luca0305 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 Witam,Chciałbym zamienić w sporciaku opony dętkowe na bezdętkowe. Zastanawiam się, czy jest to możliwe na felgach które posiadam, czy konieczna jest wymiana? Przerabiał już ktoś taki temat? Z góry dziękuję za pomoc i opinie. PozdrawiamŁukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 Witam,Chciałbym zamienić w sporciaku opony dętkowe na bezdętkowe. Zastanawiam się, czy jest to możliwe na felgach które posiadam, czy konieczna jest wymiana? Przerabiał już ktoś taki temat? Akurat wróżka wzięła urlop na czas świąt i zabrała szklaną kulę, więc może dopisz jakie masz felgi. Ja masz aluminiowe to nie ma problemu, opony zapewne i tak masz bezdętkowe bo już dawno nie widziałem opony tube type, nawet do felg szprychowanych i dętek idą opony tubeless. Jak masz szprychy to jest problem z uszczelnieniem nypli, niby można to uszczelnić ale IMHO 100% pewności nie będziesz nigdy miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luca0305 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 (edytowane) Słuszna uwaga - koła stalowe, szprychy i na 99% mają dentki :( Edytowane 22 Grudnia 2013 przez luca0305 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 W tym przypadku możesz śmiało założyć opony bezdętkowe ale z dętkami. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 luca- zrób zdjecie feli pokazujac jej profil. np z góry "sfoć" nypel i okolice felgi ale nie z boku bo nic nie widac...Pomysl tez nad jej wyprostowaniem bo jest krzywa... Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość małaMi Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 może to złudzenie optyczne, bo przecież na takiej feldze nie dało by się śmigać więcej jak 70 km/h :dry: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 Może Cię zainteresuje tego typu rozwiązanie. Nie miałem osobiście z tym styczności jeszcze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luca0305 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 piter 1600 - też o tym myślałem, ale to nie rozwiązanie dla mnie. Po co mi opona bezdętkowa z dętką ... :biggrin: fisu - zamieszczę dodatkowe zdjęcis. Felga nie jest krzywa. Jazda ponad 120 km/h nie jest problemem. Podejrzewam, że to złudzenie optyczne, tak jak twierdzi małaMi. niwy - dzięki za filmik. Pewnie nie obejdzie się bez takich uszczelnień. Ciekawe jakich taśm użyli... Postaram się zgłębić temat. Napewno podzielę się doświadczeniami. PozdrawiamŁukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 Zakładałem kiedyś opony bezdętkowe na szprychowane akcesoryjne felgi, które od razu przyszły z nyplami zabezpieczonymi jakimś mazidłem (coś jak K+D Wurtha czy inny silikon). Wszystko fajnie ale z jednej opony powietrze powoli uciekało i ciężko było to zlokalizować. Ja bym był ostrożny z takim patentem bo teoretycznie zyskujesz oponę trudniejszą do przebicia ale z drugiej strony szprychy "pracują" i nagle kolo się może rozszczelnić zupełnie bez przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek hd Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 tylko fegli na bezdetki....jak kolega wyzej .mozesz sie zdziwic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość małaMi Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 znowu ktoś chce zrobić coś nie mając kasy, chcesz mieć opony bezdętkowe to kup inne felgi.a jak nie masz na to kasy to po co ruszać ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek hd Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 znowu ktoś chce zrobić coś nie mając kasy, chcesz mieć opony bezdętkowe to kup inne felgi.a jak nie masz na to kasy to po co ruszać ten temat.i proste.......................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 Ja mam koła szprychowane bezdetkowe.Zrobiłem na nich kekko licząc ze 30 000 mil w 3 lata i nie widze wad tego rozwiazania.Jak felga jest własciwa to temat jest do opanowania...Nie widac przeciez na zdjeciu (przynajmniej ja nie widze) czy to właściwy typ felgi nie rozumiem zatem propozycji kupowania.Kupowanie nie zawsze jest najlepszym wyjsciem z sytuacji, nawet czegoś nowego... Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luca0305 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 małaMi widze, że wyciągasz dalego idące bezpodstawne wnioski... a marek hd Cię popiera...Pytałem, o radę, bo chce zachować motocykl w oryginale, jednocześnie podnosząc jego bezpieczeństwo. Wiem, że ludzie wykonują takie zamiany, ale nie wiedziałem jak się to odbywa. A tak na marginesie - gdyby nie było mnie stać na przeróbki, to bym nie zadawał pytań na ich temat. Zgadzam się z fisu. Po co kupować coś, co można zaadaptować - mniejszym lub większym kosztem, ale osiągnąć zamierzony cel. Postaram się podjechać do jakiegoś serwisu rozeznanego w temacie, żeby ocenili stan felgi i możliwości ich uszczelnienia. Uważam, że forum jest do zadawania pytań, zwiększania swojej wiedzy i dzielenia się własnymi doświadczeniami a nie do krytykowania jeden drugiego. Bardzo dziękuję za pomoc osobą zainteresowanym tematem za porady.PozdrawiamŁukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Jak felga jest własciwa to temat jest do opanowania... Możesz rozwinąć myśl? Ja mam z przodu koło szprychowane z dętką i bardzo chętnie bym je zamienił na koło szprychowane bez dętki ale... Jaka felga jest właściwa a jaka nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.