Skocz do zawartości

Yamaha dt 125 Problem


daberek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie, zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej występuje przy zużytym zestawie tłok-pierścienie-cylinder, gdyż wtedy podczas suwu sprężania część mieszanki "wraca" do komory, zwiększając ciśnienie. Nowy tłok w mojej ocenie nie zwiększy tego ciśnienia, wręcz go zmniejszy.

 

Jeżeli w/g Ciebie podczas suwu sprężania zwiększa się ciśnienie w skrzyni korbowej to w jaki sposób jest zasysana kolejna porcja mieszanki paliwowo-powietrznej dla kolejnego cyklu pracy ?

Opisz może Twój punkt widzenia dokładniej bo inni też chętnie poczytają.

 

do autora tego tematu: jeżeli dobrze opisałeś ten problem to masz do wymiany uszczelniacz od strony sprzęgła.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze, albo niewystarczająco jasno napisałem, albo Pan źle zrozumiał. Nie twierdzę, że podczas każdego suwu sprężania zwiększa się ciśnienie w skrzyni korbowej, a dzieje się tak jedynie przy założeniu że uszczelnienie tłok-cylinder jest wyeksploatowane. Daną niezmienną jest pojemność cylindra, więc trzeba znaleźć przyczynę, dla której przy "zdrowym" silniku możemy uznać ciśnienie sprężania na poziomie 12 barów, a przy "zużytym" np. 7. Różnica - tu 5 barów - gdzieś musi się odnaleźć.

Więc sądzę, że podczas suwu sprężania przy zużytym układzie tłok-cylinder część mieszanki powraca nieszczelnością do komory sprężania, z tego względu zmniejsza się ilość mieszanki w cylindrze, co przekłada się na mniejszą wartość ciśnienia sprężania. Zakładając, że silnik jest układem zamkniętym, (nie uwzględniając tu nieszczelności zaworów wydechowych oraz ssących w silnikach 4-suwowych), ta część mieszanki, która nie jest w cylindrze (a powinna :P) znajduje się w skrzyni korbowej. Wartość ciśnienia w skrzyni korbowej nie wzrośnie oczywiście o tyle, o ile zmniejszyła się wartość ciśnienia w cylindrze ze względu na większą objętość tejże skrzyni. Myślę, że wartość ta będzie mieściła się w granicach błędu pomiarowego, co nie przeczy, że jednak o jakiś procent wzrosła (do wyliczenia potrzebna by była pojemność cylindra oraz pojemność skrzyni korbowej).

Z tego właśnie względu, sądzę, że przy wyeksploatowanym silniku wartość ciśnienia w skrzyni korbowej będzie większa aniżeli w takim samym silniku z prawidłowym uszczelnieniem. Mam nadzieję, że napisałem to dość zrozumiale.

 

EDIT

 

Przy zużytym silniku podczas suwu sprężania w skrzyni korbowej nie będzie zwiększało się ciśnienie, a jedynie zmniejszało podciśnienie - taka konkluzja na koniec, ale to zależy od układu odniesienia.

Edytowane przez demon250891

qxl7.png

Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowych

Ostrów Mazowiecka

793736001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie wytworzy się odpowiednie podciśnienie w skrzyni korbowej podczas suwu sprężania to nie zostanie zassana kolejna dawka mieszanki na następny cykl i niema co dyskutować na ten temat.

A co do spadku ciśnienia w cylindrze z 12 bar na 7 to nie myśl sobie,że taki silnik w ogóle odpali.Twierdzisz,że przy zużytym zestawie tłok/cylinder część mieszanki wraca z cylindra (podczas suwu sprężania) do skrzyni korbowej, to ja twierdzę że w takim silniku doszłoby do zapłonu/wybuchu (kolejnej dawki która została zassana podczas suwu sprężania)

w skrzyni korbowej podczas suwu pracy.

Kiedyś w zJAWIE miałem taki wybuch ,że uszczelniacze poskręcało jak chipsy

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne, do zassania mieszanki potrzebne jest podciśnienie, co do tego nie ma wątpliwości. Przy 7 barach silnik odpali, rozkręcałem silniki, które odpalały nawet przy 6 barach, więc dla mnie argument jest nietrafiony. Pomijając w ogóle to, że nie tego tyczy się dyskusja.

