Skocz do zawartości

Honda VF 700c 85r. nie chodzi na cylindrach 2 i 4


Krzysztof898
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy.

Jestem nowy na forum i świeżym posiadaczem Hondy VF 700c 85r , jeżeli w złym dziale to proszę o przeniesieni.

Mam problem z tym, że nie chodzi na cylindrach 2,4. Kupiłem go już takiego więc nie znam jego historii. Sprawdzone większość rzeczy:

Impulsatory ok 480 Om

Cewki

uzwojenie pierwotne ok 3 Om

uzwojenie wtórne ok 15 kOm

rezystancja z przewodami ok 24 kOm

Poza tym iskra jest na wszystkich świecach.

Gaźniki po czyszczeniu i regulacji. Ustawiony poziom paliwa i podciśnienie.

Po odpaleniu i przegazówce jak by czasem łapał na te dwa cylindry po wykręceniu świec sa wilgotne.

Więc zostaje tylko rozrząd....

Zdjęliśmy z kolegą pokrywy zaworowe i dekiel alternatora i ustawione jest w następujący sposób:

Znak na kole na T1,3 i na kołach zębatych wałków rozrządu 1,3 i 2,4 wszystkie znaki są ustawione równolegle do powierzchni głowicy.

Wydaje mi się że jest źle....

W jednej serwisówce znalazłem że niby tak powinno być a w innej że na kole T1,3 i na cylindrach 1,3 znaki na równo, znak T2,4 i na cylindrach 2,4 znaki na równo.

Linki do serwisówki jaką udało mi się znaleźć.

http://www.cantonmg.com/stewsplace/ShopManualVF750C.html

 

http://www.cantonmg.com/stewsplace/VF750CShopManual/Chapter10-CylinderHeadValve/Chapter10-19-CamshaftInstallationsmall.jpg

 

http://www.cantonmg.com/stewsplace/VF750CShopManual/Chapter10-CylinderHeadValve/Chapter10-20-CamshaftInstallationsmall.jpg

 

http://www.cantonmg.com/stewsplace/VF750CShopManual/Chapter10-CylinderHeadValve/Chapter10-21-CamshaftInstallationsmall.jpg

 

Z tego co wyczytałem na angielskiej wikipedi to jest to silnik V42 ale gdzieś na forum ktoś pisał że różnił się tylko pojemnością od V45

 

numer silnika zaczyna się na RE21E

 

Może ktoś miał podobny problem lub orientuję się w tych motocyklach.

Z góry dziękuje za pomoc.

Tel: 513411853

Edytowane przez Krzysztof898
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie jest mój pierwszy motor, chodź ten jest największy :) tak ciśnienie jest w nornie według instrukcji, chodź odrobinę niższe niż na cylindrach tylnych, jak by wskazywało na rozrząd...

Tylko jak go ustawić poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na mysli mechaniczną stronę ;)

 

 

Niewiem jaka tam jest konstrukcja wału ale do czegos jest punkt T2,4. Ustaw 2,4 z T2,4 analogicznie do 1,3 ,po ustawieniu przekręc ręcznie wałem conajmniej 3 razy jak sie nie blokuje to rozruch .



Jeśli 2,4 dalej nie będą banglać to obróc wał względem wałków o 360'

 

Z drugiej strony - jeślimiał byś rozrzad przestawiony o kąt rozchylenia cylindrów to raczej zawory zderzyłyby się z tłokami... Najpierw spróbuj 2,4 wobecnej konfiguracji przestawić o 360' wzgledem wałków . Za każdym razem sprawdzaj kolizyjność.



VF750C ma 2korby na jednym czopie

 

Oznacza to że nie ma szans na równe fazy rozrządu na obu cylkach.

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Koledzy.

Jestem nowy na forum i świeżym posiadaczem Hondy VF 700c 85r , jeżeli w złym dziale to proszę o przeniesieni.

Mam problem z tym, że nie chodzi na cylindrach 2,4. Kupiłem go już takiego więc nie znam jego historii. Sprawdzone większość rzeczy:

Impulsatory ok 480 Om

Cewki

uzwojenie pierwotne ok 3 Om

uzwojenie wtórne ok 15 kOm

rezystancja z przewodami ok 24 kOm

Poza tym iskra jest na wszystkich świecach.

Gaźniki po czyszczeniu i regulacji. Ustawiony poziom paliwa i podciśnienie.

Po odpaleniu i przegazówce jak by czasem łapał na te dwa cylindry po wykręceniu świec sa wilgotne.

Więc zostaje tylko rozrząd....

Zdjęliśmy z kolegą pokrywy zaworowe i dekiel alternatora i ustawione jest w następujący sposób:

Znak na kole na T1,3 i na kołach zębatych wałków rozrządu 1,3 i 2,4 wszystkie znaki są ustawione równolegle do powierzchni głowicy.

Wydaje mi się że jest źle....

W jednej serwisówce znalazłem że niby tak powinno być a w innej że na kole T1,3 i na cylindrach 1,3 znaki na równo, znak T2,4 i na cylindrach 2,4 znaki na równo.

Linki do serwisówki jaką udało mi się znaleźć.

http://www.cantonmg.com/stewsplace/ShopManualVF750C.html

 

http://www.cantonmg.com/stewsplace/VF750CShopManual/Chapter10-CylinderHeadValve/Chapter10-19-CamshaftInstallationsmall.jpg

 

http://www.cantonmg.com/stewsplace/VF750CShopManual/Chapter10-CylinderHeadValve/Chapter10-20-CamshaftInstallationsmall.jpg

 

http://www.cantonmg.com/stewsplace/VF750CShopManual/Chapter10-CylinderHeadValve/Chapter10-21-CamshaftInstallationsmall.jpg

 

Z tego co wyczytałem na angielskiej wikipedi to jest to silnik V42 ale gdzieś na forum ktoś pisał że różnił się tylko pojemnością od V45

 

numer silnika zaczyna się na RE21E

 

Może ktoś miał podobny problem lub orientuję się w tych motocyklach.

Z góry dziękuje za pomoc.

Tel: 513411853

 

 

Jeżeli jesteś w stanie przy tym ustawieniu odczytać oznaczenia poszczególnych wałków to nie ruszaj rozrządu bo jet dobrze ustawiony.

Problem może wynikać z gaźników czyli niedokładnego wyczyszczenia lub złej regulacji początkowej.

 

Nie czytaj poprzednich postów bo to wyssane z paca bzdury ludzi nie znających konstrukcji tego motocykla.

Ps. Jeżeli ktoś czuje się obrażony to niech nie liczy na przeprosiny

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie grzebałem w tym piecu (poza rozbiórką jakiegoś dzwona miion lat temu ). Jeśli krzywki ssące(lub wydechowe) na tylnym i przednim cylindrze przy aktulanym ustawieniu naciskaja na szklanki w jednym momencie a wał ma 1czop na dwa korbowody to rozrząd nie jest dobrze ustawiony

 

To wytłumacz nam po co się produkujesz ???



Nie grzebałem w tym piecu (poza rozbiórką jakiegoś dzwona miion lat temu ). Jeśli krzywki ssące(lub wydechowe) na tylnym i przednim cylindrze przy aktulanym ustawieniu naciskaja na szklanki w jednym momencie a wał ma 1czop na dwa korbowody to rozrząd nie jest dobrze ustawiony

 

To wytłumacz nam po co się produkujesz ???

Bo logika jest uniwersalna. A cykl silnika 4T ten sam niezaleznie od konfiguracji .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam budowy tego silnika,ale czy da się w nim zamienić impulsatory-z 1 i 3 cylindra na 2 i 4 ?

 

Kiedyś w taki sposób doszedłem do niesprawnego impulsatora w VT,który nie palił na jednym cylindrze

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Koledzy.

Dzięki za takie zainteresowanie się moim problemem.

Napiszę co do tej pory udało mi się ustalić:

Pożyczyłem od kolegi taki sam motocykl na podmianę części i zerknięcia nastaw.

U niego jest tak jak napisał kolega Piotr Dudek:

Znak na kole na T1,3 i na kołach zębatych wałków rozrządu 1,3 i 2,4 wszystkie znaki są ustawione równolegle do powierzchni głowicy i literami na wałkach rozrządu IR, ER, IF, EF do góry: tak samo jak u mnie.

Więc takie ustawienie jest poprawne bo u niego chodzi na 4cylindry.

Zamieniony moduł zapłonowy, cewki, przewody od świec, nowe świece i nadał u mnie na 2,4 nie chodzi, a po włożeniu moich części do niego jego nadal działa, więc to też odpada a części są ok.

Ciśnienie na tłokach jest poprawne i równe na wszystkich cylindrach ok 13kg/cm (190 psi) .

Ciśnienie pod sysania na gaźnikach także równe na wszystkich.

Dziś wieczorem jeszcze raz wyjmę gaźniki i krok po kroku przeanalizuje ich budowę i działanie jak radził Pan Piotr i o wynikach podzielę się na forum dla przyszłych pokoleń.

A może jest coś w tych gaźnikach coś co pomijam lub o czymś nie wiem....? Dla jasności męmbrany są dobre ale dla pewności zamienione miejscami.

Jeszcze raz dziękuję porady, jednak motocykliści to najbardziej serdeczna Rodzina:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...