Skocz do zawartości

4T.Czyli moja pierwsza 125tka.


Rekomendowane odpowiedzi

Więc nie możesz jeździć motocyklem o pojemności wiekszej niż 125cc i mocy większej niż 11kW.

Wiem,wiem o tym bardzo dobrze. Jednak że jeździłbym na odblokowanej apce jeżeli taką bym miał.

 

Jeśli liczy się dla ciebie frajda z jazdy to zapomnij o 4t i szukaj 2t.

Jakieś propozycje? Na co zwrócić uwagę? Jakie moto w ogóle wykluczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo leniwy jesteś, było ostatnio parę tematów dotyczących 125cc.

 

Akurat w przypadku 125 cc sprawa jest prosta, tylko trza wiedzieć czego się chce.

2T = duże spalanie, jak masz trochę zapału to i sam pogrzebiesz jak się popsuje, bo prosta budowa, ale "psuje" się częściej od 4T. Do włochów masz drogie części, do japońców tańsze, dostępność analogicznie do ceny, osiągi zdecydowanie sympatyczniejsze od 4T
4T = mniejsze spalanie, awaryjność, ale znowóż bardziej skomplikowana budowa, osobiście dla mnie w klasie 125 występują same muły. Ewentualnie Sachs podobnież robi dobrą robotę. :o

 

W skrócie na temat konkretnych motocykli-

Honda CBR 125- 4t, mało pali, bezawrajyna; trochę malutka w porównaniu do innych 125'tek

Yamaha YZF-125R - ogólnie ładna (nie dla mnie); małe spalanie; w sam raz do szpanu; średnio jedzie- v-max 130, przyśpieszenie poniżej zera; dobra dostępność częsci, raczej się nie psuje, chyba, że trafisz padło, w takim przypadku koszty remontu dużo wyższe od 2T; od cholery tego na rynku wtórnym

Sachs 125- to jedyna maszyna 4T jaką bym kupił; ładny; osiągi zbliżone do 2T przy jednocześnie mniejszym spalaniu, ale to rzadki motocykl, więc, i części droższe, i trudniej dostępne, co do awaryjności- różnie w internetach piszą, najlepiej by było znaleźć jakieś forum Sachs'a i po prostu zapytać jak to faktycznie jest

Aprilia RS4- świeżynka, podobno ładna (też nie dla mnie); osiągi klasyczne dla 125cc 4T; raczej nie słyszałem, żeby były jakieś problemy, części droższe niż do japońców, ale nie ma tragedii; w sam raz do szpanu; łatwo kupić dobrą sztukę, ale trzeba dobrze zapłacić

Derbi GPR 125- od któregośtam rocznika-silnik 4T ze wszystkimi jego zaletami i wadami, mniej awaryjny, wcześniej- 2T, miałem Derbi i powiem szczerze, gdybym nie był cierpliwy to bym to cholerstwo młotkiem roztrzaskał, ale być może trafiłem po prostu padło; motocykl średnio popularny, więc części są, ale napewno nie tak łatwo dostępne jak do dżapońskich motocykli

Aprilia RS 125- ładny motocykl, 2T, spalanie 6-12 l, przy odpowiednim serwisowaniu- bez awaryjny (po 2006 roku padały wysprzęgliki- łatwe do naprawienia jeżeli znasz kogoś kto ma tokarkę i Ci dorobi tulejkę, albo najlepiej wycinarkę, żeby Ci wyciął całe to cholerstwo od nowa z porządnego metalu, a nie tak jak jest oryginalnie, czyli z plasteliny); popularny, ale bywają problemy ze znalezieniem zadbanego motura (im starszy, tym mniejsza szansa); części całkiem sporo

Honda NSR 125 - stary, dobry silnik 2T z wszystkimi zaletami i wadami, idiotoodporny (na tyle, na ile może być odporny 2T); motocykl szybki, wyrzymały, lekki, a nawet dla niektórych ładny; części całkiem sporo, a i sporo tych maszyn w internetach

Yamaha TZR 125- róznica między wymienioną wyżej NSR'ką jest taka, że Yamaha ma więcej mocy, jest brzydsza (w sumie podobna sześcianu) i dużo mniej popularna, ciężko kupić dobry egzemplarz, części też trudniej dostępne

Cagiva Mito- najmocniejsza w klasie 125, silnik przy odpowiednim użytkowaniu bezawaryjny, ale ciężko kupić taką sztukę, bo jest średnio popularna w Polska kraina, co za tym idzie- części są droższe i trudniej dostępne; dla mnie z wyglądu małe Ducati

 

Resztę doczytaj sobie w internetach.

 

 

P.S Jakie motocykle wykluczyć? Żadnych nie można wykluczyć, zależy czego oczekujesz. Ogólnie poziom rywalizacji w 125cc jest wysoki, bo i konkurencja jest duża, nie ma w zasadzie w tej klasie beznadziejnych motocykli.

Edytowane przez VinAlucard

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opisanie, na pewno pomoze a jakie mogę wykluczyć? Napewno te:
Yamaha TZR 125

Derbi GPR 125

Aprilia RS4

Sachs 125

 

Raczej postawię na Aprilie RS125 , bądź Hondę NSR ... Ale dalej nie jestem przekonany bo w jakimś stopniu przemawia do mnie jeszcze Yamaha YZF 125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RS, NSR i YZF to najczęściej wybierane motocykle w tej klasie, jeśli chodzi o sporty.

 

Nie mówię, że 4T 125cc są złe, tyle, że kupując taki motocykl nie można mieć złudzeń- to jest motocykl o sportowym wyglądzie, a nie motocykl "sportowy". :)

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem o tym jak najbardziej :) Ale 4T będzie moim wyborem tylko i wyłącznie gdy nie znajdę nic co mi będzie odpowiadało... Ale tak na pewno nie będzie;)

Napisałeś że po 2006r. W RS padły Wysprzęgliki ... Również w modelu 2006?

Edytowane przez Invellios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ogólnie nowa buda. Jak już mówiłem- nie jest to strasznie droga sprawa, bo nowy wysprzęglik kosztuje niecałe 200 zł, ale najlepiej wsadzić tuleję w ten stary- jeżeli sam sobie to rozbierzesz to koszt zamyka się w 30 zł.

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystko- czy nie klepie tłok, czy sprzęgło nie ciągnie, nie ślizga się, czy proste to to, czy się wkręca na ostatnim biegu normalnie, czy nie muli... Ehh, przy zakupie używanej 125'tki, szczególnie starej, zwracasz uwagę na wszystko związane ze stanem technicznym. Powstało wiele artykułów dotyczących zakupu używanego motocykla, chociażby na "ścigacz.pl".

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...