olkrzys Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Witam, Czy ktoś ma doświadczenia z wymianą kierownicy która ma przewody wewnątrz?Mam zamontowaną wysoką kierownicę a chcę założyć niższą i szerszą.Problem w tym że wymaga to wyciągnięcia przewodów ze starej kierownicy i zamontowania ich w nowej.Czy da się rozmontować wtyczki czy trzeba ciąć instalację? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbit Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Ja właśnie się przymierzam w drugą stronę. Planuję ape'a.I przewodów widzę że z przełączników się nie wyjmie, jest fajnie wszystko szczelnie.Trzeba po nitce do kłębka popatrzeć czy przewody da się powypinać z drugiej strony, a jak nie to cęgi i lutownica.Ale jak kupię kierownicę to będę patrzył co zrobić.Bierz narzędzia i rozbieraj. To wszystko ludzie robią.Na pewne oczywiste pytania nie ma odpowiedzi wprost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olkrzys Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Na pewne pytania pewnie nie, ale na inne są :)Nie chciałbym wyważać otwartych drzwi...Na przykład na e-bay, dużo kierownic akcesoryjnych ma już instalację w środku i kable nie mają wtyczek stąd mój trop że może wtyczki da się rozebrać.Bez problemu rozbiera się np. wtyczkę od wskaźnika paliwa w RK, ale te od instalacji z kierownicy nie wyglądają na rozbieralne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Wtyczki Deutsch (starsze) rozbiera się bez problemu, te nowe też się na pewno rozbiera - jest tam zatrzask, który zapobiega wysuwaniu się styku (bolca). Montaż polega na zaciśnięciu styku i wsunięciu we wtyczkę aż styk się zatrzaśnie. Do demontażu potrzebne są zręczne palce i dorobione sprytne narzędzie z drutu. Trzeba tylko pamiętać o kolejności przewodów - w oryginalnych złączach kolory przewodów są jednakowe w obu wtyczkach. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olkrzys Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Dzięki za info.Bardzo sprytne te narzędzie z drutu?Może jakaś fotka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 To zależy od kostek, wystarczy kawałek sztywniejszego drutu 1 mm, końcówkę spiłowałem robiąc jakby śrubokręt... Musisz podejrzeć gdzie jest zatrzask i będziesz wiedział jak się do niego dostać. Jeśli chodzi o konektory typu Deutsch (EVO i początek TC) to wystarczy mały wkrętak, w necie są instrukcje jak je rozbierać i składać, w serwisówce HD też. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Nie dawno zmieniałem z szerokiej na węższą.Prze- i wy- łączniki zalane więc ciełem z zapasem do spokojnego operowania lutownicą.Polecam osłonki termo z klejem w srodku i pastę do lutowania, reszta to sama przyjemność:)Twardy cienki drut- w roli pilota - ułatwia bezkolizyjne przeciągniecie przewodów.I po robocie. !*Przygotowując przewody do lutowania nie zostawiaj za dużych zapasów bo będziekłopot z umieszczeniem nadwyżki - miejsca mało i zagrożenie przecięcia przy skręcaniu doże.Powodzenia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Witam, Czy ktoś ma doświadczenia z wymianą kierownicy która ma przewody wewnątrz?Mam zamontowaną wysoką kierownicę a chcę założyć niższą i szerszą.Problem w tym że wymaga to wyciągnięcia przewodów ze starej kierownicy i zamontowania ich w nowej.Czy da się rozmontować wtyczki czy trzeba ciąć instalację? PzdrDa się rozmontować - nic nie trzeba ciąć. Jak koledzy wyżej napisali - grubdza igła ... i wyciągasz kabelek po kabelku z zabezpieczeń. porób fotki - żebyć dobrze pozapinał później ;). Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Vin, problem z lutowaniem polega na dobrym polutowaniu bez narobienia dużych glutów i zapobiegnięciu wniknięcia cyny w głąb przewodu - końcówki przewodów i miejsce lutowania robi się sztywne i może pękać od drgań. Ja zawsze w wypadku przetykania wiązek (w samochodach też) rozbieram wtyczki i przeciągam przez otwór dalej, lutuje tylko w przypadku przedłużania kabla. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 U mnie niestety wtyczek niet :(Więc wyjścia innego nie było.Przed lutowaniem podwójnie skręcałem ale tak, aby nie było za grubo,koszulka termo i tak usztywni a z klejem nie odpuści za ch..a.Tak więc w wątku zawarte są dwa sposoby, w zależności co oferuje przyroda,zastosować należy właściwą :) Co do lutowania wallygatorr- masz absolutną rację-należy to robić z głową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbit Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Panowie, ekspertem od HD nie jestem. Czułbym zaszczyć gdybym mógł podawać klucze.Więc zwracam się po naukę, bo się zakręciłem :ohmy: .Czy prawidłowo wnioskuję że są wyłączniki na kierownicy z wtyczkami? W jakim zakresie roczników były? Bo olkrzys pisał że się zastanawia nad kierownicą "z kablami w środku bez wtyczek" - to rozumiem że i bez przełączników.Zmienić chce z wyższej na niższą, więc kable które ma i tak będą za długie - więc ciąć trzeba (chyba że okręci wokół riserów ze dwa razy :rolleyes:) i po udanym wyjęciu z wtyczek zarobić wsuwki nowe i wsadzić do wtyczek.Bo przedziać kable przez kierownicę chyba nie problem.Sorry jak nie trybie. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Rabbit - dobrze trybisz ;).Przełącznik na kierze=>kabelki=>wtyczka.PSAmerykanie łączą kable bez lutowania - też tak robiłem. Zobaczyłem to na filmiku z 5 lat temu, a że w moto zawsze zmieniam kiere, siedzenie i błotniki - to zaczęłem stosować. Pościągnięciu izolacji kabel dzieli sie na dwa , o tak to wygląda =>Y (drugi też). Skręca się ze soba poszczególne "rogi" z przeciwnych kabli, a później zaginamy wzdłuż przewodu - jeden w lewo, drugi w prawo (żeby uniknąć zgrubienia). I sprój to Panie rozerwć ;). Genialne w swojej prostocie... na końcu koszulka termo i jazda! Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Szafir, taki sposób łączenia jest dobry w Kalifornii... U nas jest bardziej wilgotno i nawet odrobina wilgoci przy połączeniu "na skrętke" spowoduje korozję miedzi (robi się czarna) a tlenki miedzi zwiększają opór i pojawiają się problemy... Przećwiczone wielokrotnie w samochodach i motocyklach - kilku przypadkach wystarczył 1 sezon jak takie połączenie zaczęło się psocić... Znam ten sposób od wielu lat, ale do łączenia instalacji w motocyklach lub w samochodach (poza kabiną) robię 2 malutkie luty łączące zagięte skrętki do miejsca przed rozdzieleniem na obu łączonych przewodach. Wtedy nawet jak zacznie śniedzieć, to w tym miejscu jest kontakt galwaniczny. Kolejna rzecz, to przy łączeniu kabli wielożyłowych, połączenia poszczególnych żył powinny być przesunięty względem siebie - zawsze połączenie jest lekko zgrubione, w ten sposób unikamy " buły" na kablu... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbit Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 To co:1. Bez cięcia i lutowania można wymienić kiere jeśli długość przewodów ta sama.2. Przy obniżeniu/zwężeniu kiery trzeba ciąć i mieć nowe wsuwki do kostki.3. Przy podwyższeniu/poszerzeniu kiery trzeba ciąć i co najmniej łączyć przewody, (wyjątek jeśli ma się nowe dłuższe wiązki z nowymi przełącznikami i zarobionymi wsuwkami o długościach dopasowanych do nowej kiery). Dodatkowo można polutować połączenia przewodów jeśli się mieszka poza Californią. Łączyć przewody można na XY albo 69.Right? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 A więc: 1. Tak jest2. niekoniecznie, jeśli masz gdzie upchnąć nadmiar kabla. W domowych warunkach może być trudno prawidłowo zacisnąć wsuwki (potrzebna specjalna zaciskarka) więc może być cięcie i lutowanie.3. Jeśli nie ma nowych wiązek, to przedłużanie na dwa połączenia z powodu jak powyżej. Łączenie na XY( a właściwie na YY) z kapką cyny jest w zasadzie wieczne. 69, czyli przewód do przewodu na zakładkę wymaga dużo większego grzania, cyna wnika w przewód i robi się sztywne połączenie i kawałek przewodu przy połączeniu - może pękać. Do tego przy kablach wielożyłowych dystanse między łączeniami, czyli: Kabel żyły kabel ------o-----------------=====-----------o-----------===== ------------------o----- Na każdy przewód mała koszulka, żeby zabezpieczyć odizolowane kawałki przewodów i gruba (najlepiej z klejem) na zewnątrz - połączenie będzie wieczne. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.