Skocz do zawartości

Problemy z gaźnikami w Yamaha Maxim XJ 700 s


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po zimie motocykl nie chciał odpalić (na jesieni odpalał, lecz miał problemy). Padło na czyszczenie gaźników. Wszystko przebiegało bez problemu, lecz jedyną przeszkodą pozostały kanaliki w miseczce gaźników. Dmuchając w zaznaczone otwory w kierunku jak pokazuje strzałka (załączone zdjęcie), nie ma drożności na żadnej z 4 miseczek- i tutaj pytanie: czy te kanaliki/otwory powinny być drożne i ciecz lub powietrze powinno przez nie bez problemu przepływać?
Zdjęcie:

I jeszcze jedno pytanie: czy dysza strumieniowa (nozzle jet - http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/m0KR0JUrxzAtPcuJpA_nkLA.jpg ) powinna być w odpowiedni sposób ustawiona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA pewno komora pływakowa powinna byc odpowietrzona przelewem . Czy w korpusie jest nad tym kanałem jakiś odwiert i kontynuacja kanałem az do wyprowadzenia przelewu z gaźnika ?

Nozzle jet - patrz fiszki lub serwisówka ale jej ustawienie na bank musi byc własciwe , nie dowolne.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli w ten otwór wchodzi rurka zasysająca paliwo w momencie ssania to oczywiste ze paliwo tam musi być a dostaje się ono tam poprzez otwór poniżej tego zaznaczonego ten który jest prawie na dnie komory... potrzebne byłyby fotki gaźników bo np maxim 650ka miał już inne rozwiązanie i tego tutaj nie jestem pewien ale przypuszczam ze jest tak jak napisałem, a co do rozpylacza to z tym nie ma problemu i żadnej kierunkowości montażu chyba ze jest element ustalający ja w danym położeniu...

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ma różnic w średnicach lub profilach na obu końcach ? Cos mi sie nie wydaje .

jeżeli w ten otwór wchodzi rurka zasysająca paliwo w momencie ssania to oczywiste ze paliwo tam musi być a dostaje się ono tam poprzez otwór poniżej tego zaznaczonego ten który jest prawie na dnie komory... potrzebne byłyby fotki gaźników bo np maxim 650ka miał już inne rozwiązanie i tego tutaj nie jestem pewien ale przypuszczam ze jest tak jak napisałem, a co do rozpylacza to z tym nie ma problemu i żadnej kierunkowości montażu chyba ze jest element ustalający ja w danym położeniu...

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście ale to jest ewidentne i nie podlega dyskusji autorowi chodziło raczej czy jak to promieniowo obróci to będzie miało na cokolwiek wpływ jakiś...

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

Po przetkaniu kanalików, motocykl odpala bez problemu.

 

Lecz teraz pojawiły się kolejne problemy- jeden z czterech cylindrów pracuje tylko na ssaniu i na jałowych obrotach, po dodaniu gazu wyłącza się, a po spadku obrotów do jałowych ponownie się uruchamia. Gdzie należy szukać przyczyny takiego zachowania?

 

Kolejna sprawa, pewnie powiązana z tym brakiem spalania w jednym z garów - motocykl ma okropnie duże spalanie (wcześniej około 5l/100km, aktualnie około 15+l/100km podczas gdy jeden z garów nie pracuje). Trochę niespalonego paliwa przedostało się do silnika- przybyło oleju, lecz został już wymieniony na świeży.

 

Na początku muszę poradzić sobie z tym jednym niepalącym garem, później wykonam synchronizację gaźników. Dodam, że śruby od regulacji mieszanki są wykręcone na 2 obroty, a wkręcanie/wykręcanie na tym jednym niedziałającym garze niczego nie zmienia - nie powoduje jego dłużej pracy przy wyższych obrotach.

-----------------------------------ROZWIĄZANIE------------------

Problem już rozwiązany. Okazało się, że problem powodowała jedna dysza która się odkręciła, a konkretniej ta od głównego strumienia ( http://i437.photobucket.com/albums/qq93/bigfitz52/Vacuum%20Fuel%20Valve/Mikuni_Ex-bottom2.jpg <- Main Jet i Washer). Podczas jałowych obrotów wszystko było ok, lecz gdy dodawało się gazu i iglica się podnosiła, gar się zalewał bo paliwo było ciągnięte nie przez otwór <1mm, lecz przez otwór >8mm.

Edytowane przez localh0st
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...