Lesio17 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Witam.Mam kawe LTD 454 i problem z rozrusznikiem.Nie ukrywam kawa stała 3 lata a problem jest taki iż kręci ale nie jak powinien.Kręci nie jednostajnie tylko jakby mu brakowało mocy (coś jakby akumulator był wyładowany) Sprawdzałem go bezpośrednio przy rozruszniku i bez zmian.Moje pytanie :czy jest jakaś jeszcze przyczyna o której moge nie wiedzieć czy muszę wymienić rozrusznik.Z góry dzięki i pozdro z Trzcianki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loker88 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Wygląda to na zatartą tuleje lub łożysko w rozruszniku ale znawcą nie jestem więc mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Jest przyczyna ale bez rozbiórki rozrusznika można co najwyżej tarota ustawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Miernik w łapę i do dzieła.Sprawdź napięcie na akumulatorze w momencie załączenia rozrusznika. Jeżeli spada znacząco znaczyć to będzie, że aku do wymiany. Jeśli akumulator jest ok możesz sprawdzić jakość połączeń zasilania oraz masy. W pierwszym przypadku sprawdź spadek napięcia pomiędzy klemą plusową a zaciskiem na rozruszniku, w drugim spadek napięcia pomiędzy klemą minusową a obudową rozrusznika. Stan przekaźnika rozrusznika możesz sprawdzić mierząc spadek napięcia na jego zaciskach. Oczywiście wszystkie pomiary robisz w czasie, gdy rozrusznik pracuje. Jeżeli od strony zasilania wszystko jest ok, to pozostaje sprawdzić sam rozrusznik. W tym przypadku rozrusznik na stół, śrubokręt w dłoń i do dzieła. Wyczyść komutator na wirniku, oraz szczeliny w komutatorze. Sprawdź stan szczotek, podłączenia szczotek z masą oraz cewką. Wyczyść prowadnice szczotek i sprawdź stan sprężyn. Szczotki w prowadnicach mają poruszać się bez oporu, jednak nie mogą mieć dużego luzu. Możesz też zobaczyć w jakim stanie jest podłączenie cewki stojana ze śrubą, do której podłączasz zasilanie rozrusznika. Przydało by się jeszcze sprawdzić stan rezystancji izolacji na cewkach wirnika i stojana jednak pomiar typowym multimetrem nie będzie miarodajny. Mając rozrusznik na stole warto sprawdzić w jakim stanie są tulejki, i przy okazji wymienić simmering i oringi tak dla świętego spokoju.Więcej grzechów nie pamiętam :biggrin:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Uruchomiłeś już w ogóle ten silnik? "rozchodził" się? Może to właśnie jest przyczyną że silnik się zastał i tak się dzieje... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesio17 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Silnika jeszcze nie uruchomiłem,ale dla świętego spokoju dzisiaj biorę go na stół i zrobię pomiary jak koledzy i ty radziłeś i napisze co z tego wyszło.Wiec miernik i klucze w dłoń i do garażu Podziękowanie za sugestieWczoraj też czyściłem zbiornik z rdzy a dzisiaj kolejna próba uruchomienia,mam nadzieje z powodzeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 podaj mu świeżą benzynę poza zbiornikiem i rozgrzej silnik a dobrze byłoby wkręcić mu nowe świece Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.