brylu Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Witam wszystkim jestem nowy na forum dlatego jak coś pomyliłem przepraszam.mam taki problem a mianowicie kupiłem suzuki rm250 2t z 1984?85r niewiem dokładnie bo typ co od niego kupiłem mówił że jest 89 w co wątpie.nie było ono na chodzie,ustawiłem zapłon zmniejszyłem przerwę na świecy (byla ok 3mm)i odpalił na pych na kopa nie chciał jak już odpalił raz palił od 2go kopa.motor był w stanie opłakanym dlatego go rozebrałem dałem do malowania z silnika zdjąłem tylko cylinder żeby zobaczyć stan tłoka,poskładałem tak jak był dałem nowe uszczelki no i mam problem..próbowałem go odpalić od kopa odpalił za 15?może 20 razem tylko raz teraz już niechce.jak kopie strzela w tłumik a nawet tak jakby ogień poszedł z wdechu.na popych odpali pochodzi chwilę nawet nie zdąże ustawić gaźnika i zgaśnie.domyślam się że to wina gaźnika gdyż wykręciłem tą śrubę od mieszanki i niewiem ile ją wykręcić po wkręceniu do oporu proszę o pomoc nie jestem jakimś fachowcem jest to mój pierwszy taki motor dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Optymalne ustawienie większości 2T to iglica ustawiona na środku i śrubką wykręcona 1,5 obrotu.Ale ten moto jest już bardzo stary musisz posprawdzaćż czy nie łapie lewego powietrza.Tłok był w dobrym stanie?To że nie pali to kwestia świecy lub gaznika, nalej troche paliwa przez świece szybko ją wkręć i zobacz czy odpali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brylu Opublikowano 14 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 (edytowane) wymieniłem świece na ngk odpalił od drugiego kopa dziękuję za pomoc trochę przydymia ustawię gaźnik no i postaram się wymienić z czasem tłok jeszcze takie pytanie a mieszankę jaką najlepiej mu zrobić?z tłumika leje mu benzyną świeca kolor biały Edytowane 14 Stycznia 2014 przez brylu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem jak biała to znaczy że za duzo powietrza za mało paliwa.Mieszanka 1:40.Z tą swiecą i paliwem to dzwine że świeca jest biała a leje paliwo do wydechu, pojezdzij ostro z 30 min i wtedy zobacz świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 (edytowane) Może to nie paliwo leci z wydechu tylko woda która sie tam zebrała? Jak moto długo stało w zimnym miejscu to na pewno woda z wydechu. Ustaw gaznik tak zeby nie gasł i w miare chodził i trochę się przejedz wtedy dopiero zacznij ustawiac gażnik. W mojej VTR po miesiącu stania w zimnym garażu, jak wybrałem się na przejażdzke to chlapał i dymił jak parowóz. :biggrin: Jeśli było by to paliwo to swieca była byczarna chyba że jezdzisz bez filtra powietrza? Edytowane 15 Stycznia 2014 przez MaciekV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brylu Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 motor rozebralem caly do malowania wydech czyściłem,został uszczelniony także to nie jest woda napewno.to wyglada jak olej z benzyna patrzyłem do wału tam sucho żadnych śladów oleju.fakt próboałem go bez filtra powietrza(zdjąłem cała tą obudowę bo jak jest przykręcona niema jak ustawić gaźnika wykręciłem tak jak kolega wyżej pisał 1.5 obrotu,iglica na środek bo była opuszczona zakładam filtr i zobaczymy jak to będzie pochodził chwile po czym dostał wysokich obrotów na maxa tak jakby lewe powietrze ciągnął.zgasiłem wykręciłem świece sucha kolor czarny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brylu Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 zrobione pali normalnie od kopa niema wolnych obrotów,i coś mi się wydaje że mało mocy ma..na koło nawet na 1szym nie podniesie jedzie jedzie tak słabiej za chwwile takiego buta dostaje może to być wina tłoka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 NIe. to nie tłok, źle masz ustawiony gaźnik W starym moto nie ustawisz