Dawid96 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Witam wszystkich użytkowników. Ostatnio nabyłem Suzuki GS 500 i po dokładniejszych oględzinach odkryłem jakieś stuki z przodu przy szarpaniu kołem/lagami. Wyeliminowałem łożyska glówki ramy, ponieważ na nich luz jest niewyczuwalny, sprawdzałem także luz na lagach lecz nie wykryłem także luzu. Zacisk trochę lata na boki i wydaje podobny stuk oraz tarcza ma niewielki luz na nitach, lecz w Suzuki to normalne ponoć, co można jeszcze sprawdzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Najczestsza przyczyna stukow sa wlasnie stuki z zacisku / tarczy.Jezeli tarcza jest plywajaca to zacisk powinin byc sztywno mocowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid96 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Właśnie ten zacisk jest luźny i klocki na tych trzepieniach też latają trochę i po zaciśnięciu hamulca te stukanie/pukanie jest sporo mniejsze. Słyszałem, że jakieś prowadnice się wyrabiają często, lecz moje umiejętności zatrzymały się na maszynach z PRL :D Typu Simson, Jawa, MZ itd. A teraz wypada ogarnąć japońce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Prowadnice wyrabiaja sie w zaciskach plywajacych z tarczami montowanymi na sztywno, ty masz plywajace tarcze wiec musisz sprawdzic dlaczego zacisk jest luzny, przez zdjecie go z goleni moto i sprawdzenie srub i otworow mocujacych.Nie odkrecasz przy tym przewodu hamulcowego wiec odpowietrzanie ci nie grozi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Nie zawsze przecież jak sa pływajace tarcze to zaciski są mocowane na sztywno,i jak dobrze pamietam to w gs wlasnie nie sa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid96 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 (edytowane) To ma pływać czy byćsztywny :P Edytowane 26 Grudnia 2013 przez Dawid96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Najlepiej sprawdz sam zdejmujac go z mocowania.Jezeli ma prowadnice po ktorych moze sie poruszac w poziomie to znaczy ze plywajacy, jesli ma tylko sruby mocujace to sztywny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Zacisk przedni w gs-ie jest osadzony ruchomo na prowadnicach jarzma przykręconego do lagi. Przy nadmiernym zużyciu otworów w korpusie zacisku, trzpieni prowadnic może dochodzić do blokowania się zacisku, jak i powstawania stuków przez powstały nadmierny luz montażowy tego zacisku. Polecam: http://forum.gs500.pl/index.phpStosuje się różne konstrukcje zacisków hamulcowych. Z tych które były/są zamocowane na sztywno do lagi są zazwyczaj wyposażone w dwa, lub rząd obustronnie rozmieszczonych tłoczków. Wtedy klocek hamulcowy ma możliwość osiowego przesuwania się względem tarczy hamulcowej na tłoczkach w zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid96 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 (edytowane) Trafiłem już na te forum Edytowane 27 Grudnia 2013 przez Dawid96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Najwazniejsze to zebys sam poznal swoj motocykl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid96 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 (edytowane) Zlokalizowałem przyczynę, łożyska w kole do wymiany. I pytanie jakiej firmy będą najtrwalsze ? Zastanawiam się nad Koyo. Edytowane 29 Grudnia 2013 przez Dawid96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Koyo są montowane przez większość producentów już w fabryce Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid96 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale w hurtowni mieli tylko firmy Nachi, także Made In Japan i je zakupiłem będą dobre ? Tylko gościowi mówiłem, że chce 2RS a na pudełku od łożyska jest 2NSE lecz te pokryte tworzywem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 kup nowe uszczelniacze -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid96 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 (edytowane) O jakich uszczelniaczach mowa ? Pytałem ludzi to niby tylko łożyska kryte tam mają być. A co do tych łożysk Nachi będą ok ? Edytowane 30 Grudnia 2013 przez Dawid96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi