Kamsel Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 (edytowane) Witam, po długiej przerwie znów zawitałem na forum :). Panowie, mam taki problem... Od pewnego czasu borykam się z hondą xl 125 rocznik około 1985. Zakupiłem ją uszkodzoną, mianowicie nie było iskry. Jak się okazało poprzedni właściciel miał jakieś zwarcie na stojanie, został on przez niego wymieniony (czy o takich samych parametrach? Nie wiem). Iskry nadal nie było więc sprzedał. Podmieniłem moduł od chińszyzny, motorek odpalił na 10sek moduł szlag trafił. Rozkroiłem stary, wymieniłem dwie diody bo okazały się uszkodzone, zamonotowałem iskra się pojawiła. Ustawiłem rozrząd, ustawiłem zapłon (impulsator na wałku rozrządu z możliwościa okręcenia go o 360 stopni w okół osi wałka rorządu). Gaźnik wyczyszczony z bagna które w nim było środkami chemicznymi. Ok, motorek odpalił, chodził tylko na wolnych obrotach po gwałtownym odkręceniu manetki gasł natomiast po delikatnym odręcaniu strzelał w wydech i powoli sie wkręcał aż znów gasł. Świeca była czarna, skręciłem dawke paliwa, jest 1,5obr tj. w książce. Co się dzieje teraz? Motorek milczy. Iskra jest (świeca stara), przerwa na świecy tj. w książce 0,5-0,6mm, przerwa pomiędzy magnesikiem a impulsatorem 0,4mm tzn tak jak w książce. Zawory 0,1mm tak znalazłem w internetach ponieważ ksiażka którą posiadam ma troche braków. Podsuniecie jakieś pomysły? Nie wiem czy wina twki w module czy w mechanicznych częściach. Możliwe że moduł jest dalej uszkodzony i np. kondensator za wolno się rozłądowywuje i dlatego przy dodaniu gazu gasł (wszystko było sprawdzane miernikeim)? Pozdrawiam Kamsel! Edytowane 19 Lutego 2014 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 wymień świecę i jak będzie ładna iskra a moto dalej nie bangla daj benzyny prze otwór po świecy jak zagada to wiesz z czym problem.Przy pierwszym odpaleniu ewidentnie go zalewało i nie jestem pewien czy masz dobrze ustawione zawory i zapłon skoro można nim obracaj o 360* dobrze by było wytrzasnąć serwisówkę. Jak modułu nie utopiłeś w silikonie to warto jeszcze raz zerknąć czy coś nie poległo dodatkowo warto zerknąć jak wygląda masa i ładowanie skoro z modułu robi się jajecznica :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Jak odpalal to na ssaniu tez nie wchodzil na obroty? Zaplon ustawiales przy pomocy lampy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Jak odpalal to na ssaniu tez nie wchodzil na obroty? Zaplon ustawiales przy pomocy lampy?Na ssaniu? i tak go zalewało.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Na ssaniu? i tak go zalewało....Z czego to wywnioskowałes jesli mozna wiedziec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Witam, po długiej przerwie znów zawitałem na forum :). Panowie, mam taki problem... Od pewnego czasu borykam się z hondą xl 125 rocznik około 1985. Zakupiłem ją uszkodzoną, mianowicie nie było iskry. Jak się okazało poprzedni właściciel miał jakieś zwarcie na stojanie, został on przez niego wymieniony (czy o takich samych parametrach? Nie wiem). Iskry nadal nie było więc sprzedał. Podmieniłem moduł od chińszyzny, motorek odpalił na 10sek moduł szlag trafił. Rozkroiłem stary, wymieniłem dwie diody bo okazały się uszkodzone, zamonotowałem iskra się pojawiła. Ustawiłem rozrząd, ustawiłem zapłon (impulsator na wałku rozrządu z możliwościa okręcenia go o 360 stopni w okół osi wałka rorządu). Gaźnik wyczyszczony z bagna które w nim było środkami chemicznymi. Ok, motorek odpalił, chodził tylko na wolnych obrotach po gwałtownym odkręceniu manetki gasł natomiast po delikatnym odręcaniu strzelał w wydech i powoli sie wkręcał aż znów gasł. Świeca była czarna, skręciłem dawke paliwa, jest 1,5obr tj. w książce. Co się dzieje teraz? Motorek milczy. Iskra jest (świeca stara), przerwa na świecy tj. w książce 0,5-0,6mm, przerwa pomiędzy magnesikiem a impulsatorem 0,4mm tzn tak jak w książce. Zawory 0,1mm tak znalazłem w internetach ponieważ ksiażka którą posiadam ma troche braków. Podsuniecie jakieś pomysły? Nie wiem czy wina twki w module czy w mechanicznych częściach. Możliwe że moduł jest dalej uszkodzony i np. kondensator za wolno się rozłądowywuje i dlatego przy dodaniu gazu gasł (wszystko było sprawdzane miernikeim)? Pozdrawiam Kamsel! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Zakrec kranik w jakims singlu 4t niech sobie chwile pochodzi i dodaj wtedy gazu,bedzie mial dokladnie takie objawy z braku paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 nie będzie miał czarnej świecy po chwili odpalenia i nie będzie strzelał w wydech- po prostu zgaśnie po odkręceniu manetki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 (edytowane) Strzelal bedzie,a swiece ma czarna bo sam napisał,ze jest stara. wymień świecę i jak będzie ładna iskra a moto dalej nie bangla daj benzyny prze otwór po świecy jak zagada to wiesz z czym problem.Przy pierwszym odpaleniu ewidentnie go zalewało i nie jestem pewien czy masz dobrze ustawione zawory i zapłon skoro można nim obracaj o 360* dobrze by było wytrzasnąć serwisówkę. Jak modułu nie utopiłeś w silikonie to warto jeszcze raz zerknąć czy coś nie poległo dodatkowo warto zerknąć jak wygląda masa i ładowanie skoro z modułu robi się jajecznica :) A tym zdaniem sam zaprzeczasz,że go zalewa. Edytowane 19 Lutego 2014 przez Goofer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 (edytowane) Panowie spokojnie. Świeca jest czarna i okopcona, ma czarny nalot/nagar to nie ze starośc - może źle sprecyzowałem.. Gdy motor chodził na jałowych obrotach po wyciągnięciu świecy miała taki kolor tzn. mieszanka za bogata w paliwo. Gaźnik ustawiłem "fabrycznie", igilica na położenie środkowe. Zmiana jej położenia także nie daje żadnych efektów. Ale dla pewności świecę wymienie. Chwilowo nie mam dostępu do lampy (poustawiane na znaki) ale na dniach będe to dalej wałkował. To czy wyciągne ssanie nie ma żadnego znaczenia, Jakie byłyby objawy za ciasno ustawionych zaworów? Sprawdze resztę diód i kondensator. Podejrzewam, że poprzednio został uszkodzony przez za wysokie napięcie wygenerowane podczas awari stojana. Edytowane 19 Lutego 2014 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 A nie leje ci sie przez podciśnienie kranika do airboxu/gardzieli ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 (edytowane) Nawiązujesz do pływaka i zaworka iglicowego? Tutaj też wszystko w porządku, gaźnik nie przelewa się. Gaźnik wyciągałem, czyściłem, dmuchałem, chuchałem już z 7 razy.... Edytowane 19 Lutego 2014 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 janosikkowi chodziło o kranik paliwa, o ile jest tam podciśnieniowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Kranik jest normalny, gaźnik też nie jest na podciśnienie. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Sprawdź czy rozrząd jest na znakach Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.