Skocz do zawartości

Problem z obrotami silnika Sportster.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Mam problem ze spadkiem obrotów silnika w moim Sportster 883 na wtrysku. Problem zaczął się kiedy wymeniłem wydechy na V&H oraz filtr powietrza na Hypercharger. Silnik wolniej schodzi z obrotów wysokich i rownież gorszy jest efekt hamowania silnikiem. Przed założeniem akcesoryjnego filtra i wydechu pytałem w różnych miejscach czy musze również założyć jakiś fuelpack np. V&H lub Power Commander. Zarowno w serwisie Harleya jak i w innych warsztatach zazwyczaj odpowiadano że to nie jest konieczne jeżeli nie zależy mi na zwiększeniu mocy ponieważ oryginalny komputer HD poradzi sobie z akcesoryjnym filtrem i zwiększy odpowiednio dawkę paliwa. Problem nie jest jakiś poważny ,jeżdżę już tak 2 lata tylko trochę denerwuje to wolne schodzenie z obrotów i zastanawiam się czy nie ma to wpływu na trwałość silnika. Założenie jakiegoś akcesoryjnego fuelpack trochę kosztuje jednak jeśli jest to w tym przypadku nie zbędne i pewne że po tym problem zniknie to jestem skłonny jak najbardziej coś takiego zrobić . Proszę o Wasze opinie, będę wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie tak, że OEM H-D comp sobie będzie radził, to wszystko zależy jakie wydechy i filtr powietrza, w twoim przypadku pierwszym krokiem to należy podłączyć pod diagnostyke i sprawdzić ewentualne problemy jakie się wyświetlą

( oczywiście jeśli chcesz podnieść moc i osiągi to zakup fuelpack, modułu - jak najbardziej wskazany )

wolne schodzenie z obrotów to wskazuje na niedostosowanie oprogramowania do zmienionych dawek jakie teraz masz, nie ma to wpływu na trwałość silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydech mam V&H http://www.vanceandhines.com/store/sportster/fullsystems/17219

natomiast filtr powietrza Kuryakyn http://www.kuryakyn.com/Products/963/Complete-Chrome-Hypercharger-Assembly

czy po analizie problemów jakie sygnalizuje komputer sterujący wtryskiem i zapłonem ( jeżeli takie się pojawią ) jest możliwość poprzez eliminację alarmów lub regulację z poziomu sterowania tym komputerem poprawić sytuację tj. wyregulować dawkę paliwa czy jednyną możliwością poprawy sytuacji jest dołożenie fuelpack?

Czy wolne schodzenie z obrotów po instalacji filtra o większym przepływie powietrza nie jest oznaką zbyt ubogiej mieszanki a jeśli tak to moim zdaniem może mieć to wpływ na trwałośc silnika o ile tak sytuacja trwa dosyć długo tj. np. powiedzmy 10 000 km jazdy na tak nie do końca właściwie pracującym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydech mam V&H http://www.vanceandhines.com/store/sportster/fullsystems/17219

natomiast filtr powietrza Kuryakyn http://www.kuryakyn.com/Products/963/Complete-Chrome-Hypercharger-Assembly

czy po analizie problemów jakie sygnalizuje komputer sterujący wtryskiem i zapłonem ( jeżeli takie się pojawią ) jest możliwość poprzez eliminację alarmów lub regulację z poziomu sterowania tym komputerem poprawić sytuację tj. wyregulować dawkę paliwa czy jednyną możliwością poprawy sytuacji jest dołożenie fuelpack?

Czy wolne schodzenie z obrotów po instalacji filtra o większym przepływie powietrza nie jest oznaką zbyt ubogiej mieszanki a jeśli tak to moim zdaniem może mieć to wpływ na trwałośc silnika o ile tak sytuacja trwa dosyć długo tj. np. powiedzmy 10 000 km jazdy na tak nie do końca właściwie pracującym silniku.

wiesz idąc tym tropem myślenia to każda ingerencja w oryginał będzie prędzej czy później skutkować podwyższonym zużyciem materiału, ale to nie tak jak myślisz

taka ingerencja jaką masz to kropla w morzu tuningu , podłącz najpierw moto do diagnostyki i napraw błędy jak są, potem będziesz sobie mógł zadać pytanie czy dalej idę ( czyli zakup następnych części do podniesienia mocy itd...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Comp ma pewne mozliwosci regulacji mieszanki ale sa one ograniczone.

Ty zdecydowanie zubozyles mieszanke z obu stron, na wlocie i wylocie, nie dziwota ze teraz trzeba wiecej paliwka dodac.

