Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 (edytowane) Blokad nie ma, wyciągałem jedną membrane i nic takiego nie znalazłem, przepustnice dochodzą chyba do końca, bo słychać stuknięcie przy obracaniu manetki. Ps. Moja Varadero jest z Anglii, dlatego nie ma seryjnie blokad. Edytowane 1 Maja 2014 przez Durszlak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Os przepustnicy ma się obracac o prawie 90' ,pozostaje zwężka za gaźnikiem problem z dopływem paliwa , źle wyczyszczone gaźniki lub zgubione elementy gaźnika (powodują nieszczelność) . Czy na przedostatnim biegu tez zatrzyma się na 95km/h ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durszlak Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Jak dzisiaj przykatowałem to nawet 102 się udało :) Oś obraca się o te niecałe 90 bo też na to zwracałem uwagę. Zwężek nie ma. A czy troche dłuższy przewód między kranikiem a gaźnikiem może mieć na to wpływ? Bo stary był sparciały i musiałem dać nowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Nie. Jeśli obrotomierz jest na końcu to sprawdź przełożenia zębatek czy się zgadzają z danymi fabrycznymi Do kranika dochodzi jeden czy 2 węzyki ? Jesli 2 to ktory wymieniłeś ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durszlak Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Sprawdzałem przełożenia dzis rano 14/44 czyli fabryczne, jeden wężyk który potem wchodzi do takiego plastiku który dzieli go na dwa oddzielne, ale te są zachowane w oryginale. Jutro chyba zabiore się za dokładne przejrzenie gaźników, może któraś membrana ma jakąś małą dziurkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Sprawdź przy okazji rozmiary dysz . Pęknięta membrana powodowała by problemy w całym zakresie obrotów . Zwróc uwagę na jakies puste miejsca w których mogły znajdować się małe usczelnienia i wszelkie uszczelnienia cieńkościenne czy nie sa spękane .Rozumiem że paliwo z baku leci strumieniem i nie zwalnia ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durszlak Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Sprawdzałem kranik, jest sprawny. Co do tego zakresu obrotów to on jest słabszy w całym ich zakresie, nie tylko przy wyższych, ale przy niskich czy średnich też nie ma takiego " kopa" jakiego powinien mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 A może przesiadłeś się z czegoś mocniejszego i po prostu ci się wydaje słaba,jeździłeś czymś takim dla porównania? Te motorki nigdy nie miały za bardzo "kopa". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durszlak Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Nie przesiadłem :) miałem już dwie sztuki Varadero i wiem jak to powinno chodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Te spore sprezanie to jakos mierzyles ?Ja podejrzewam ze nie jest tak wysokie jak powinno byc, bo silnik po roku lezenia,a potem po takim zabiegu ja zdjecie cylindrow i zlozenie z powrotem nie bedzie mial za dobrego sprezania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durszlak Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Czemu ma stracić sprężanie po rozkładaniu? Uszczelki dałem nowe, wszystko wypolerowałem powoli i starannie. Silnik przed odpaleniem pozalewałem olejem, żeby się nie przytarło nic. Na jednym cylindrze jest chyba 12 bar, na drugm 9,5 bara. Powyżej 9 barów z tego co czytałem to dobrze. Poprzednie sztuki które miałem miały po 10 bar i śmigały normalnie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Tzn co polerowales ?Po dlugim lezeniu co najmniej jeden z zaworow nie bedzie trzymal, oprocz tego po zdjeciu cylindrow pierscienie ktore byly ulozone do nich nie uloza sie przeciez w ten sam sposob.Zalanie wszystkiego olejem rowniez nie bylo dobrym pomyslem.Cylindry przed zlozeniem powinny byc przehonowane i skladane z minimalnailoscia oleju. Duza ilosc oleju na sciankach cylindrow moze po prostu przypiec sie tam i zeszklic uniemozliwiajac dotarcie sie pierscieni do scianek cylindra. Abstrachujac od sprawy skladania silnika to jaki masz tam wydech i fitr powietrza ?Fabryka czy cos zostalo zmienione ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durszlak Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Polerowalem powierzchnie miedzy cylindrem a karterem i cylindrem a głowica, gdyz byly pozostalosci po starych uszczelkach. Co do tej ilosci oleju to dalem malutko. Zawory sa szczelne, byly sprawdzane. Wydech i filtr oryginalne dobrane do modelu. Może tak jak piszesz muszę troche pojezdzic, aby pierscienie sie dobrze ulozyly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.