Skocz do zawartości

Honda CB 250 Two fifty 96' - pytanie o luzy zaworowe


cenay
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!
Chciałbym zapytać o luz zaworowy w przedmiotowym modelu motocykla. Posiadam serwisówkę od starszych modeli, która zawiera informacje sprzeczne z filmem z youtuba, w którym koleś ustawia zawory w roczniku zbliżonym do mojego.


U niego jednakowy luz na wydechowym/dolotowym - 0,06 - 0,10 mm
Książka którą posiadam opisuje modele 78-84 i podano tam: dolotowe 0,12 mm, wydechowe 0,16mm.
Prośba do Was o pomoc w ustaleniu właściwych luzów w moim modelu.
I jeszcze jedno pytanie, bo jestem "lajkonikiem" :rolleyes:; Ustawiam znak T celem znalezienia GMP pierwszego tłoka, oczywiście w fazie zapłonu, sprawdzam sobie czy po naciśnięciu dźwigienek sprężyny nie są napięte. A co z drugim cylindrem? Rozumiem, że żeby uzyskać analogiczną nastawę dla gara numer 2, również szukam T, ale 360 stopni "wcześniej"?
Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Chciałbym zapytać o luz zaworowy w przedmiotowym modelu motocykla. Posiadam serwisówkę od starszych modeli, która zawiera informacje sprzeczne z filmem z youtuba, w którym koleś ustawia zawory w roczniku zbliżonym do mojego.

U niego jednakowy luz na wydechowym/dolotowym - 0,06 - 0,10 mm

Książka którą posiadam opisuje modele 78-84 i podano tam: dolotowe 0,12 mm, wydechowe 0,16mm.

Prośba do Was o pomoc w ustaleniu właściwych luzów w moim modelu.

I jeszcze jedno pytanie, bo jestem "lajkonikiem" :rolleyes:; Ustawiam znak T celem znalezienia GMP pierwszego tłoka, oczywiście w fazie zapłonu, sprawdzam sobie czy po naciśnięciu dźwigienek sprężyny nie są napięte. A co z drugim cylindrem? Rozumiem, że żeby uzyskać analogiczną nastawę dla gara numer 2, również szukam T, ale 360 stopni "wcześniej"?

Pozdrawiam!

Musisz obrócić o 360 st. wałem korbowym ,aby był suw pracy na drugim cylindrze.Na pierwszym cylindrze będzie wtedy suw ssania,co zauważysz po zaworach

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki

Zikowski, czyli cofam przeciwnie do ruchu wskazówek zegara?

A propos VINu VTMMC26A0TE1*****

Z góry jeszcze raz bardzo dziękuję!

 

Nie cofasz,a kręcisz zgodnie z kierunkiem pracy silnika-czyli odwrotnie do ruchu wskazówek :)

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy zaworowe ustawiłem zgodnie ze wskazówką boskiego dzika :)

Na jednym z garów na wydechowym spokojnie wsadzałem 0,20 - też mi się wydawało, że coś gra :)
Nie wiem czy to placebo, ale oprócz znacznie cichszej pracy silnika, odnoszę wrażenie poprawy osiągów.
Jeszcze raz dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem, poczytałem i proszę stronka, mają po 0,08 docelowo na ssączych i wydechowych w tych rocznikach. Po skasowaniu za dużych luzów będzie cieszej, to nie złudzenie, dźwigienki nie klepią tylko naciskają zawory. Co do mocy to zawory otwierają sie "głębiej" dzięki czemu cylinder lepiej się napełnia i opróżnia, łatwiej mu oddychać.

Edytowane przez boski_dzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...