gaźnika tak jak zaleca serwisówka bo wiele części silnika jest mocno zużytych. Musisz poswięcić temu dużo czasu jeśli robisz to 1 raz. Albo znajdz kogoś kto się zna i ci pomoże, sam raczej tego nie zrobisz.Taki moto ustawia się na słuch, czyli musisz wiedzieć jak ma brzmieć moto i jak ma schodzić z obrotów.Ty nawet nie umiesz ustawić mieszanki żeby nie gasł i miał nie spadające wolne obroty. W takim wiekowym moto na prawde trudno jest wyregulować gażnik jeśli silnik dużo przeszedł od ostatniego remontu.A na pewno dostał zdrowo po garnku. Pogadaj z kimś kto się zna, ale nie z dziadkiem który regulował 50 lat temu motorynke czy wskZ wydechu olej z benzyną bo jezdzisz na mieszance?? mam nadzieje że tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 W starym moto nie ustawisz gaźnika tak jak zaleca serwisówka bo wiele części silnika jest mocno zużytych. Serwisówka zaleca remont silnika co kilkadziesiąt mth,a wtedy ustawi gaźnik. Nie liczy się rocznik moto ,a przebieg od ostatniego remontu Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 liczysz na to że ten motor był serwisowany regularnie od r 84 ? :blink:Po za tym elementy gaznika też sie zużywają i pewnie od 15 lat nikt nic nie wymieniał więc nie dawaj mu nadziej że na ustawieniach z serwisówki ten moto będzie chodził.To co jest w motocyklach używanych tym bardziej tak starych, a to co zaleca serwisówka to jak dymanie W Teorii i W Praktyce.... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 liczysz na to że ten motor był serwisowany regularnie od r 84 ? :blink:Po za tym elementy gaznika też sie zużywają i pewnie od 15 lat nikt nic nie wymieniał więc nie dawaj mu nadziej że na ustawieniach z serwisówki ten moto będzie chodził.To co jest w motocyklach używanych tym bardziej tak starych, a to co zaleca serwisówka to jak dymanie W Teorii i W Praktyce.... :biggrin: A może stał w stodole od 85r :biggrin: nieruszany :icon_mrgreen: - pytałeś W takim przypadku (kupno moto o którym nic nie wiemy i nie na chodzie) trzeba rozkręcić piec na atomy i wszystko pomierzyć. Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 dobra wieże ci :excl: :biggrin:A tak na prawdę to nawet jak by stał od 85r-2014 pod kocem w stodole to elementy silnika i gaźnika były by tak zardzewiałe że i tak musiał by je wymienić :wink:Do autora tematu :Więc znajdź kogoś kto ci pomoże to wyregulować i jak silnik jeszcze nie jest zajechany to trochę poganiasz bez większych napraw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Ja bym go rozkręcił i wszystko co jest istotne do prawidłowej pracy 2T wymienił zwłaszcza,że pora roku jest najlepsza do tych działań Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Jak by kolega miał na to kase to pewnie by kupił 15 lat młodszy moto w lepszym stanie i przede wszystkim na chodzie i się teraz nie bawił. jak nawet nie wie od czego zacząć. Daje mu rady które ożywią to co ma teraz ale gdyby wysłał zdjęcia poszczególnych części i zapytał co jest do wymiany to bym mu to doradził lecz tego nie zrobił więc nie zagłębiajmy się w temat bo już odbiegliśmy dość mocno od regulacji gażnika od której trzeba zacząć w tym wypadku. I Można by było mierzyć kompresje co da nam ogólny obraz stanu silnika i pozwoli podjąć jakiś decyzje co dalej robić. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Jak by kolega miał na to kase to pewnie by kupił 15 lat młodszy moto w lepszym stanie i przede wszystkim na chodzie i się teraz nie bawił. jak nawet nie wie od czego zacząć Jeśli chce poczuć co to jest 250 w 2T to niech liczy się z kosztami. Jeśli chce tylko jechać do przodu to niech kupi skuter.Usilne odpalanie silnika,w nie wiadomo jakim stanie może pomnożyć koszty przywrócenia mu sprawności Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.