stanio50 Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Witam wszystkich forumowiczów, posiadam problem w swoim moto. Na początek motor:Kawasaki KDX 250 1993 rok (to samo co KX)Od remontu wyjedzone 6mth Problem był od zawsze (w sensie odkąd kupiłem moto). Zalewa świece jak nienormalny. Jak jest zimny odpala bez najmniejszego problemu, moto sobie pyrka na wolnych obrotach ja się ubieram przez ten czas trochę się nagrzeje, ubrany siadam na moto i jadę, silnik zimy to nie kręcę go (w 2t przecież to bez sensu bo i tak mocy nie ma) stopniowo coraz więcej gazu, dojeżdżam na miejscówkę/tor gdzie zawsze śmigam, kilka delikatnych podjazdów moto już ma pełną moc i przy odkręceniu manetki przednie kolo leci do bozi, tez norma... gaszę moto chwilowa pogawędka ze znajomymi ok 10min. odpalam moto (pali od pierwszego) wbijam 1, puszczam sprzęgło jedziemy odkręcam manetkę, silnik pracuje jak by był zimny i nie ma ochoty się wkręcić na obroty, dodaje więcej gazu i jest buuu gaśnie i już nie zapala, wykręcam świecę- cała mokra jak by ją w paliwie utopił, iskra jest taka że konia by ubiła, wkręcam nową świecę i jeździmy dalej... Świeca starcza mi na maksymalnie 2 mth, stare świece wygrzałem palnikiem i tez zaczęły działać...Co do ustawień gaźnika (Keihin PWK 38mm) iglica była na 2 wcięciu od góry śrubka od powietrza wykręcona o 1,5 obrotu, na chłopski rozum zjechałem iglicą na sam dól żeby zubożyć mieszankę, odpaliłem moto, ładniej pracowało na wolnych obrotach, ładnie się wkręcał i poczułem przyrost mocy, ale po 5 minutach upalania znów zalało świecę. Moje w**rwienie osiągnęło szczyt, gaźnik wylądował na stole, i teraz:Keihin do gaźnika PWK 38mm zaleca dyszę do wolnych obrotów 58 a główną 172 (źródło http://www.sudco.com/Diagrams123/exppwk.gif)Serwisówka Kawasaki do mojego modelu zaleca dyszę od wolnych 42 główna 162Ja mam wkręconą dysze od wolnych nie wiem jaką bo jest schłostana i nie można odczytać wartości a główna jest wkręcona 152... bądź tu mądry i pisz wiersze... Koniec końcem podsumowując świeca zawsze była czarna "okopcona" nigdy nie miała koloru kawy z mlekiem, w tej chwili mieszanka jest zubożona na iglicy na maksa, dysza jaka jest, jest mniejsza niż powinna być...Z informacji dodatkowych zawór wydechowy otwiera bo urywa mi ręce przy odkręcaniu manetki, filtr powietrza czyszczony co 2 wyjazdy i psikany olejkiem, moto od remontu ma przejechane 6mth. Silniki 2t są bardzo czule na temperaturę otoczenia mozliwe zeby przy aktualniej pogodzie ok. 7-10 stopni takie cuda się działy?? Ma ktoś pomysł co może pomóc? Bo jeszcze trochę to zacznę sam świece produkować... taniej mnie wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 (edytowane) Na jakiem jezdzisz oleju do mieszanki?I w jakim stosunku go lejesz?W skrzyni oleju nie ubywa? Edytowane 10 Marca 2014 przez Ziuteek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanio50 Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Olej do mieszanki Castrol 2t Racing coś takiego. W każdym razie pełen syntetyk.Mieszanka 1:40.Wczoraj spuściłem olej ze skrzyni, tyle ile wlałem (750ml) tyle wyleciało.... Wykręciłem dysze w gaźniku dzisiaj zamawiam nowe, główna 165 i wolna 42. Iglica jest oryginalna to dysze też niech będą może coś się poprawi, wprawdzie jest to większa dysza niż miałem bo była 152 wsadzona ale nie jestem pewien co do niej możliwe ze ktoś ja wiertarka potraktował. A powiedzcie mi bo mój motorek nie ma co ukrywać ma swoje lata i czy jest możliwe ze dysza po prostu straciła swoje wymiary/ wyrobiła się?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Olej do mieszanki Castrol 2t Racing coś takiego. W każdym razie pełen syntetyk.Mieszanka 1:40.Wczoraj spuściłem olej ze skrzyni, tyle ile wlałem (750ml) tyle wyleciało.... Wykręciłem dysze w gaźniku dzisiaj zamawiam nowe, główna 165 i wolna 42. Iglica jest oryginalna to dysze też niech będą może coś się poprawi, wprawdzie jest to większa dysza niż miałem bo była 152 wsadzona ale nie jestem pewien co do niej możliwe ze ktoś ja wiertarka potraktował. A powiedzcie mi bo mój motorek nie ma co ukrywać ma swoje lata i czy jest możliwe ze dysza po prostu straciła swoje wymiary/ wyrobiła się?? Niema takiej opcji. A może Ci uszczelka pod głowicą puszcza i zalewa świece płynem ? Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanio50 Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Niema takiej opcji. A może Ci uszczelka pod głowicą puszcza i zalewa świece płynem ?to wtedy obywało by płynu, albo przybywało... w każdym razie coś by się działo. Mam uczulenie na kontrole płynu chodzącego i jest różowiutki czysty i klarowny stan w chłodnicy bez zmian. Jak wymieniacie olej u siebie w skrzyni to jaki ma kolor? Możliwe ze simmering na wale poszedł się j**ać ale to wtedy by ubywalo oliwy tak? bo zauważyłem lekkie masło w okienku do kontroli poziomu oleju, może spowodowane to jest przez myjkę i gdzieś przez odmę wody trochę się dostaje.... albo faktycznie uszczelniacz...ciężko się wymienia taki simmering? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Sprawdz cisnienie sprezania.Dysze wbrew pozorom tez sie zuzywaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanio50 Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Własnie wróciłem z garażu, dla pewnosci zeby nie bylo sprawdziłem kompeche, ponad 12 czyli książkowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanio50 Opublikowano 13 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 No i mam rozwiązanie. Dzisiaj trafiły w moje ręce nowe dysze do gaźnika. Wczoraj wymieniłem olej w skrzyni, wyprałem filtr powietrza i wyczyściłem gaźnik sprężonym powietrzem i ustawiłem prawidłowo poziom paliwa w komorze pływakowej, wkręciłem dysze, serwisowe ustawienia gaźnika, pierwsze kopnięcie i działa. Swiecy nie zalewa wolne obroty igła średnie i wysokie również na 6. Pozdro i dzięki wszystkim za pomoc. Do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi