Skocz do zawartości

Wymiana kierownicy (przewody wewnątrz)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy ktoś ma doświadczenia z wymianą kierownicy która ma przewody wewnątrz?

Mam zamontowaną wysoką kierownicę a chcę założyć niższą i szerszą.

Problem w tym że wymaga to wyciągnięcia przewodów ze starej kierownicy i zamontowania ich w nowej.

Czy da się rozmontować wtyczki czy trzeba ciąć instalację?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie się przymierzam w drugą stronę. Planuję ape'a.

I przewodów widzę że z przełączników się nie wyjmie, jest fajnie wszystko szczelnie.

Trzeba po nitce do kłębka popatrzeć czy przewody da się powypinać z drugiej strony, a jak nie to cęgi i lutownica.

Ale jak kupię kierownicę to będę patrzył co zrobić.

Bierz narzędzia i rozbieraj. To wszystko ludzie robią.

Na pewne oczywiste pytania nie ma odpowiedzi wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewne pytania pewnie nie, ale na inne są :)

Nie chciałbym wyważać otwartych drzwi...

Na przykład na e-bay, dużo kierownic akcesoryjnych ma już instalację w środku i kable nie mają wtyczek stąd mój trop że może wtyczki da się rozebrać.

Bez problemu rozbiera się np. wtyczkę od wskaźnika paliwa w RK, ale te od instalacji z kierownicy nie wyglądają na rozbieralne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczki Deutsch (starsze) rozbiera się bez problemu, te nowe też się na pewno rozbiera - jest tam zatrzask, który zapobiega wysuwaniu się styku (bolca).

 

Montaż polega na zaciśnięciu styku i wsunięciu we wtyczkę aż styk się zatrzaśnie. Do demontażu potrzebne są zręczne palce i dorobione sprytne narzędzie z drutu.

 

Trzeba tylko pamiętać o kolejności przewodów - w oryginalnych złączach kolory przewodów są jednakowe w obu wtyczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od kostek, wystarczy kawałek sztywniejszego drutu 1 mm, końcówkę spiłowałem robiąc jakby śrubokręt... Musisz podejrzeć gdzie jest zatrzask i będziesz wiedział jak się do niego dostać. Jeśli chodzi o konektory typu Deutsch (EVO i początek TC) to wystarczy mały wkrętak, w necie są instrukcje jak je rozbierać i składać, w serwisówce HD też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dawno zmieniałem z szerokiej na węższą.

Prze- i wy- łączniki zalane więc ciełem z zapasem do spokojnego operowania lutownicą.

Polecam osłonki termo z klejem w srodku i pastę do lutowania, reszta to sama przyjemność:)

Twardy cienki drut- w roli pilota - ułatwia bezkolizyjne przeciągniecie przewodów.

I po robocie.

 

!*Przygotowując przewody do lutowania nie zostawiaj za dużych zapasów bo będzie

kłopot z umieszczeniem nadwyżki - miejsca mało i zagrożenie przecięcia przy skręcaniu doże.

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy ktoś ma doświadczenia z wymianą kierownicy która ma przewody wewnątrz?

Mam zamontowaną wysoką kierownicę a chcę założyć niższą i szerszą.

Problem w tym że wymaga to wyciągnięcia przewodów ze starej kierownicy i zamontowania ich w nowej.

Czy da się rozmontować wtyczki czy trzeba ciąć instalację?

 

Pzdr

Da się rozmontować - nic nie trzeba ciąć. Jak koledzy wyżej napisali - grubdza igła ... i wyciągasz kabelek po kabelku z zabezpieczeń. porób fotki - żebyć dobrze pozapinał później ;).

post-3502-0-60611600-1392204446.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vin, problem z lutowaniem polega na dobrym polutowaniu bez narobienia dużych glutów i zapobiegnięciu wniknięcia cyny w głąb przewodu - końcówki przewodów i miejsce lutowania robi się sztywne i może pękać od drgań. Ja zawsze w wypadku przetykania wiązek (w samochodach też) rozbieram wtyczki i przeciągam przez otwór dalej, lutuje tylko w przypadku przedłużania kabla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety wtyczek niet :(

Więc wyjścia innego nie było.

Przed lutowaniem podwójnie skręcałem ale tak, aby nie było za grubo,

koszulka termo i tak usztywni a z klejem nie odpuści za ch..a.

Tak więc w wątku zawarte są dwa sposoby, w zależności co oferuje przyroda,

zastosować należy właściwą :)

Co do lutowania wallygatorr- masz absolutną rację-należy to robić z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ekspertem od HD nie jestem. Czułbym zaszczyć gdybym mógł podawać klucze.
Więc zwracam się po naukę, bo się zakręciłem :ohmy: .

Czy prawidłowo wnioskuję że są wyłączniki na kierownicy z wtyczkami? W jakim zakresie roczników były?

 

Bo olkrzys pisał że się zastanawia nad kierownicą "z kablami w środku bez wtyczek" - to rozumiem że i bez przełączników.

Zmienić chce z wyższej na niższą, więc kable które ma i tak będą za długie - więc ciąć trzeba (chyba że okręci wokół riserów ze dwa razy :rolleyes:) i po udanym wyjęciu z wtyczek zarobić wsuwki nowe i wsadzić do wtyczek.

Bo przedziać kable przez kierownicę chyba nie problem.

Sorry jak nie trybie. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabbit - dobrze trybisz ;).

Przełącznik na kierze=>kabelki=>wtyczka.

PS

Amerykanie łączą kable bez lutowania - też tak robiłem. Zobaczyłem to na filmiku z 5 lat temu, a że w moto zawsze zmieniam kiere, siedzenie i błotniki - to zaczęłem stosować. Pościągnięciu izolacji kabel dzieli sie na dwa , o tak to wygląda =>Y (drugi też). Skręca się ze soba poszczególne "rogi" z przeciwnych kabli, a później zaginamy wzdłuż przewodu - jeden w lewo, drugi w prawo (żeby uniknąć zgrubienia). I sprój to Panie rozerwć ;). Genialne w swojej prostocie... na końcu koszulka termo i jazda!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szafir, taki sposób łączenia jest dobry w Kalifornii... U nas jest bardziej wilgotno i nawet odrobina wilgoci przy połączeniu "na skrętke" spowoduje korozję miedzi (robi się czarna) a tlenki miedzi zwiększają opór i pojawiają się problemy... Przećwiczone wielokrotnie w samochodach i motocyklach - kilku przypadkach wystarczył 1 sezon jak takie połączenie zaczęło się psocić...

 

Znam ten sposób od wielu lat, ale do łączenia instalacji w motocyklach lub w samochodach (poza kabiną) robię 2 malutkie luty łączące zagięte skrętki do miejsca przed rozdzieleniem na obu łączonych przewodach. Wtedy nawet jak zacznie śniedzieć, to w tym miejscu jest kontakt galwaniczny.

 

Kolejna rzecz, to przy łączeniu kabli wielożyłowych, połączenia poszczególnych żył powinny być przesunięty względem siebie - zawsze połączenie jest lekko zgrubione, w ten sposób unikamy " buły" na kablu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co:

1. Bez cięcia i lutowania można wymienić kiere jeśli długość przewodów ta sama.

2. Przy obniżeniu/zwężeniu kiery trzeba ciąć i mieć nowe wsuwki do kostki.

3. Przy podwyższeniu/poszerzeniu kiery trzeba ciąć i co najmniej łączyć przewody, (wyjątek jeśli ma się nowe dłuższe wiązki z nowymi przełącznikami i zarobionymi wsuwkami o długościach dopasowanych do nowej kiery).

 

Dodatkowo można polutować połączenia przewodów jeśli się mieszka poza Californią. Łączyć przewody można na XY albo 69.

Right?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc:

 

1. Tak jest

2. niekoniecznie, jeśli masz gdzie upchnąć nadmiar kabla. W domowych warunkach może być trudno prawidłowo zacisnąć wsuwki (potrzebna specjalna zaciskarka) więc może być cięcie i lutowanie.

3. Jeśli nie ma nowych wiązek, to przedłużanie na dwa połączenia z powodu jak powyżej.

 

Łączenie na XY( a właściwie na YY) z kapką cyny jest w zasadzie wieczne. 69, czyli przewód do przewodu na zakładkę wymaga dużo większego grzania, cyna wnika w przewód i robi się sztywne połączenie i kawałek przewodu przy połączeniu - może pękać. Do tego przy kablach wielożyłowych dystanse między łączeniami, czyli:

 

Kabel żyły kabel

------o-----------------

=====-----------o-----------=====

------------------o-----

 

Na każdy przewód mała koszulka, żeby zabezpieczyć odizolowane kawałki przewodów i gruba (najlepiej z klejem) na zewnątrz - połączenie będzie wieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...