Karol93 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 (edytowane) Witam,Chciałem zapytać się czy jeżeli jestem w stanie jechać rometem 777 około 55km/h oznacza to że jest on odblokowany i teoretycznie nie mogę nim jeździć na dowodzie oraz w razie wypadku nie mam co liczyć na ubezpieczenie? Czy prędkość zależy od tego czy jadę z górki, od mojej masy, czy zawsze prędkość pow. 45km/h=odblokowany? Czy w wypadku kupna nowego firmowego gaźnika (nieodblokowanego) nie będę miał żadnych nieprzyjemności? Czy jeżeli skuter nie jest odblokowywany a jestem w stanie jeździć nim te 55km/h i w dowodzie rejestracyjnym zarejestrowany jest jako motorower to czy grążą mi jakieś konsekwencje wynikające z braku prawa jazdy, albo w momencie wypadku nie przysługuje mi ubezpieczenie? Skończyłem 18 lat przed styczniem 2013r.Z góry dziękuję za pomoc i gorąco pozdrawiam ;) Edytowane 22 Grudnia 2013 przez Karol93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 (edytowane) Jeżeli chcesz być w porządku musisz przerejestrować skuter na motocykl i wtedy możesz jeździć szybciej (o ile pozwalają na to przepisy w danym miejscu), no i mieć odpowiednie uprawnienia. Mając zarejestrowany pojazd jako skuter (małe blachy) nie możesz poruszać się szybciej niż 45kmh nawet jakbyś miał prawko kat A. Nie wiem jakie są za to konsekwencje, ale podpowiadam jak można to zrobić chcąc być w porządku.A co do skuterka to raczej zablokowany. Edytowane 22 Grudnia 2013 przez niwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 Rzecz w tym że skuter zarejestrowany jest jako motorower, ma cylinder 50cc i z tego co wiem nie miał żadnych zmian w konstrukcji więc powinien być zablokowany. Rzecz w tym że jestem w stanie jechać nim około 55km/h, a nie powinno dać się jechać szybciej niż 45. Nie jestem pierwszym posiadaczem tego skutera, ale od właściciela wiem że nie miał żadnych zmian w celu podrasowania jego wyników. W takim wypadku w jaki sposób upenić się że mój skuter jest nadal motorowerem i nie miał żadnych zmian w jego konstrukcji a co za tym idzie mogę jeździć nim na dowód i przyznawane jest mi ubezpiecznie OC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 miałem na myśli skuter jako motorower. Ma małą blachę. Ciężko w takim skuterze ustawić blokadę idealnie na 45. Skoro nie było nic dłubane to nie powinno być problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 A czy moge w jakiś sposób sie upewnić że nie było w nim nic majstrowane? Sam się na tym tak dokładnie nie znam żeby to ocenić. Czy ktoś może mi wydać jakiś dokument z którego będzie wynikać że ten skuter nie był rasowany i żę mogę nim spokojnie jeździć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 Jeździj spokojnie, taka mała różnica jest nieistotna. Inna sprawa, że pewnie licznik trochę przekłamuje i w rzeczywistości nie jedziesz więcej jak 5 dych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 Ok, dziękuje bardzo za odpowiedzi. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.