Stad rady o dodaniu fuelpack na forumach w US.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość starydziad

Witam wszystkich,

 

Mam problem ze spadkiem obrotów silnika w moim Sportster 883 na wtrysku. Problem zaczął się kiedy wymeniłem wydechy na V&H oraz filtr powietrza na Hypercharger. Silnik wolniej schodzi z obrotów wysokich i rownież gorszy jest efekt hamowania silnikiem. Przed założeniem akcesoryjnego filtra i wydechu pytałem w różnych miejscach czy musze również założyć jakiś fuelpack np. V&H lub Power Commander. Zarowno w serwisie Harleya jak i w innych warsztatach zazwyczaj odpowiadano że to nie jest konieczne jeżeli nie zależy mi na zwiększeniu mocy ponieważ oryginalny komputer HD poradzi sobie z akcesoryjnym filtrem i zwiększy odpowiednio dawkę paliwa. Problem nie jest jakiś poważny ,jeżdżę już tak 2 lata tylko trochę denerwuje to wolne schodzenie z obrotów i zastanawiam się czy nie ma to wpływu na trwałość silnika. Założenie jakiegoś akcesoryjnego fuelpack trochę kosztuje jednak jeśli jest to w tym przypadku nie zbędne i pewne że po tym problem zniknie to jestem skłonny jak najbardziej coś takiego zrobić . Proszę o Wasze opinie, będę wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam.

Powiem tak, nie wiedziałem że można ten temat przerabiać w kółko na FM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy temat mozna przerabiac w kolko.

Pytanie dlaczego kazdy uwaza ze radykalne zubozenie mieszanki przez zalozenie akcesoryjnego wydechu i filtra pow. polepszy osiagi silnika ???

Prawda nr 1: firmy produkujace tego rodzaju akcesoria zatrudniaja naprawde niezlych marketingowcow, ktorzy skutecznie buduja wizje spelnienia marzen motocyklistow o wiekszej mocy ich maszyn dzieki zastosowaniu ich produktow.

Prawda nr 2: jestesmy dosc ubogim spoleczenstwem wiec klientow popelniajacych kompleksowe modyfikacje jest niewielu

Prawda nr 3: w zwiazku z prawda nr 1 i prawda nr 2 wiekszosc posiadaczy powercommanderow wrzuca gotowce i mysli, ze sprawa zalatwiona.

MOTOKOFEINA.PL - Tuning i chiptuning motocykli. Hamownia motocyklowa Warszawa (Nadarzyn).

Serwis i przygotowanie na tor. Blokady mocy na kat. A2. Obsługa ogumienia.

Akcesoria tuningowe: Rapid Bike, Cordona Quickshifters, Sprint Filter, PZ Racing, 4Racing Components,PK Power.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość starydziad

Kazdy temat mozna przerabiac w kolko.

Pytanie dlaczego kazdy uwaza ze radykalne zubozenie mieszanki przez zalozenie akcesoryjnego wydechu i filtra pow. polepszy osiagi silnika ???

No nie wiem :dry: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Analizując dotychczasowe odpowiedzi sądze że dla własciwego efektu ukończenia już zaczętej pracy powinienem jednak założyć fuel pack . Czy macie jakieś swoje typy co najlepiej założyć do sportstera 883 na wtrysku ? Power Commander czy może SE lub V&H ? Gdzie po zakupie dokonać montazu i regulacji ( oczywiście musi być hamownia ) ? Słyszałem dobre opinie o warsztacie Ratka Motocykle w Mikołowie. W grę wchodzi śląsk lub małopolska.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PC bedzie Ci najlatwiej kupic i ewentualnie sprzedac. Jest po prostu najpopularniejszy i wiekszosc tunerow ma z nim doswiadczenie. Warsztaty, ktore moge Ci polecic to ToxicMoto (Wroclaw) oraz HMK Motocykle (Krakow).

MOTOKOFEINA.PL - Tuning i chiptuning motocykli. Hamownia motocyklowa Warszawa (Nadarzyn).

Serwis i przygotowanie na tor. Blokady mocy na kat. A2. Obsługa ogumienia.

Akcesoria tuningowe: Rapid Bike, Cordona Quickshifters, Sprint Filter, PZ Racing, 4Racing Components,PK Power.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość starydziad

PCIII ci nic nie da, po za możliwościami wyregulowania mieszanki, lepszy Fuel Pack, ale ma swoje ograniczenia tj. wymienisz np. wałki i dupa.

Najlepszym rozwiązaniem jest Super Tuner SE jak chcesz dam ci namiar na mechanika z Rybnika, jak co to na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...