Wybuch taki wg. mnie nie jest możliwy, z tego względu że w skrzyni korbowej mieszanka nie jest sprężona, a jest to jeden z czynników zapłonowych. Zresztą sądzę, że przy wybuchu mieszanki, gazy dostają się między górny pierścień a tłok, powodując lepsze przyleganie pierścienia do cylindra, poniekąd poprawiając uszczelnienie.

By zwiększyć ten efekt, stosuje się takie oto nawierty w denku tłoka:

http://www.carcraft.com/techarticles/piston_ring_technology/photo_11.html

 

Panie Piotrze, nie ukrywam, że czekam na Pańskie stanowisko w tej kwestii.

qxl7.png

Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowych

Ostrów Mazowiecka

793736001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy prześledzić fazy rozrządu w silniku 2T

Nie spotkałem się z samozapłonem w skrzyni korbowej silnika 2T ale w 4T spotkałem się kilkakrotnie i to w mojej ulubionej marce.

Cytat postu#15 "Wg mnie, zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej występuje przy zużytym zestawie tłok-pierścienie-cylinder, gdyż wtedy podczas suwu sprężania część mieszanki "wraca" do komory"

Kolega nie zna podstaw pracy silnika 2T - w silniku tym rośnie ciśnienie w skrzyni korbowej tylko i wyłącznie podczas suwu pracy, W zależności od konstrukcji w starszych silnikach dopiero od momentu zamknięcia okna przelotowego poprzez płaszcz tłoka a w nowszych konstrukcjach bardzo szybko po GMP jak tylko płytki zaworowe zamkną dolot.

Pomijam tutaj inne rozwiązania rozrządu stosowane w dziwnych konstrukcjach silników 2T.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, tu jest błąd, chodziło mi, że ciśnienie wzrośnie o pewną wartość, czyli w tym przypadku zmniejszy się podciśnienie.

 

W takim razie, czemu w 4T nastąpił wybuch w skrzyni korbowej? Przecież nie ma tam, w porównaniu do 2T, mieszanki zapłonowej? Czy wybuch ten jest następstwem zbyt bogatej mieszanki, gdzie część niespalonej benzyny trafia do skrzyni korbowej i przy założeniu, że pierścienie nie uszczelniały wystarczająco, wybuch w komorze spalania przeniósł zapłon do skrzyni korbowej?

Edytowane przez demon250891

qxl7.png

Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowych

Ostrów Mazowiecka

793736001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, tu jest błąd, chodziło mi, że ciśnienie wzrośnie o pewną wartość, czyli w tym przypadku zmniejszy się podciśnienie.

 

W takim razie, czemu w 4T nastąpił wybuch w skrzyni korbowej? Przecież nie ma tam, w porównaniu do 2T, mieszanki zapłonowej? Czy wybuch ten jest następstwem zbyt bogatej mieszanki, gdzie część niespalonej benzyny trafia do skrzyni korbowej i przy założeniu, że pierścienie nie uszczelniały wystarczająco, wybuch w komorze spalania przeniósł zapłon do skrzyni korbowej?

 

 

Konkretnie w CBR1000RR na skutek iskrzenia wadliwie wykonanego statora zapalały się w sposób gwałtowny opary gorącego oleju silnikowego

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie spotkałem się z samozapłonem w skrzyni korbowej silnika 2T

 

 

Oto zawór membranowy od Hondy CR250 po takim wybuchu. Listki znalazłem w filtrze powietrza :biggrin: a przepustnica wyglądała jakby dostała ze śrutówki :) Szkoda,że niemam zdjęcia tłoka bo też ciekawie wyglądał od spodu

post-58167-0-40512600-1387695670_thumb.jpg

post-58167-0-30180700-1387695690_thumb.jpg

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie był samozapłon w karterze tylko uszkodzenie membrany dolotowej i cofnięcie płomienia do karteru

Ps. Dosyć częsta awaria w momencie zaniedbania silnika oraz ustawienia zbyt wolnych obrotów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...