Krzysztof898 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam Koledzy.Jestem nowy na forum i świeżym posiadaczem Hondy VF 700c 85r , jeżeli w złym dziale to proszę o przeniesieni.Mam problem z tym, że nie chodzi na cylindrach 2,4. Kupiłem go już takiego więc nie znam jego historii. Sprawdzone większość rzeczy:Impulsatory ok 480 OmCewkiuzwojenie pierwotne ok 3 Omuzwojenie wtórne ok 15 kOmrezystancja z przewodami ok 24 kOmPoza tym iskra jest na wszystkich świecach.Gaźniki po czyszczeniu i regulacji. Ustawiony poziom paliwa i podciśnienie.Po odpaleniu i przegazówce jak by czasem łapał na te dwa cylindry po wykręceniu świec sa wilgotne.Więc zostaje tylko rozrząd....Zdjęliśmy z kolegą pokrywy zaworowe i dekiel alternatora i ustawione jest w następujący sposób:Znak na kole na T1,3 i na kołach zębatych wałków rozrządu 1,3 i 2,4 wszystkie znaki są ustawione równolegle do powierzchni głowicy.Wydaje mi się że jest źle....W jednej serwisówce znalazłem że niby tak powinno być a w innej że na kole T1,3 i na cylindrach 1,3 znaki na równo, znak T2,4 i na cylindrach 2,4 znaki na równo.Linki do serwisówki jaką udało mi się znaleźć.http://www.cantonmg.com/stewsplace/ShopManualVF750C.html http://www.cantonmg.com/stewsplace/VF750CShopManual/Chapter10-CylinderHeadValve/Chapter10-19-CamshaftInstallationsmall.jpg http://www.cantonmg.com/stewsplace/VF750CShopManual/Chapter10-CylinderHeadValve/Chapter10-20-CamshaftInstallationsmall.jpg http://www.cantonmg.com/stewsplace/VF750CShopManual/Chapter10-CylinderHeadValve/Chapter10-21-CamshaftInstallationsmall.jpg Z tego co wyczytałem na angielskiej wikipedi to jest to silnik V42 ale gdzieś na forum ktoś pisał że różnił się tylko pojemnością od V45 numer silnika zaczyna się na RE21E Może ktoś miał podobny problem lub orientuję się w tych motocyklach.Z góry dziękuje za pomoc.Tel: 513411853 Edytowane 12 Kwietnia 2014 przez Krzysztof898 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Ciężki temat wybrałes sobie na pierwsze moto .A kompresja jest na niepalących cylindrach ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof898 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Nie to nie jest mój pierwszy motor, chodź ten jest największy :) tak ciśnienie jest w nornie według instrukcji, chodź odrobinę niższe niż na cylindrach tylnych, jak by wskazywało na rozrząd...Tylko jak go ustawić poprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) Mam na mysli mechaniczną stronę ;) Niewiem jaka tam jest konstrukcja wału ale do czegos jest punkt T2,4. Ustaw 2,4 z T2,4 analogicznie do 1,3 ,po ustawieniu przekręc ręcznie wałem conajmniej 3 razy jak sie nie blokuje to rozruch . Jeśli 2,4 dalej nie będą banglać to obróc wał względem wałków o 360' Z drugiej strony - jeślimiał byś rozrzad przestawiony o kąt rozchylenia cylindrów to raczej zawory zderzyłyby się z tłokami... Najpierw spróbuj 2,4 wobecnej konfiguracji przestawić o 360' wzgledem wałków . Za każdym razem sprawdzaj kolizyjność.VF750C ma 2korby na jednym czopie Oznacza to że nie ma szans na równe fazy rozrządu na obu cylkach. Edytowane 12 Kwietnia 2014 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 a nie pomyliłes fajek na tych cylindrach ? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Witam Koledzy.Jestem nowy na forum i świeżym posiadaczem Hondy VF 700c 85r , jeżeli w złym dziale to proszę o przeniesieni.Mam problem z tym, że nie chodzi na cylindrach 2,4. Kupiłem go już takiego więc nie znam jego historii. Sprawdzone większość rzeczy:Impulsatory ok 480 OmCewkiuzwojenie pierwotne ok 3 Omuzwojenie wtórne ok 15 kOmrezystancja z przewodami ok 24 kOmPoza tym iskra jest na wszystkich świecach.Gaźniki po czyszczeniu i regulacji. Ustawiony poziom paliwa i podciśnienie.Po odpaleniu i przegazówce jak by czasem łapał na te dwa cylindry po wykręceniu świec sa wilgotne.Więc zostaje tylko rozrząd....Zdjęliśmy z kolegą pokrywy zaworowe i dekiel alternatora i ustawione jest w następujący sposób:Znak na kole na T1,3 i na kołach zębatych wałków rozrządu 1,3 i 2,4 wszystkie znaki są ustawione równolegle do powierzchni głowicy.Wydaje mi się że jest źle....W jednej serwisówce znalazłem że niby tak powinno być a w innej że na kole T1,3 i na cylindrach 1,3 znaki na równo, znak T2,4 i na cylindrach 2,4 znaki na równo.Linki do serwisówki jaką udało mi się znaleźć.http://www.cantonmg.com/stewsplace/ShopManualVF750C.html http://www.cantonmg.com/stewsplace/VF750CShopManual/Chapter10-CylinderHeadValve/Chapter10-19-CamshaftInstallationsmall.jpg http://www.cantonmg.com/stewsplace/VF750CShopManual/Chapter10-CylinderHeadValve/Chapter10-20-CamshaftInstallationsmall.jpg http://www.cantonmg.com/stewsplace/VF750CShopManual/Chapter10-CylinderHeadValve/Chapter10-21-CamshaftInstallationsmall.jpg Z tego co wyczytałem na angielskiej wikipedi to jest to silnik V42 ale gdzieś na forum ktoś pisał że różnił się tylko pojemnością od V45 numer silnika zaczyna się na RE21E Może ktoś miał podobny problem lub orientuję się w tych motocyklach.Z góry dziękuje za pomoc.Tel: 513411853 Jeżeli jesteś w stanie przy tym ustawieniu odczytać oznaczenia poszczególnych wałków to nie ruszaj rozrządu bo jet dobrze ustawiony.Problem może wynikać z gaźników czyli niedokładnego wyczyszczenia lub złej regulacji początkowej. Nie czytaj poprzednich postów bo to wyssane z paca bzdury ludzi nie znających konstrukcji tego motocykla.Ps. Jeżeli ktoś czuje się obrażony to niech nie liczy na przeprosiny Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Nie grzebałem w tym piecu (poza rozbiórką jakiegoś dzwona miion lat temu ). Jeśli krzywki ssące(lub wydechowe) na tylnym i przednim cylindrze przy aktulanym ustawieniu naciskaja na szklanki w jednym momencie a wał ma 1czop na dwa korbowody to rozrząd nie jest dobrze ustawiony To wytłumacz nam po co się produkujesz ???Nie grzebałem w tym piecu (poza rozbiórką jakiegoś dzwona miion lat temu ). Jeśli krzywki ssące(lub wydechowe) na tylnym i przednim cylindrze przy aktulanym ustawieniu naciskaja na szklanki w jednym momencie a wał ma 1czop na dwa korbowody to rozrząd nie jest dobrze ustawiony To wytłumacz nam po co się produkujesz ???Bo logika jest uniwersalna. A cykl silnika 4T ten sam niezaleznie od konfiguracji . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Nie znam budowy tego silnika,ale czy da się w nim zamienić impulsatory-z 1 i 3 cylindra na 2 i 4 ? Kiedyś w taki sposób doszedłem do niesprawnego impulsatora w VT,który nie palił na jednym cylindrze Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof898 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Witajcie Koledzy.Dzięki za takie zainteresowanie się moim problemem.Napiszę co do tej pory udało mi się ustalić:Pożyczyłem od kolegi taki sam motocykl na podmianę części i zerknięcia nastaw.U niego jest tak jak napisał kolega Piotr Dudek:Znak na kole na T1,3 i na kołach zębatych wałków rozrządu 1,3 i 2,4 wszystkie znaki są ustawione równolegle do powierzchni głowicy i literami na wałkach rozrządu IR, ER, IF, EF do góry: tak samo jak u mnie.Więc takie ustawienie jest poprawne bo u niego chodzi na 4cylindry.Zamieniony moduł zapłonowy, cewki, przewody od świec, nowe świece i nadał u mnie na 2,4 nie chodzi, a po włożeniu moich części do niego jego nadal działa, więc to też odpada a części są ok.Ciśnienie na tłokach jest poprawne i równe na wszystkich cylindrach ok 13kg/cm (190 psi) .Ciśnienie pod sysania na gaźnikach także równe na wszystkich. Dziś wieczorem jeszcze raz wyjmę gaźniki i krok po kroku przeanalizuje ich budowę i działanie jak radził Pan Piotr i o wynikach podzielę się na forum dla przyszłych pokoleń.A może jest coś w tych gaźnikach coś co pomijam lub o czymś nie wiem....? Dla jasności męmbrany są dobre ale dla pewności zamienione miejscami.Jeszcze raz dziękuję porady, jednak motocykliści to najbardziej serdeczna Rodzina:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Jeżeli jeszcze masz dostęp do drugiego motocykla podmień gażniki. (komplet) Jezeli będzie pracował na wszystkich cylindrach masz diagnozę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.